Pagina 1 van 1

Van XLR naar RCA

Geplaatst: do 19 jan 2006, 14:32
door satch
Ik wil graag de XLR-uitgangen van mijn DAC aansluiten op de RCA-ingangen van mijn versterker. Wat soldeer ik aan wat? Ik heb al even op het net gezocht, maar ik kon (nog) niets vinden.....

Geplaatst: do 19 jan 2006, 14:41
door Geenius
Afbeelding
Afbeelding

of een verloopstekkertje.......

Afbeelding

Geplaatst: vr 20 jan 2006, 19:43
door satch
Thanx, het werkt.

Geplaatst: wo 16 mei 2007, 13:18
door Mike.M
En klinkt dit goed beter af wat :?:

Grtn Mike.

Geplaatst: di 21 aug 2007, 17:29
door dove
[quote

Geplaatst: di 21 aug 2007, 17:53
door Soundexcel
Kwa geluids kwaliteit zal het niet uit maken.
Het probleem echter is dat je van nominaal -10dbV naar +4dbU gaat.
Dit is (zo ff uit mijn hoofd) 10,4 db verschil.

Maak je een verloop kabel, dan loop je de kans dat je de ingang van het apparaat waar hij op zit aangesloten overbelast.
Dit is uiteraard heel simpel op te lossen met een weerstanden brug.
Het signaal wat je verplaatst blijft ongebalanceerd.

van gebalanceerd naar gebalanceerd is wel een enorm verschil.
Alle opgepikte storing in de kabel wordt (bij een goede gebalanceerde ingang) netjes opgeheven. Een veel betere signaal overdracht vind dus plaats.

Dit is zelfs zo erg dat wij (Broadcast, TV, radio) zelfs microfoon kabels gebruik van 150 tot zelfs 300 meter.

Wij hebben het zelfs gepresteerd om bij de vloodschouw van micheal de ruyter in vlissingen een aantal signalen over 800 meter kabel te verplaatsen. (op line niveau).

Geplaatst: wo 22 aug 2007, 18:37
door dove
dank

Geplaatst: wo 22 aug 2007, 19:09
door Soundexcel
Met een weerstanden brug bedoel in bijvoorbeeld onderstaand.
Dit kan je zo in een XLR plug solderen.
Een betere geluidskwaliteit met een balancing of de-balancing unit zal je niet halen. Dit is alleen maar meer electronica in je lijn.

http://www.uneeda-audio.com/pads/

Geplaatst: wo 22 aug 2007, 23:05
door dove
[url=http

Geplaatst: do 23 aug 2007, 17:53
door Soundexcel
Dat is inderdaad precies voor dit doeleinde gemaakt.
Echter om nou 69 pond te betalen voor 3 metaalfilm weerstanden en een XLR behuizingkje........

Die drie weerstanden (van een paar cent per stuk) soldeer je zo in een XLR plug. Aan de andere kant van de kabel een tulp stekker en plaar is Petter :)

Geplaatst: do 23 aug 2007, 19:42
door dove
:lol:

en als ik nou nog kon solderen ...

Geplaatst: do 23 aug 2007, 20:25
door Soundexcel
Als je in de buurt van Utrecht bent wil ik je wel een lesje geven :)

[heeyy de clock van het forum staat een uur achter]