Pagina 1 van 9

Luisterdag Midden-Limburg, zaterdag 10 November 2012

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 8:39
door WielkeB
Toevoeging door mod: na de inspanning door mischa72, om deze luisterdag doorgang te laten vinden, is de eerste Limburgse ZBA luisterdag een feit.

Datum: Zaterdag 10 november
Locatie: Zalencentrum De Spil te Maasbracht (Suikerdoossingel 55-57, 6051 HN Maasbracht, 0475 466202)
Tijd: 10.00-17.00 uur (zaal open vanaf 9.00 uur)
Entree: 5 euro

I.v.m. de aard van de luisterruimte: breng voldoende dempingsmateriaal mee. ;)
Zie ook: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 8#p1611958

Hallo,

We willen eens kijken of we net als voor de regionale dagen in Beesterzwaag, Breda en Almelo er ook animo is voor een ZBA dag in het het Zuiden (zuidelijker dan Breda).

De bedoeling die wij hebben is het combineren van het vrije concept van de laatste ZBA-dagen in Breda en een "klassieke luisterdag" met diverse (door jullie gebouwde) sets.

Ons voorstel:

Waar en Wanneer:

- Lokatie: Maasbracht (of in de buurt). zodat het ook vanuit Brabant en Belgie nog te doen is (en natuurlijk ook een ieder die van verder komt).
- Datum: een zaterdag einde oktober, begin november.
- Minimaal aantal deelnemers: 20 om zo de kosten die er mee gemoeid zijn tot maximaal € 10,-- p.p. te beperken (huur accommodatie).

Wat en Hoe:

- We kunnen over 4 ruimten beschikken die op basis van soort speaker verdeelt worden (afhankelijk van wat het aanbod aan sets is door jullie).
- We spelen op elke set een vast pakket muziek van max. 30 minuten zodat je een beter vergelijk kunt maken. Dit pakket proberen we hier op het forum samen te stellen.
- Van 10:00 tot 14:00 zijn er dan de luistersessies.
- Vanaf 14:00 is het freewheelen geblazen en kan er door de deelnemers vrij ge-experimenteerd, ideeën uitgewisseld, etc etc worden
- Mits er mensen interesse hebben om een workshop in het een of ander te geven of te volgen dan is daar vanaf 14:00 ook tijd voor.


Onze vragen aan jullie:

- Heb je interesse, of beter, kom je?
- Wat breng je mee voor de luistersessies?


Wil en Huib

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 9:09
door WielkeB
De aftrap van wat neem ik mee:

Klang & Ton CT-250
Fostex BK208 hoorn met Fostex FE206 unit
gesloten mini-zuiltjes met CHR-70

geïntegreerde 6L6G(C) versterker
geïntegreerde PCL86 versterker
HK-DAC en MediaPortal mediacenter
Project RPM 5 met Clearaudio Aurum Classic Wood element
de bekende Phonodude van Triodedick
Tumos eindversterker volgens ontwerp van http://www.dddac.de/op06.htm

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 9:45
door meanman64
Ik ben al van de partij,zo een Tumos amp wil ik wel eens horen.Ik heb al vele goede reacties gehoord hierover.Mss kom ik al wel eens eerder afgezakt naar uw huisje als dat OK is voor u natuurlijk :D

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 11:38
door WielkeB
meanman64 schreef:
Ik ben al van de partij,zo een Tumos amp wil ik wel eens horen.Ik heb al vele goede reacties gehoord hierover.Mss kom ik al wel eens eerder afgezakt naar uw huisje als dat OK is voor u natuurlijk :D
Uiteraard ben je welkom maar de Tumos is nog niet gereed. Heb gisteren de diodes voor de voeding en de koellichamen besteld... nu nog ff 2 extra condensators zoeken... Conrad had ze niet zo ver ik kon zien. Maar we spreken wel wat af als ie klaar is kerel :lol:

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 11:44
door FR_Aad
WielkeB schreef:
Tumos eindversterker volgens ontwerp van http://www.dddac.de/op06.htm
Oeps,
mijn browser slaat gelijk op tilt:

Reported Attack Page!
This web page at http://www.dddac.de has been reported as an attack page and has been blocked based on your security preferences.

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 11:51
door hannesie
+1

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 11:54
door WielkeB
FR_Aad schreef:
Oeps,
mijn browser slaat gelijk op tilt:

Reported Attack Page!
This web page at http://www.dddac.de has been reported as an attack page and has been blocked based on your security preferences.
Zit hier achter de bedrijfsfirewall (die ik zelf onderhoud) en nergens last van? Die site van Doede is volstrekt betrouwbaar :lol:

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 11:55
door hsmeets
Hier mijn bijdrage:

Project #2: 3-weg vloerstaander zoals nu te vinden in het algemeen speaker subforum. In principe met passief filter en aangestuurd door een Lyngdorf met Roomperfect (maar zonder analoge ingangen). Kleine kans dat de speaker nog volledig of hybride actief is met een Hypex AS2.100

Bron, ja, standaard Squeezboxje dus.

Gr,

Huib

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 14:51
door Marp
WielkeB schreef:
Die site van Doede is volstrekt betrouwbaar :lol:
Dat is een gevaarlijk uitgangspunt. Een website die tot gisteren altijd veilig was, kan vandaag zijn gehacked en mallware bevatten. Ook worden tegenwoordig soms hele serverparken besmet. Voor spamverspreiding is het dé manier geworden om veel computers te bereiken, en ze als zombiecomputer deel te maken van botnets.

Ook Google waarschuwt ervoor dat de site schade kan toebrengen. Dat kán vals alarm zijn. Hebben we met ZBA ook wel gehad, toen slechts het plaatje van iemand's avatar zich op een besmette server bleek te bevinden. Maar dat weet je nooit vooraf.

:idea: Tip: schakel in élk geval javascript en eventueel flash uit in je browser, als je toch een verdachte website bezoekt. Dat reduceert de kans op een besmetting aanzienlijk.

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 15:13
door WielkeB
ok....nu krijg ik dus ook al meldingen... niet goed! je hebt gelijk Marp!

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 30 mei 2012, 23:52
door Ivo
Het is niet echt bij me in de buurt, maar wel bij mijn schoonouders. Misschien wel een leuke plek om straks met line arrays aan te komen zetten.

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: vr 01 jun 2012, 16:58
door rho
Maasbracht is voor mij nog niet half zo ver als Breda. :D
Ik zou de HE Maxi regals misschien nog eens kunnen laten horen en dan vooral zien. Want de afwerking zal waarschijnlijk definitief zijn tegen dan.
Hopelijk kan ik tegen dan ook een subwoofer meebrengen.

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: za 02 jun 2012, 15:25
door WielkeB
@Ivo.... kom aan kom aan zou ik zeggen en een line array zou heel leuk zijn!

@RHO... tsja... neem ze maar lekker mee...met sub :lol:

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: za 02 jun 2012, 16:29
door meanman64
Ik ga proberen ook wat mee te nemeneen amp met laterale fets van 2x50 watt.Ik ben gisteren met het solderen begonnen.Hier alvast een preview

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: za 02 jun 2012, 18:19
door Wowly
Ik kan de refmons meenemen?

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: zo 03 jun 2012, 9:44
door rho
meanman64 schreef:
Ik ga proberen ook wat mee te nemeneen amp met laterale fets van 2x50 watt.Ik ben gisteren met het solderen begonnen.Hier alvast een preview
Wel je tin goed laten doorvloeien.

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: zo 03 jun 2012, 10:43
door meanman64
Als je de fets bedoelt die zijn nog niet gesoldeerd :)

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: zo 03 jun 2012, 11:41
door rho
Het kan aan de foto liggen hoor, maar bij sommige weerstanden lijkt mij ook wat meer tin thuis te horen.
Het is niet helemaal duidelijk te zien.

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: zo 03 jun 2012, 12:11
door John P
Ik kan wel mijn satellietjes meenemen, deze hebben een uit-dipool-bipool schakelaar voor een extra tweeter op de achterkant. Altijd leuk om te vergelijken qua klank en ruimte.

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: zo 03 jun 2012, 13:42
door bas focal m180
WielkeB schreef:
De aftrap van wat neem ik mee:

Klang & Ton CT-250
Fostex BK208 hoorn met Fostex FE206 unit

2 x 20cm breedbander , 1x20cm in hoorn dan neem ik er een 30cm ad1256 philips breedbander in bassreflex mee .

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: ma 04 jun 2012, 0:28
door meanman64
rho schreef:
Het kan aan de foto liggen hoor, maar bij sommige weerstanden lijkt mij ook wat meer tin thuis te horen.
Het is niet helemaal duidelijk te zien.
Ga nog een apparte post maken over deze amp,dan kunnen we er naar hartelust over praten :D
In ieder geval zijn ze aan de onderkant goed gesoldeerd

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 06 jun 2012, 16:01
door hsmeets
Wowly schreef:
Ik kan de refmons meenemen?
Een rethorische vraag hoop ik toch? :lol:

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 06 jun 2012, 16:03
door hsmeets
Wie had op 'geen vervoer' gestemd? Vanuit welke plaats is dat? Wellicht dat iemand in de buurt woont.

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 06 jun 2012, 16:04
door hsmeets
rho schreef:
Maasbracht is voor mij nog niet half zo ver als Breda. :D
Ik zou de HE Maxi regals misschien nog eens kunnen laten horen en dan vooral zien. Want de afwerking zal waarschijnlijk definitief zijn tegen dan.
Hopelijk kan ik tegen dan ook een subwoofer meebrengen.

"Ik zeg: vooral doen" :lol:

Re: Luisterdag Midden-Limburg in November

Geplaatst: wo 06 jun 2012, 17:20
door Wowly
Ik kom uut budel, bij eindhoven: kunnen 3 man meerijden