Pagina 1 van 2

Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: ma 07 mei 2012, 21:48
door Pjotr
Was vanmiddag even bij Informatique in Berkel en Rodenrijs voor wat losse PC spulletjes en hoorde daar dit setje:
Edifier S330D.jpg
http://www.edifier-international.com/pr ... s330-s330d

Voor €149 :shock:

Dat is toch niet leuk meer, daar is zelf niet tegenop te bouwen. Klonk niet alleen goed, het was ook nog eens perfect afgewerkt: Kastjes van hout (MDF?) perfect in verstek gezaagd en ook nog eens onberispelijk in de zwarte pianolak.

Nou ja, zelfbouw doe je ook voor de lol en als soort van arbeidstherapie zullen we maar zeggen :lol:

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: ma 07 mei 2012, 21:51
door dre
je wordt oud peter! :lol:

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: ma 07 mei 2012, 21:58
door Pjotr
Laten we het hopen Dre :mrgreen: Maar wat bedoel je daar nou mee?

Overigens ga ik wel lekker door met mijn eigen PC speakertjes en om die af te krijgen moet ik wel oud worden ja :lagge:

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: ma 07 mei 2012, 22:00
door dre
Pjotr schreef:
Laten we het hopen Dre :mrgreen: Maar wat bedoel je daar nou mee?

Overigens ga ik wel lekker door met mijn eigen PC speakertjes en om die af te krijgen moet ik wel oud worden ja :lagge:

Afbeelding

:sure:

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: ma 07 mei 2012, 22:04
door Pjotr
Gut wat kan jij doorzeuren zeg. Toen ik bij je wilde komen luisteren verzon je allerlei smoesjes. Toch een beetje bang hè :lol:

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: ma 07 mei 2012, 22:05
door dre
doorzeuren terwijl ze nog niet af zijn bedoel je?

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: di 08 mei 2012, 8:02
door bartsegers
Philips heeft er ook weer kaas van gegeten!
Weet even niet wat het kost overigens...
bestandsbron: http://www.areadvd.de/images/2009/philips_htr9900_ls_center.jpg
bestandsbron: http://www.areadvd.de/images/2009/philips_htr9900_ls_center.jpg
alles is uitgevoerd met peerless hds units, en een mooi ringtweetertje

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: di 08 mei 2012, 9:32
door Wowly
Is dit al consumer-electronica van flipsen?? Nice!.......

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: di 08 mei 2012, 10:17
door ray5150
mwah, het zal wel extern ingekocht zijn en waar vervolgens een flips labeltje aan gehangen is...
Er staat me bij dat er een tijdje terug in de krant (grote stapel papier met nieuwtjes) stond de hele televisie-industrie ook overgedaan zou worden aan de aziaten.
er moest namelijk geld bij, in plaats dat er wat mee verdiend werd.
In Nederland zullen er nog wel Philips TV's worden verkocht, maar dat is puur omdat de naam nog zo'n groot marktaandeel heeft hier.

Zoals een niet nader te noemen persoon al eens zei :
Spilihp.jpg
Spilihp.jpg (7.35 KiB) 1273 keer bekeken

Wel gek eigenlijk, dat Medical Systems al jarenlang kwalitatief tot de wereldtop behoort, maar dat de consumenten-electronica niet veel bijzonders (meer) is.

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: di 08 mei 2012, 10:25
door Ronkel
Tja. Ik heb ooit een Philips stereoset gehad. Degelijk spul (doet het al 12 jaar perfect, nu bij een andere eigenaar). Maar het was wel de reden dat ik met zelfbouw ben begonnen: het klonk namelijk voor geen meter.

Verder is de kwaliteit van Philips elektronica erg wisselend volgens mij. Sommige dingen gaan nooit stuk, andere producten vertonen alleen maar kuren.

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: di 08 mei 2012, 10:47
door Pjotr
Afbeelding

Dit is trouwens een door Philipsmensen zelf bedachte slogan :mrgreen: Dat hing metersgroot destijds bij Philips zelf in Eindhoven in de hal van het gebouw waar Philips zijn eigen productiemachines ontwikkelde.

Er stonden bij Informatique ook een paar Philips PC sets maar die waren toch minder dan het setje wat ik postte. Hadden toch nog iets van de bekende plastic sound wat genoemd setje volledig miste. B.t.w. al het moderne Philips spul komt ook al jaren uit China.

[Edit]
Het is een beetje lastig beoordelen in zo'n winkel, het meeste stond op een laptop aangesloten of goedkoop media playertje. Maar van dit setje had ik zoiets van zowww, dasnieverkeerd :mrgreen:

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: di 08 mei 2012, 11:41
door Henkjan
Peter, heb je ook die buizenversterker gezien bij Informatique?

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: di 08 mei 2012, 11:59
door Pjotr
Uhh nee, die heb ik gemist Henkjan. Had ook niet zo heel veel tijd. Misschien was die al verkocht?

Was dat wat?

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: di 08 mei 2012, 12:04
door Henkjan
Pjotr schreef:
Was dat wat?
of t audiofiel wat is weet ik niet, zag er in elk geval wel netjes uit:
http://www.informatique.nl/445510/strea ... ifier.html

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: wo 09 mei 2012, 16:34
door hsmeets
Sprak een tijd geleden mijn oude buurjongen. Hij was tot een aantal jaren geleden een soortement product/inkoop/quality manager bij Flips en was zowat altijd op reis in azie: producten inkopen waarop dan het philips logo op kwam te zitten. "Als ik het niet kocht dan lag het soms maanden later onder een ander merknaam in de winkel". Hij beweerde dat Squeezebox ooit aan Philips is aangeboden maar dat men er niks in zag, Logitech zag het schijnbaar wel zitten. Later is hij toen nog met dat Streamium bezig geweest.

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: wo 09 mei 2012, 19:13
door ]eep
Pjotr schreef:
Was dat wat?
Ja. Zeker. 2,5W om precies te zijn.
En het was echt specifiek een niet-audiofiele buizenversterker. :-s

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: wo 09 mei 2012, 22:22
door Bertje
ray5150 schreef:

Wel gek eigenlijk, dat Medical Systems al jarenlang kwalitatief tot de wereldtop behoort, maar dat de consumenten-electronica niet veel bijzonders (meer) is.
Klopt Ray al heeft Healthcare (zo heet dat tegenwoordig) ook erg veel ingekocht. Maar goed da's ook een strategie. Ik werk er inmiddels een 20 jaar met veel plezier. 8)

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: do 10 mei 2012, 23:27
door richard
Is Philips tegenwoordig dan weinig meer dan een handelshuis, of plakmerk zoals ze dat in de horlogebranche ook wel noemen?

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: za 12 mei 2012, 0:03
door Bertje
Voor heel Philips kan ik niet spreken, maar bij Healthcare wordt er wel degelijk nog veel zelf ontwikkelt. Opgekochte merken/produkten worden geintegreerd en omgebouwd naar Philips, da's wel meer dan een merkje plakken. Productie (assemblage en testen van systemen) vindt plaats in Best, maar lang niet alles wordt nog in Best of Eindhoven geproduceerd..maar door Nederlandse of buitenlandse bedrijven.

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: do 16 aug 2012, 20:06
door VT4C
DIY met een hoge WAF...
bestandsbron: http://i49.tinypic.com/2ywa9vl.jpg
bestandsbron: http://i49.tinypic.com/2ywa9vl.jpg

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: do 16 aug 2012, 21:41
door Pjotr
Bertje schreef:
Voor heel Philips kan ik niet spreken, maar bij Healthcare wordt er wel degelijk nog veel zelf ontwikkelt. Opgekochte merken/produkten worden geintegreerd en omgebouwd naar Philips, da's wel meer dan een merkje plakken. Productie (assemblage en testen van systemen) vindt plaats in Best, maar lang niet alles wordt nog in Best of Eindhoven geproduceerd..maar door Nederlandse of buitenlandse bedrijven.
En ter aanvulling, Philips Lightning is ook nog een grote tent met een grote ontwikkelafdeling in Nederland. Ze zijn nog steeds erg groot in TL verlichting. Laatst de buizen in het atelier vervangen en wat staat er op? Made in Holland! Er moet dus nog wel degelijk een fabriek van staan in dit landje :mrgreen: Veel wordt ook in Polen gefabriceerd maar de ontwikkeling zit nog steeds in Nederland. En uit de inner circle weet ik dat Philips op het gebied van LED verlichting daar de ervaren/kundige vakmensen niet voor kan aanslepen...

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: do 16 aug 2012, 22:40
door Aaad
Zelfs de nieuwste tv's van Philips komen tegenwoordig uit China.
Waarschijnlijk wel op Philips specificatie gemaakt, maar door de lage kosten
in China is er in Europa geen droog brood meer in te verdienen.
Er is een tijd geweest dat de autoindustrie beschermd moest worden tegen de Japanse kwaliteit en daarvoor werden heffingen ingevoerd om de import te ontmoedigen.
Nu gelden er blijkbaar andere belangen.

Aad

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: vr 17 aug 2012, 13:11
door RobertD
Philips Lighting (zonder N achter de T, zo bliksems zijn ze nou ook weer niet ) heeft een grote ontwikkelafdeling in Eindhoven.
De buizen die jij vervangen hebt zijn waarschijnlijk nog gemaakt in Terneuzen of Roosendaal. Beide fabrieken heeft Philips inmiddels gesloten en de productie is naar het buitenland verplaatst.

Made in Holland zul je nu op de TL-Buizen niet meer tegenkomen.

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: vr 17 aug 2012, 18:41
door Pjotr
Dat moet dan recent gebeurd zijn Ik heb ze een week of 4 geleden bij een groothandel/toeleverancier van winkelverlichting gehaald. Die zullen toch best wel een aardige doorloop hebben :D I.i.g. staat op de verpakking productiejaar 2012.

Re: Niet meer tegenop te bouwen ???

Geplaatst: vr 17 aug 2012, 18:45
door Marp
Het voornemen van Philips zorgde hier vorige maand voor de nodige onrust, maar de fabriek draait in elk geval nog zeker 3 jaar door. ;)