Pagina 1 van 2
gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: zo 10 jun 2012, 15:41
door befresh
vanmiddag deed de tweeter het opeens niet meer. anders aansluiten helpt niets. toch ziet de spoel e.d. er prima uit.
heeft iemand nog een zo'n tweeter liggen. ik zou er enorm mee geholpen zijn. alvast bedankt.
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: zo 10 jun 2012, 15:43
door bas focal m180
befresh schreef:vanmiddag deed de tweeter het opeens niet meer. anders aansluiten helpt niets. toch ziet de spoel e.d. er prima uit.
heeft iemand nog een zo'n tweeter liggen. ik zou er enorm mee geholpen zijn. alvast bedankt.
AJJJ , als ie echt stuk is flink gedult opbrengen voor er ergens iets te koop aangeboden wordt .
Of de nieuwe en leverbaren TC90td5 proberen , nagenoeg hetzelfde .
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: zo 10 jun 2012, 18:33
door befresh
is die tc90td5 idd bijna hetzelfde. in dat geval lijkt me dat een goede oplossing. staat op ebay voor 30 euro.
bedankt voor alle hulp alvast
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: zo 10 jun 2012, 20:34
door CoenvanDongen
Die Tc90tdx zie je idd zelden aangeboden. Ik zou ook voor de td5 gaan. Ik kan me niet voorstellen dat die minder zullen presteren.
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: zo 10 jun 2012, 21:54
door bas focal m180
befresh schreef:is die tc90td5 idd bijna hetzelfde. in dat geval lijkt me dat een goede oplossing. staat op ebay voor 30 euro.
bedankt voor alle hulp alvast
Ik zal straks (vanacht als ik in bed lig ) mijn boekjes eens doorlopen hoe ze beiden meten en weerstand verloop want daar hangt het vanaf of je ze 1 op 1 kan om wisselen .
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: ma 11 jun 2012, 18:55
door bas focal m180
Ze meten beide iets anders , de td5 is iets luider maar heeft ook zijn resonantie frequentie hoger liggen .
In welke speaker zitten je tweeters , weet je toevallig ook op welke frequentie je tweeter wordt gefiltert
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: ma 11 jun 2012, 20:21
door befresh
ze zitten in de xanadu aw 11 alu. weet zo niet waar het frequentie kantelpunt ligt. zal wel zo rond de 2500 zijn denk ik.
kan age van de woud (de bouwer) vragen. maar weet niet of hij deze info prijsgeeft.
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: vr 15 jun 2012, 14:25
door befresh
inmiddels een twwter kunenn scoren in belgie. dat lijkt dus goed te komen. iig bedankt allemaal.
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: vr 15 jun 2012, 14:56
door CoenvanDongen
Dat is mooi!

Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: ma 18 jun 2012, 9:56
door befresh
toch niet zo mooi als gehoopt. de tweeters zijn inmiddels verkocht aan iemand in frankrijk. balen dit.
dus bij deze is de zoektocht weer geopend. alle hulp welkom.
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: di 19 jun 2012, 13:06
door Bas Horneman
Wat moeten die dingen kosten tegenwoordig?
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: di 19 jun 2012, 18:28
door CoenvanDongen
Bas Horneman schreef:Wat moeten die dingen kosten tegenwoordig?
Wat een gek ervoor geeft denk ik... vraag is wel hoog en aanbod schraal. Ik zie regelmatig langskomen op markplaats e.d. dat iemand ze weer heeft opgeblazen. Focal zou er slim aan doen de tdx-jes weer te gaan maken

Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: di 19 jun 2012, 19:37
door bas focal m180
CoenvanDongen schreef:Bas Horneman schreef:Wat moeten die dingen kosten tegenwoordig?
Wat een gek ervoor geeft denk ik... vraag is wel hoog en aanbod schraal. Ik zie regelmatig langskomen op markplaats e.d. dat iemand ze weer heeft opgeblazen. Focal zou er slim aan doen de tdx-jes weer te gaan maken

Op ebay nieuw setje tc90 €250,-
Ik heb nog een nieuw setje tc120tdx2 , maar die gaan niet weg .
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: di 19 jun 2012, 21:11
door Bas Horneman
Mmmmm ik heb nog een nieuw setje tc90tdx. Alleen aan gesoldeerd om te testen. Misschien een uurtje gedraaid met een 0,1uF condensator...dus nog niet eens ingespeeld... Wil er eigenlijk ook niet vanaf...Wil ze inzetten als supertweeter voor een breedband open baffle met Visaton B200.
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: di 19 jun 2012, 21:33
door Bas Horneman
Wel wat stof erop. Zeker 10 jaar of zo op de plank gelegen.

Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: di 19 jun 2012, 21:57
door Bas Horneman
Op zich zou ik ze wel willen verkopen om een mede audiofiel te helpen. Omdat ik nog niet aan een bepaald ontwerp vastzit. Maar dan wel ik wel beide verkopen en iets kunnen kopen wat ook op een open baffle werkt. Zoals de Neo3 PDR.
http://www.juoiga.eu/index.php?p=1&merk=7&id=30
Begint toch behoorlijk te jeuken om deze op eBay te zetten....
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: di 19 jun 2012, 23:00
door bas focal m180
Bas Horneman schreef:Op zich zou ik ze wel willen verkopen om een mede audiofiel te helpen. Omdat ik nog niet aan een bepaald ontwerp vastzit. Maar dan wel ik wel beide verkopen en iets kunnen kopen wat ook op een open baffle werkt. Zoals de Neo3 PDR.
http://www.juoiga.eu/index.php?p=1&merk=7&id=30
Begint toch behoorlijk te jeuken om deze op eBay te zetten....
Ik heb ze als reserve paartje , dan kan je niet zonder zeker omdat de tc120td5 niet zo mooi meet als de oudere types .
Voor openbaffle gaan de meeste voor een tweetie die zowel voor als achter afstraalt .
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 0:18
door Bas Horneman
Ik heb nog een nieuw setje tc120tdx2
Een paar jaar geleden ook voor een mooie prijs verkocht aan een meneer in Taiwan via Ebay.
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 0:22
door bas focal m180
Bas Horneman schreef:Ik heb nog een nieuw setje tc120tdx2
Een paar jaar geleden ook voor een mooie prijs verkocht aan een meneer in Taiwan via Ebay.
Ja ook daar weten ze wat goed klinkt

Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 6:25
door CoenvanDongen
Bas Horneman schreef: Maar dan wel ik wel beide verkopen en iets kunnen kopen wat ook op een open baffle werkt. Zoals de Neo3 PDR.
Er staat hier nog een Neo3w te koop voor weinig

(of werkt die niet goed bij een open baffle?)
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=14332
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 9:35
door Bas Horneman
Er staat hier nog een Neo3w te koop voor weinig (of werkt die niet goed bij een open baffle?)
Bedankt. Die zal wel werken bij een open baffle. Maar ik wil toch liever de dpr versie...
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 10:28
door Bas Horneman
Kon niet meer wachten. Staat op eBay.
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 17:57
door CoenvanDongen
Bas Horneman schreef:Kon niet meer wachten. Staat op eBay.
Iemand wil ze graag hebben en jij verteld in zijn topic dat je ze op ebay zet?
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 19:28
door Bas Horneman
Niet zo netjes he. Inderdaad. Maar een beslissing die ik genomen heb met informatie die tot me kwam. Hoe je het ook brengt. Het is het toch niet fijn om te horen dat ik ze niet voor 50 euro per stuk wil verkopen maar het maximale er uit wil halen. Al met al geen schoonheidsprijs.
Re: gezocht focal tc90tdx
Geplaatst: wo 20 jun 2012, 22:48
door richard