Pagina 1 van 2
onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 20:31
door WielkeB
je koopt 4 meter "touw" bij de watersportwinkel, neemt direct ook een paar meter 4mm2 draad mee en je bent 18 euro kwijt. Setje spades heb ik nog liggen, krimpkous ook... het is dat ik na het doorvoeren van die 2 draden al blaren op m'n klauwen heb (kantoorventje)... maar ik het straks een door elfen in maanlicht gesmeed uitziende luidsprekerkabel waar m'n laag nog mooier van wordt en de ruimtelijkheid nog beter en de dynamiek nog dynamischer!
Naja... het ziet er voor een paar cent leuk uit toch? Als ik terug ben uit Amsterdam iig ff afmonteren maar je krijgt wel blaren van dat spul....blergh.
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 20:34
door ray5150
That's the spirit !!

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 21:00
door BertDB
dit gaat niet helpen hoor

, enkel als je ze verkoopt voor 4000€ krijgen ze dat speciaal karakter wat ze wereldschokkend goed maakt

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 21:05
door WielkeB
Bert...voor jou speciale prijs...2500 euro... zonder spades... die kun je voor 500 per 2 bij kopen, dan laat ik ze door meneer pastoor ook nog audiofiel inzegenen komende zondag

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 21:06
door WielkeB
ik moet op internet echt weer op zoek naar dat berkenhouten plankje van die zwitser/oostenrijker waar die DAC op gemonteerd was...

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 21:13
door ray5150
Daar had ik het zaterdag nog over met een paar mensen in Breda !
Ik weet alleen de naam niet niet meer...

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 21:15
door BertDB
uiteraard doet de verpakking ook veel.
Voor minder dan een mahoniehoutendoosje met speciaal aangebrachte perforaties doe ik het niet hoor !
Alle gekheid op een stokje, wel goed bezig ! ziet er best leuk uit, maar het blaren-verhaal doet me toch wat bedaren om het zelf te proberen
@ Ray.
Zegt dat nu meer over jou of over die mensen?

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 21:19
door ray5150
BertDB schreef:@ Ray.
Zegt dat nu meer over jou of over die mensen?

Een dac van een paar tientjes aan materiaal die 1000 euro moet opbrengen is nu niet echt iets wat mij dagelijks bezighoudt...
Een Aleph 5, van 100 euro daarentegen...

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 21:27
door WielkeB
Over dat plankje hebben we buiten zitten bakkelijen...en ik zoek het op....of Marp of Hannessie moet het nog weten.
Bert....spaanplaten doosje niet goed genoeg? Geef je wel 500 korting haha
Ray...die Aleph van jou IS onbetaalbaar. M'n Tumos met max 2A ruststroom is daar niks tegen.
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 22:41
door Pjotr
Waardeloos spul. Kon je niet even wat Twaron kous scoren? Dat is pas in tegenwoordig

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 22:47
door hannesie
WielkeB schreef:Over dat plankje hebben we buiten zitten bakkelijen...en ik zoek het op....of Marp of Hannessie moet het nog weten.
Bert....spaanplaten doosje niet goed genoeg? Geef je wel 500 korting haha
Ray...die Aleph van jou IS onbetaalbaar. M'n Tumos met max 2A ruststroom is daar niks tegen.
http://www.mother-of-tone.com/attraction.htm
Bij deze.

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: wo 30 mei 2012, 23:12
door nuttyhifi
Kabeltje wel geïsoleerd van de grond leggen op speciale kegeltje van een paar 100 euro anders komen ze niet tot hun recht !!!
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 9:34
door WielkeB
@Hannesie: Dat is um! Thanx hahahaha
@Nuttyhifi: ook bij mij te koop... een special kruisvormige constructie van echt uit het tuincentrum geleend bamboehout met audiofiel garen vastgezet. De tomatenplant valt nu wel om maar voor die €100,- kan ik er veel kopen in de supermarkt.
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 11:16
door BertDB
hannesie schreef:WielkeB schreef:Over dat plankje hebben we buiten zitten bakkelijen...en ik zoek het op....of Marp of Hannessie moet het nog weten.
Bert....spaanplaten doosje niet goed genoeg? Geef je wel 500 korting haha
Ray...die Aleph van jou IS onbetaalbaar. M'n Tumos met max 2A ruststroom is daar niks tegen.
http://www.mother-of-tone.com/attraction.htm
Bij deze.

excuseer ?
"Audiophile ecstasy"
het moet niet gekker worden toch ?

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 17:03
door bartsegers
ff ontopic, maar dat touw, heeft dat nog functie, of reden waarom je hebt toegepast?
ik vind een polyster "sleeve" ook wel wat hebben namelijk.
http://www.dewatersportwinkel.nl
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 20:34
door nuttyhifi
@WielkeB
Tuincentrum, bamboe, nee wil het echt werken dan moet het een zeer zeldzame tropische hardhout zijn, zoals van de afrikaanse lyerstree (daar zijn er nog maar 2 van) en dan vd hul of zo een iemand zijn plasje erover laten doen en dan minstens een week uit de zon laten drogen.
Maar ik vraag me ook af waarom touw ?
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 21:08
door Pjotr
nuttyhifi schreef:Kabeltje wel geïsoleerd van de grond leggen op speciale kegeltje van een paar 100 euro anders komen ze niet tot hun recht !!!
Ik heb nog 20 van deze:
Zijn ingestraald bij volle maan op 21 juni precies 143,131 seconden lang (het getal van Audiofreakeonix, Grieks mythologisch audiofiel figuur). Waren destijds FL 250,- per stuk.
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 21:11
door ray5150
Da's wel een heule mooie 57ES...

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 21:18
door richard
nuttyhifi schreef:Maar ik vraag me ook af waarom touw ?
Dat 'touw' is een stuk schoot, een beetje geruwd polyester omdat dat beter in de hand ligt.
Een Dyneema lijn voor een val is doorgaans wat strakker. Voor het doorvoeren van de kabels heb je trouwens handig gereedchap;

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 22:07
door Pjotr
ray5150 schreef:Da's wel een heule mooie 57ES...

Nee is geen 57ES maar een 870ES, heul wat anders

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 22:11
door ray5150
Een analoog cassettedeck, Peter, ik wist niet dat jij ook into antiek was...?

Re: onbetaalbaar
Geplaatst: do 31 mei 2012, 22:22
door Pjotr
ray5150 schreef:Een analoog cassettedeck, Peter, ik wist niet dat jij ook into antiek was...?

Met al die bootlegs moet je wel hè. Ben te lui om die allemaal over te gaan zetten. Is trouwens een puik beestje wat nog steeds perfect werkt.
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: za 02 jun 2012, 0:49
door nuttyhifi
Pjotr schreef:nuttyhifi schreef:Kabeltje wel geïsoleerd van de grond leggen op speciale kegeltje van een paar 100 euro anders komen ze niet tot hun recht !!!
Zijn ingestraald bij volle maan op 21 juni precies 143,131 seconden lang (het getal van Audiofreakeonix, Grieks mythologisch audiofiel figuur). Waren destijds FL 250,- per stuk.
Wel mooi dat ze in hoogte verstelbaar zijn, mijn kabel schijnt op 6 a 7 cm het beste te klinken.
Is dat trouwens ook touw als isolatie ?
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: za 02 jun 2012, 19:45
door audioot
polyester mag niet en kan niet
het moet ongebleekt katoen zijn en aan de uiteinden géén krimpkous maar afgebonden met fijne zijde
(als ik nu geen ban krijg weet ik het niet meer)
mvg
audioot
Re: onbetaalbaar
Geplaatst: za 02 jun 2012, 22:57
door hannesie
audioot schreef:polyester mag niet en kan niet
het moet ongebleekt katoen zijn en aan de uiteinden géén krimpkous maar afgebonden met fijne zijde
(als ik nu geen ban krijg weet ik het niet meer)
mvg
audioot
Zo lang je het zelf niet gebruikt valt dat wel mee.
