Pagina 1 van 1

Advance Acoustic MDA 503 DAC

Geplaatst: zo 25 mar 2012, 8:17
door prison
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik een MDA 503 DAC. Nu ben ik op internet aan het rond kijken wat de mogelijkheden zijn om deze DAC nog verder te verbeteren. De vorige eigenaar heeft bijvoorbeeld de standaard 12AX7 buizen vervangen door JJ buizen. Mijn vraag is, is dit nu een goede buis, of is hier nog veel verbetering te halen? Door bijvoorbeeld deze http://www.rockpalace.com/product/Elect ... acuum-Tube of deze http://www.tonefactory.nl/shop2/general ... -1039.html. En zijn deze buisjes ook zonder meer uitwisselbaar of moet hiervoor de spanning afgeregeld worden?

Een tweede wat zeker voor verbetering vatbaar is, zijn de gebruikte opamps. Zie ook hier (helaas in het Frans) http://ambiance-hifi.fr/viewtopic.php?f=3&t=6854

Voor de ongebalanceerde uitgang wordt tussen de buis en de uitgang een opamp JRC 5532D. Dit is muzikaal gezien nier de beste opamp. Is de oplossing in het Franse artikel een goede oplossing. Of zou het beter zijn om de gebalanceerde uitgangen te gebruiken (kan mijn versterker ook aan). Helaas is mijn Frans niet zo goed (en met google translate kom ik ook niet heel ver) maar ik begrijp dat de opamps op de DAC printplaat ook vervangen kan worden door betere. Is iemand hier die uit het artikel precies begrijpt van hoe en wat? En levert dit veel verbetering op?

O ja de vier gele condensatoren waren ook al vervangen door Audyn caps.

Alvast bedankt voor jullie reacties en suggesties.

Re: Advance Acoustic MDA 503 DAC

Geplaatst: zo 25 mar 2012, 8:34
door dre
misschien burson?

http://bursonaudio.com/burson_opamp.htm

wat de buizen betreft.....
da`s toch echt proberen,mijn ervaring is dat iedere buis in een bepaald gebied iets beter doet en dat moet maar net je smaak zijn....

zo vond ik de miniwatt echt niets en anderen vinden `m weer geweldig.