Pagina 1 van 1
Welke handverstekzaag?
Geplaatst: ma 21 mei 2012, 20:13
door Ronald_1
Om latten en balken netjes te kunnen afkorten en onder verstek te zagen ben ik me aan het oriënteren op een degelijke handverstekzag.
Een paar jaar geleden heb ik bij de Gamma een verstekzaag van de Kinzo van twee tientjes aangeschaft, maar dit was geen succes. Het ding zaagt namelijk niet recht in verticale richting. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een kwalitatief beter exemplaar.
Een tweetal zagen die ik nu gevonden heb:
- Nobex Proman 110:
http://www.mzsgereedschap.nl/zagen/vers ... /5921.html
- Küpper Perfekt III:
http://www.baptist.nl/houtbewerkers/zag ... erfekt-iii
Heeft er iemand ervaring met de Nobex of de Küpper? Of wellicht zijn er andere merken in dezelfde prijsklase die aan te raden zijn?
Oh ja, een Ulmia had ik ook al gevonden, maar 400 euro voor een handverstekzaag is me iets te gortig...

Re: Welke handverstekzaag?
Geplaatst: ma 21 mei 2012, 20:34
door Zweitse
Ik denk dat je beter kunt kijken naar een electrische afkortzaag voor dat geld.
http://www.toolnation.nl/metabo-ks216m- ... ercut.html
http://www.handig.nl/fermradiaalafkortz ... fAodcSWDpQ
En natuurlijk even kijken op MP.
Re: Welke handverstekzaag?
Geplaatst: ma 21 mei 2012, 20:58
door Arno
Re: Welke handverstekzaag?
Geplaatst: ma 21 mei 2012, 21:25
door Leobus
Hallo Ronald,
Het merk Küppes ken ik niet. Ik ken wel de de winkel waar ze te koop zijn. Ik weet dat ze bij Baptist geen rommel verkopen. Ze zijn in de winkel ook zeer ter zake kundig. Daar kunje met een gerust hart kopen.
Groet,
Leobus
Re: Welke handverstekzaag?
Geplaatst: ma 21 mei 2012, 21:59
door Pjotr
Ik heb zelf al meer dan 20 jaar dat ding van KÜPPER. Is een prima zaag waarmee je nauwkeurig kunt zagen. Al moet ik wel zeggen dat Baptist misschien dan wel deskundig is maar ook behoorlijk aan de prijs. Heb er toen iets van FL 49,- voor betaald. Gebruik hem eigenlijk nauwelijks. Alle latjes-verstek doe ik meestal gewoon met de decoupeerzaag.
Maar moet je veel en vaak latten zagen en heb je er plaats voor (niet onbelangrijk) zou ik ook zeggen koop een elektrische afkortzaag.
Re: Welke handverstekzaag?
Geplaatst: ma 21 mei 2012, 22:41
door Ronald_1
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Ik heb zeker wel vertrouwen in Baptist, ben wel eens in de winkel in Arnhem geweest en het lijkt me dat ze daar inderdaad geen rommel verkopen.
Eén van de redenen om voor een handzaag te kiezen is omdat deze minder ruimte inneemt. Zo'n handzaag kun je makkelijk op de plank kwijt als hem niet nodig hebt. Naar een elektrische afkortzaag heb ik ook gekeken, maar die nemen toch wel wat ruimte in. Zeker een zaag die uitschuifbaar is zodat je wat bredere planken kunt zagen.
Mocht ik voor een elektrische zaag gaan, zijn er dan nog aanraders tot een euro of 250? Ik moet eerlijk zeggen dat een Metabo me degelijker en nauwkeuriger in de oren klinkt dan een Ferm. Of hebben jullie hier andere ervaringen mee?
Re: Welke handverstekzaag?
Geplaatst: wo 23 mei 2012, 12:45
door hsmeets
Ronald_1 schreef:Om latten en balken netjes te kunnen afkorten en onder verstek te zagen ben ik me aan het oriënteren op een degelijke handverstekzag.
Een paar jaar geleden heb ik bij de Gamma een verstekzaag van de Kinzo van twee tientjes aangeschaft, maar dit was geen succes. Het ding zaagt namelijk niet recht in verticale richting. Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een kwalitatief beter exemplaar.
Een tweetal zagen die ik nu gevonden heb:
- Nobex Proman 110:
http://www.mzsgereedschap.nl/zagen/vers ... /5921.html
- Küpper Perfekt III:
http://www.baptist.nl/houtbewerkers/zag ... erfekt-iii
Heeft er iemand ervaring met de Nobex of de Küpper? Of wellicht zijn er andere merken in dezelfde prijsklase die aan te raden zijn?
Oh ja, een Ulmia had ik ook al gevonden, maar 400 euro voor een handverstekzaag is me iets te gortig...

Als ik zo het plaatje van die Kupper Perfekt III bekijk dan vraag ik mij serieus af waarom die +100 euro moet kosten want ik zie niet het verschil met die verstekzagen van de bouwmarkt voor rond de 25 euro. Die lijken op elkaar als 2 druppels water.