Pagina 1 van 1

Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 13:07
door josh
Ik ben bezig met een Hypex versterker.
Geheel komt in een hifi2000 kast met 10 mm aluminium zwart front en als voorversterker inc. ab heb ik deze http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... 0788178236 liggen.
Display dient dus in/achter het front te komen.
Zat zelf te denken om ca. 7 mm weg te frezen en dan een uitsparing te maken in de overgebleven 3 mm en hier het display achter te monteren, en voor de IR sensor gewoon een 3 mm gat boren.
Hoe plaatst je nu het mooiste zo'n display met de IR sensor?
Bij een fabrieksversterker zie je een soort van plexiglas voor het display, is dit zelf ook te realiseren?

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 13:43
door Arno
Als het je lukt om in de kleinste sparing, die van 3mm diep dus, een stukje 3mm plexiglas precies pas te maken, dan wordt dat wel heel mooi lijkt me.
Wellicht kun je de sparing iets groter maken zodat de sensor ook achter het plexiglas valt. Ter plaatse van de sensor kun je de print dan aan het zicht onttrekken door daar een stukje zwarte folie met een gaatje erin, achterop het plexiglas te plakken.

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 16:22
door Arno
Zoiets-achtigs:

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 16:43
door josh
Zoiets ja, zo mooi zijn.
Waar kan je dat dunne plexiglas verkrijgen? en hoe dit te monteren?

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 18:17
door Arno
Makkelijker is misschien: De verzinking die je van achteren maakt voor de display dieper maken, zodat er nog bijvoorbeeld 0.5mm blijft staan. Je kan dan het stukje plexiglas groter houden en van achteren in de sparing lijmen. Tegen inkijk kun je dan het passe-partout van de zwarte folie nog verder uitbreiden.

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 18:29
door josh
Arno schreef:
Makkelijker is misschien: De verzinking die je van achteren maakt voor de display dieper maken, zodat er nog bijvoorbeeld 0.5mm blijft staan. Je kan dan het stukje plexiglas groter houden en van achteren in de sparing lijmen. Tegen inkijk kun je dan het passe-partout van de zwarte folie nog verder uitbreiden.
Goed idee, eens kijken of dat mogelijk is. Waar kun je dun plexiglas kopen?

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: zo 29 jan 2012, 18:48
door JB84
De manier die Arno als voorbeeld gebruikte zo heb ik de mijne ook laten doen, dat vind ik persoonlijk de mooiste oplossing.

Het 3mm plexiglas heb ik hier gekocht: http://www.bouwplastics.nl

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 22:25
door MxTheo
Kijk ook eens naar 'mijn' 5.1 voorversterker project.
Hier heb ik in het front een deel verdiept uitgefreesd met als doel daar ook een stuk plexiglas te plaatsen.

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: ma 30 jan 2012, 22:31
door koifarm
JB84 schreef:
De manier die Arno als voorbeeld gebruikte zo heb ik de mijne ook laten doen, dat vind ik persoonlijk de mooiste oplossing.

Het 3mm plexiglas heb ik hier gekocht: http://www.bouwplastics.nl
Ik ga voor gekleurd acrylaat naar een reclameverlichting bedrijf bij mij in de buurt en vraag naar een stukje afval.

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: di 31 jan 2012, 0:00
door guido
gewoon gat maken en dan bij een plexiglas leverancier een display laten maken. Dat wordt dan precies passend gemaakt. klik maar eens op mijn www (zit dus alleen maar geklemd).

Re: Inbouw display in aluminium front

Geplaatst: wo 01 feb 2012, 22:20
door Kappa7
Ik heb voor mijn voorversterker gewoon een oude TV decoder genomen en daarvan het front van rookglas gebruikt.
Deze heb ik op maat gemaakt en past prima.

Voordeel van rookglas is dat je het zicht op de chassis delen en de IR led meteen kwijt bent.
Wel moet je display dan voldoende licht geven om toch nog zichtbaar te zijn.
Dit moet je dus eerst proberen voor dat je het plexiglas gaat bewerken.

Rook glas heeft ook het voordeel dat je de niet gebruikte delen zwart kan maken van achter en daar de bevestiging lipjes op vast kan lijmen

Groetjes George