Pagina 1 van 1

Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: do 19 apr 2012, 23:52
door Pjotr
Een collega die geen Nederlands spreekt/snapt maar wel Engels, belde mij zojuist op, hij probeerde ZBA door de Google vertaler te halen. Dat gaat wel maar dan krijgt ie niet de afbeeldingen die als bijlage zijn toegevoegd te zien. In plaats daarvan de mededeling:

You do not have permissions to view the attachment (s)) in this post.

Is dat de bedoeling?

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: vr 20 apr 2012, 9:03
door Ronkel
Je moet toch ingelogd zijn om plaatjes te bekijken of niet...?

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: vr 20 apr 2012, 10:01
door CoenvanDongen
Nee hoor plaatjes kan je ook kijken als je niet ingelogd ben.

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: vr 20 apr 2012, 10:13
door Mphus
afhankelijk van het subforum geloof ik.

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: vr 20 apr 2012, 12:28
door Pjotr
Kun je zelf simpel testen, geloof hoeft er niet aan te pas te komen :mrgreen: :

Ingelogd: plaatjes zichtbaar
Niet ingelogd: plaatjes zichtbaar
Door de Google web vertaler (naar Engels): plaatjes niet zichtbaar zoals vermeld in mijn eerste post.

Test het zelf: http://translate.google.nl/translate?hl ... Findex.php

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: vr 20 apr 2012, 20:36
door Mphus
Toch wel schijnbaar,

niet ingelogd kan ik alleen in het tekoop topic de plaatjes niet zien voor de rest overal. je krijgt dan de foutmelding: Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


groeten Daan

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 11:08
door Wowly
Nog sterker: in chrome kan ik niet eens inloggen op de vertaalde pagina's: het login deel is afwezig. Misschien komt het daardoor?

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 11:09
door hannesie
Wowly schreef:
Nog sterker: in chrome kan ik niet eens inloggen op de vertaalde pagina's: het login deel is afwezig. Misschien komt het daardoor?
Hier ook met Firefox. :mrgreen:

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 11:15
door knuisje
knuisje is vertaald als gnaw. Hoe Google daar nou bij komt. :lol:

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 16:13
door Henjo Edel
Test gedaan in onderstaande browsers.
IE8,IE9 en Chome, op een computer waar ik nog niet eerder ben ingelogd, op het forum.

Type of plak het adres van de gewenste onvertaalde pagina in het veld "url vertalen"
Voorbeeld:
http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... nl%2Fforum of
http://www.microsofttranslator.com/bv.a ... 6t%3D15783

Vanuit hier kun je verder brouwsen.
Bij mij in ieder geval allles met plaatjes. :D

Groet,
Henjo

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 16:39
door Pjotr
Hé i.d.d. Henjo, die doet het wel met plaatjes :rock: Moet wel zeggen dat Google een stuk beter Nederlands snapt dan Micro Suffie.... :? Micro Suffie maakt er toch wel veel onbegrijpbaar/fout geïnterpreteerd Engels van.

Veel andere phpBB fora gaan wel goed met Google vertaler, alleen ZBA niet. Toch iets met de foruminstellingen? Al dan niet opzettelijk?

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 16:58
door Henkjan
Pjotr schreef:
Veel andere phpBB fora gaan wel goed met Google vertaler, alleen ZBA niet. Toch iets met de foruminstellingen? Al dan niet opzettelijk?
zeer waarschijnlijk... en laat dat (instellen permissies) nou net een van de meest ondoorzichtige delen van het controle paneel zijn :?

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 17:08
door Pjotr
Ok HJ duidelijk, kan mij ook voorstellen dat je bewust niet wilt dat attachements beschikbaar zijn, een aantal fora doet dat sowieso voor gasten (wat dan juist niet uitnodigt om er te registreren).

Misschien kan Marp er eens een oogje op werpen?

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 17:32
door Henjo Edel
Ik weet niet of er al instellingen zijn gewijzigd, maar hier doet googletranslate het ook gewoon met plaatjes.

http://translate.google.nl/translate?hl ... nl%2Fforum

Groet,
Henjo

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 17:41
door Pjotr
Ja, en mijn vorige linkje naar de index ook! Top =D>

Alleen als je nu op een plaatje klikt om het apart te bekijken meldt Google dat ie dat niet kan vertalen of dat de tekst te groot is (terwijl het een .jpg is) om te vertalen. Maar dat is niet zo heel erg.

Wel grappig dat als we het over de voeding van een apparaat hebben, Google dat vertaalt met "nutrition" :D

Re: Geen plaatjes in vertaalde ZBA posts?

Geplaatst: za 21 apr 2012, 22:08
door Marp
PhpBB kent een aparte groep voor bots, spiders, enz. waarin ondermeer alles staat wat betrekking heeft met Google, wat maar goed is ook. Omdat veel van de bekende zoekmachines (een stuk of 100) bij herhaling poogt om alle afbeeldingen (ruim 20 GB) telkens opnieuw binnen te trekken is weinig fantasie nodig om te concluderen dat dit maandelijks vele TB's aan dataverkeer kan kosten. Deze groep heeft daarom beperktere permissies dan menselijke bezoekers.

Google Translator is nu uit deze groep gehaald en kan dat blijven zolang Google niet via die weg afbeeldingen gaat binnenslepen. De MS translator stond er nog niet in omdat deze nog niet bekend was bij de introductie van deze forumfeature. Ik sluit niet uit die bij een toekomstige forumupdate automatisch wordt toegevoegd. Mocht iemand daar in de toekomst hetzelfde probleem mee ondervinden dan horen we het wel.