interne USB connector
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
interne USB connector
Voor een PC speaker projectje met o.a. minidsp en ministreamer had ik een interne USB hub gekocht zodat ik alles met 1 USB kabel kan aansluiten; het is deze: http://www.nzxt.com/new/products/case_a ... _expansion. Daar zitten echter van die 9 pins dingen op (zie de elipsen op de foto):waar ik dus geen pinbezetting van kan vinden. ik weet dus niet welke GND, D+ D- 5V is. heeft iemand daar wat info over?
Re: interne USB connector
Als je een boekje van een willekeurig moederbord hebt liggen, kijk dan even daarin, daar staan vaak plaatjes met de functie per pin.
Die indeling is volgens mij vrij standaard.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ik bouw luidsprekers, geen PC's. die koop ik kant&klaar. maar ik denk dat ik wel wat op t web kan vinden... bedankt voor de hint.ray5150 schreef:Als je een boekje van een willekeurig moederbord hebt liggen, kijk dan even daarin, daar staan vaak plaatjes met de functie per pin.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
zenks. het zijn dus eigenlijk 2 USB poorten met wat loze pinnen. logischray5150 schreef:hiero :duidelijk zo ?
pin 10 is feitelijk een markering om te voorkomen dat je de stekker verkeerd aansluit.