Houdbaarheid condensatoren
Geplaatst: vr 20 jan 2006, 22:23
Audioliefhebbers,
Ik heb 20 jaar geleden een zelfbouwpakket gebouwd met 3 focal units per luidspreker. De laatste tijd vind ik de speakers slecht klinken. Dit kan natuurlijk simpelweg betekenen dat mijn oren langzaamhand gewoon slechter zijn geworden.....
Een vriend opperde dat de condensatoren in het filter wel eens slecht geworden zouden kunnen zijn na 20 jaar.
Ik ben geen electrotechnicus en heb geen idee. Iemand op dit forum die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Jo
Ik heb 20 jaar geleden een zelfbouwpakket gebouwd met 3 focal units per luidspreker. De laatste tijd vind ik de speakers slecht klinken. Dit kan natuurlijk simpelweg betekenen dat mijn oren langzaamhand gewoon slechter zijn geworden.....
Een vriend opperde dat de condensatoren in het filter wel eens slecht geworden zouden kunnen zijn na 20 jaar.
Ik ben geen electrotechnicus en heb geen idee. Iemand op dit forum die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Jo