Pagina 1 van 2

vergelijk van verschillende concepten met de TB W3-871S

Geplaatst: za 21 jan 2006, 15:53
door Henkjan
aan de hand van een ander topic, kwam bij mij t idee op om een luistersessie met vergelijk tussen diverse verschillende speakerconcepten met de zelfde drivers te houden.

een goede kandidaat is de TangBand W3-871S, waar hier op t forum in elk geval 4 verschillende concepten gebouwd zijn:
- rechte TL (lancetta)
- ML-TQWT (needle)
- RL hoorn (buschhorn)
- gesloten (CT209)

en dan heb ik misschien nog wel een paar gemist.....

@organisatie: wat vinden jullie hiervan?

@allen: wie doet er mee? ik heb hier een stel Lancetta's (rechte TL's dus) staan

Re: vergelijk van verschillende concepten met de TB W3-871S

Geplaatst: zo 22 jan 2006, 12:07
door daniel
Henkjan schreef:

@organisatie: wat vinden jullie hiervan?
Zoals ook gemeld in het topic van Roland: Prima idee! Past perfect in de opzet van deze dag. Ik blijf dus lekker meelezen, we komen tzt terug op de praktische uitvoering hiervan.

Geplaatst: di 21 feb 2006, 21:37
door Henkjan
nou, dat loopt storm :?

Geplaatst: wo 08 mar 2006, 0:31
door Henkjan
ik kom in elk geval met Lancetta's, en neet dan 3 verschillende units mee die er in kunnen.....

Geplaatst: wo 08 mar 2006, 14:52
door Roland
Hoi henk Jan

Welke units krijgen we te horen?

Groeten Roland

Geplaatst: wo 08 mar 2006, 15:03
door Henkjan
Roland schreef:
Welke units krijgen we te horen?
in elk geval de W3-315 en de W3-871 uiteraard, en (eerst even testen of t klinkt) de Omnes Audio BB3.01

Geplaatst: wo 08 mar 2006, 15:06
door Roland
tof

Ik ben erg nieuwsgierig naar die kleine omnes.

groet

Geplaatst: wo 08 mar 2006, 16:21
door Henkjan
Roland schreef:
Ik ben erg nieuwsgierig naar die kleine omnes.
ik ook, heb alleen geen correctie netwerkje ervoor klaar liggen, dat zal voor de lancetta misschien toch anders moeten zijn dan voor dat kleine PC speakertje uit de K+T

Re: vergelijk van verschillende concepten met de TB W3-871S

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 15:31
door weidok
Henkjan schreef:
een goede kandidaat is de TangBand W3-871S, waar hier op t forum in elk geval 4 verschillende concepten gebouwd zijn:
- rechte TL (lancetta)
- ML-TQWT (needle)
- RL hoorn (buschhorn)
- gesloten (CT209)

@organisatie: wat vinden jullie hiervan?

@allen: wie doet er mee? ik heb hier een stel Lancetta's (rechte TL's dus) staan
Afbeelding


en deze .. heb em gehoord erg ruimtelijk .. is een BR
in een ceramische pot :wink: :wink: :wink:

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 16:48
door Henkjan
zie geen plaatje, maar ik had die meen ik al eens ergens gezien. waar heb je die gehoord? probeer 'm eens te lenen!

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 18:20
door Jan-Willem
Henkjan schreef:
zie geen plaatje, maar ik had die meen ik al eens ergens gezien. waar heb je die gehoord? probeer 'm eens te lenen!
Ik wel, hij werkt dus wel..

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 18:51
door Henkjan
Jan-Willem schreef:
Henkjan schreef:
zie geen plaatje, maar ik had die meen ik al eens ergens gezien. waar heb je die gehoord? probeer 'm eens te lenen!
Ik wel, hij werkt dus wel..
vreemd, ik krijg een 404 voor http://www.autocostruire.com/fotob/cs1-rosso.JPG

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 19:19
door Jan-Willem
Henkjan schreef:
Jan-Willem schreef:
Henkjan schreef:
zie geen plaatje, maar ik had die meen ik al eens ergens gezien. waar heb je die gehoord? probeer 'm eens te lenen!
Ik wel, hij werkt dus wel..
vreemd, ik krijg een 404 voor http://www.autocostruire.com/fotob/cs1-rosso.JPG
Ik keek net even in IE en idd, als je IE gebruikt krijg je kruisje. Download firefox :) http://www.mozilla.com/firefox/

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 20:12
door weidok
Henkjan schreef:
zie geen plaatje, maar ik had die meen ik al eens ergens gezien. waar heb je die gehoord? probeer 'm eens te lenen!
Plaatje staat op een homepage hm die nu ..down..
waar ?? hier vlak bij onze stad :wink: :wink:
Kom jij dan naar Dokkum ?? kan ze vast wel lenen ?? :D :D

Het 3 d plaatje deed mij denken aan de Pen audio monitors..

http://www.audiodigit.com/index.php?section=50

kijk hier maar eens .... mooi of niet lijken op proefmodel
van Jeroen zijn monitors :idea: :idea:

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 22:52
door Henkjan
Jan-Willem schreef:
Henkjan schreef:
Jan-Willem schreef:
Ik wel, hij werkt dus wel..
vreemd, ik krijg een 404 voor http://www.autocostruire.com/fotob/cs1-rosso.JPG
Ik keek net even in IE en idd, als je IE gebruikt krijg je kruisje. Download firefox :) http://www.mozilla.com/firefox/
thuis gelukkig Opera, ook daar nix... "could not connect to remote server"

naar Dokkum, gezeli. was gisteren nog in Drachten, maar niet genoeg tijd voor een tour ;)

Geplaatst: vr 10 mar 2006, 22:57
door Henkjan
maar effe on-topic: ik heb nu als test de BB3.01 in de Lancetta zitten zonder correctie netwerk, maar dat klinkt niet echt top, mijn eerste indruk was "oude radio"... naja, jullie horen t zondag wel

Geplaatst: za 11 mar 2006, 20:16
door weidok
Henkjan schreef:
naar Dokkum, gezellig. was gisteren nog in Drachten, maar niet genoeg tijd voor een tour ;)
Offtopic: je bent altijd welkom Henkjan.. dus zeg het maar ??

Ontopic: Jammer van die BB 3.01 had ze hoger ingeschat
wellicht moet er een correctie netwerk in ??

Persoonlijk ben ik erg te spreken over de Tangbands :wink: :wink: :wink:

Geplaatst: za 11 mar 2006, 22:15
door Henkjan
offtopic: ik meld me wel de volgende keer dat ik in t noorden ben

en wat betreft die BB3.01, die heeft vast wel een netwerkje nodig, zie de HH waar die in dat kleine speakertje zit.... ik was er alleen niet aan toegekomen de spullen ervoor te halen, eigenlijk wel jammer

Geplaatst: ma 13 mar 2006, 21:50
door weidok
Henkjan schreef:
Roland schreef:
Welke units krijgen we te horen?
in elk geval de W3-315 en de W3-871 uiteraard, en (eerst even testen of t klinkt) de Omnes Audio BB3.01
En wat waren de reacties over de Tangbands ??
Welke modellen waren te horen ??

Geplaatst: ma 13 mar 2006, 22:44
door Wowly
Ik had ze nog nooit gehoord, en was heel erg benieuwd naar de speakers.

Heel eerlijk vond ik het erg tegenvallen. Je leest zo vaak van die haleluja verhalen dat je heel erg graag die dingen wilt horen.

Ze deden wat ik dacht, een hele mooie stereo-pinpoint, maar een fors beperkt spektrum, erg dun etc. Maar wat wil je dan ook?

Ik vond ze wel heel erg leuk om te zien, die ranke zuiltjes, fantastisch!!

Wowly

Geplaatst: ma 13 mar 2006, 22:53
door Edo
Ik sluit me daar ook bij aan. Die slanke zuiltjes staan erg leuk, maar ook ik vond het geluid te mager en zoals Jeroen het verwoorde:"teveel kast-geluid" om het zo te noemen. Ik had er meer van verwacht.

Maar ik heb ze hier nog liggen en ik ga er toch wel mee aan de slag, ik denk met hier en daar wat andere demping, misschien klein tweetertje erbij en die lekker hoog filteren en iets ander filter dat er meer uit te halen is met dezelfde kast.

Geplaatst: di 14 mar 2006, 10:56
door Henkjan
alles in perspectief natuurlijk, het blijven natuurlijk kleine en goedkope speakers, maar als ik zoveel tegenvallende reacties hoor dan was misschien toch de ruimte te groot? want dat ze tegenvallen vond ik toch wel tegenvallen... ik vondt t thuis echt lekker klinken, en zeker niet dun of beperkt spectrum.

Geplaatst: di 14 mar 2006, 13:21
door Edo
Als ik m'n tangbandjes klaar heb zou ik bij deze graag de verschillende versies in een huiskamer willen horen. Denk dat dan weldegelijk het 1 en ander meer tot z'n recht komt.

Geplaatst: di 14 mar 2006, 13:38
door SSassen
Henkjan,

Ik denk dat zulke kleine luidsprekers idd. meer tot hun recht komen in een kleine ruimte, de ruimte waarin ze nu speelden was naast groot ook erg hoog, je komt dan puur rendement tekort.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

Geplaatst: di 14 mar 2006, 15:28
door Henkjan
ze stonden (zo op t oog te beoordelen) ook flink hun x-max te testen....