Pagina 1 van 1
T amp verbeterde versie
Geplaatst: zo 04 mar 2012, 11:47
door weidok
Re: T amp verbeterde versie
Geplaatst: zo 04 mar 2012, 12:05
door Arno
Ik heb er geen ervaring mee, maar ze zien er wel heel netjes uit. Ik zou er best wel eentje willen hebben.

Re: T amp verbeterde versie
Geplaatst: zo 04 mar 2012, 15:24
door Gijs
Heb een Muse m21 liggen, gebaseerd op dezelfde chip en zo te zien ook op dezelfde behuizing.
Klinkt best goed, maar in vergelijking met mn klasse A threshold/Forte versterkers mist ie wat ballen in het laag, en vooral het relaxte in de presentatie.
Maar voor het geld het proberen meer dan waard !
Mocht je de muse es willen horen, als je de verzendkosten betaald wil ik m best in een doosje stoppen.
Re: T amp verbeterde versie
Geplaatst: zo 04 mar 2012, 15:49
door Barry2001
Dat het kan voor dat geld he, met die Alps potmeter en behuizing...komt nog wel een voedinkje bij. (geen ervaring mee trouwens)
Re: T amp verbeterde versie
Geplaatst: zo 04 mar 2012, 16:08
door Chris_T
Wat ik ervan kan zien gaat het gewoon om dezelfde TA2021B chip die in al die andere ampjes zit. De 's' versie bestaat namelijk niet en wordt hier er zelf bij verzonnen om de aandacht te trekken vermoedelijk.
Zit er voor de rest wel goed uit (blijft altijd een gok of er geen namaak spul in zit).
Maar voor 31 euro kan je niet mis lopen, de alu behuizing alleen al is het bedrag waard

.
Edit:
Goede zaak om een flinke elco bank erachter te zetten, persoonlijk heb ik gemerkt dat dat toch veel uitmaakt bij zo'n chipje i.c.m. een accu of adapter voeding (zelfs een 100W meanwell voeding had moeite met de 'transients').
Re: T amp verbeterde versie
Geplaatst: do 08 mar 2012, 21:53
door v-bro
Een winkeltje mooie componenten (als het dat inderdaad ook werkelijk zijn, wat ik sterk betwijfel voor dat geld) maakt nog niet een mooie werkende versterker.
Wat ik al als ENORM nadeel zie is dat de audio input achterop zit, daartussen het output filter waar met behoorlijk veel stroom hoogfrequent staat te pompen en dan op het frontpaneel de volume pot en verdere input circuits...raar... Nog nooit van inductieve feedback gehoord zeker?
Ik blijf er op hameren Layout Layout en nog eens Layout. Als de ontwerper dat al niet voor mekaar heeft dan valt er van de rest van het ontwerp eigenlijk ook al niet veel te verwachten. Tot dusver is deze stelling nog altijd keer op keer bevestigd.
Eigenlijk haakte ik bij de luchtspoelen al af. Slagroom is lekker op een stuk appeltaart, maar dat maakt het nog niet lekker op een lamsbout....
Re: T amp verbeterde versie
Geplaatst: vr 09 mar 2012, 17:20
door Chris_T
v-bro schreef:Eigenlijk haakte ik bij de luchtspoelen al af. Slagroom is lekker op een stuk appeltaart, maar dat maakt het nog niet lekker op een lamsbout....
Ik begrijp de strekking wel, maar kun je dit misschien nader toelichten? Wat is nu het bezwaar voor het gebruik van luchtspoelen bij deze toepassing?
Re: T amp verbeterde versie
Geplaatst: vr 09 mar 2012, 17:33
door Marp
Chris_T schreef:Wat ik ervan kan zien gaat het gewoon om dezelfde TA2021B chip die in al die andere ampjes zit. De 's' versie bestaat namelijk niet en wordt hier er zelf bij verzonnen om de aandacht te trekken vermoedelijk.
Door de lezer?
TA2021S is slechts een typebenaming die aan het apparaat is meegegeven. Als chip wordt duidelijk de Tripath TA2021 genoemd.
Re: T amp verbeterde versie
Geplaatst: vr 09 mar 2012, 18:02
door Chris_T
Verrek je hebt gelijk ook.
Neemt niet weg dat het wel erg verwarrend is om het typenummer op de chipnaam te laten lijken.