Pagina 1 van 1

te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 16:34
door dre
ik ben in het bezit van een parasound da/c 1600,echt een prachtige dac maar met slechts 1 coaxiale ingang.................

nu zou ik er graag minimaal 2 ingangen bij willen hebben....................

is hier een verantwoorde oplossing voor te koop,of is het ook zelf te maken?
of is het helemaal niet aan te raden?

er zitten 2 toslink aansluitingen op,aes/ebu en coaxiaal.....
coaxiaal naar de streamer en aes naar het loopwerk.
bestandsbron: http://csbd.org/~danchow/Parasound_DAC1600HD/Parasound_DAC1600HD_open_10.png
bestandsbron: http://csbd.org/~danchow/Parasound_DAC1600HD/Parasound_DAC1600HD_open_10.png

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 17:10
door Leon

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 17:29
door dre
als ik het al voor elkaar krijg,past dat er wel bij? :mrgreen:

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 18:01
door BertDB
als optisch prima is:

viewtopic.php?f=21&t=13664

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 18:29
door dre
geen optisch helaas.....

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: zo 11 mar 2012, 20:54
door ray5150
Heb ik het goed als ik zeg dat er het een en ander aan de DAC gemodifceerd is ?
Sommige van die condensatoren en elco's zitten zo scheef, da's volgens mij niet origineel.

Volgens mij zou je met een printje met een paar relais wel een paar extra ingangen moeten kunnen maken ?
Die zou je dan paralel aan de bestaande ingang kunnen zetten (vermoed ik.)
Er zullen mischien wat weerstandjes bij moeten voor de juiste afsluitimpendantie maar niet veel meer, lijkt me zo.

Je zou dat zwevend met een brugje van aluminium hoekprofiel kunnen monteren, boven de hoofdprint

Had je al een gedachte hoe je dat dan omschakeld ?

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 18:03
door dre
omschakelen mag van mij gewoon met een keuze schakelaar.

en nee,er is niet(lees nog! :mrgreen: )gemodificeerd aan deze dac.

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 19:21
door ray5150
dre schreef:
en nee,er is niet(lees nog! :mrgreen: )gemodificeerd aan deze dac.
Ik geloof er geen bal van!

:^o :^o :^o :^o :^o

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 19:23
door dre
zijn niet eens mijn foto`s! :lol:

als je goed kijkt zitten ze over nog kleinere mkp`s gemonteerd,misschien dat ze daarom zo scheef staan.

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 19:50
door guido
Het zal wel kunnen, maar dan zal je redelijk moeten verbouwen. De grote crystal chip op de onderste pcb is de spdif ontvanger. Maar er zal wel één en ander omheen zitten. Ik zie b.v. een oscillator in de buurt zitten, wat niet normaal is (zilveren blokje). Een betere foto van dat stuk aub.

Een externe oplossing is dan eenvoudiger, maar je hebt dan een oplossing met 2 spdif receivers en een transmitter ertussen (receive-transmit-receive).

Wellicht wat meer jitter (al geeft die oscillator aan dat er wellicht een oplossing is gekozen in de dac, waarbij de gerecoverde klok van spdif niet wordt gebruikt. Wat betekent dat je af en toe samples mist of dubbel hebt). Misschien ook niet. Zou je naar de marketing praat moeten kijken die bij deze dac hoort. En dus een betere foto.

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: ma 12 mar 2012, 20:23
door ray5150
Oh, je hebt een foto van het web gehaald... :-&

Wel raar, je schrijft dat je maar een ingang hebt, maar volgens de Parasound user manual moeten er in totaal 4 zijn. RCA, Toslink (optisch), AES/EBU op XLR en AT&T. (geen idee wat dat laatste is.)

Of heb je soms een ander type ?
dac1600om.pdf
(34.71 KiB) 211 keer gedownload

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: di 13 mar 2012, 17:00
door dre
ik ben in het bezit van een parasound da/c 1600,echt een prachtige dac maar met slechts 1 coaxiale ingang.................

nu zou ik er graag minimaal 2 ingangen bij willen hebben....................
lezen ray! :mrgreen:

en bedankt voor het afkraken van mijn prachtige dac! :sure:

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: di 13 mar 2012, 17:10
door ray5150
Waar schrijf ik dan iets afkrakends over jouw DAC ? :?
Ik probeer alleen maar te helpen !

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: di 13 mar 2012, 17:15
door dre
ray5150 schreef:
Waar schrijf ik dan iets afkrakends over jouw DAC ? :?
Ik probeer alleen maar te helpen !
Heb ik het goed als ik zeg dat er het een en ander aan de DAC gemodifceerd is ?
Sommige van die condensatoren en elco's zitten zo scheef, da's volgens mij niet origineel.
maak je niet dik,was maar een geintje! :lol:

dus met een paar kwaliteits relais moet het wel gaan lukken dus.

ik ben echt een leek,dus zou iemand willen aangeven welke relais daar geschikt voor zijn?

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: di 13 mar 2012, 20:20
door ray5150
Dure ! :mrgreen:

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: di 13 mar 2012, 20:27
door dre
wat moet dat moet! :mrgreen:

Re: te weinig inangen op m`n dac......

Geplaatst: wo 14 mar 2012, 10:41
door paulebappie
Deze doet het goed bij mij, zelfs afstandsbediening.

http://www.inday.com/da4x/da4x.htm