Pagina 1 van 2

De wiki....

Geplaatst: di 17 jan 2012, 22:38
door Henkjan
vervolg op http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=2&t=15312
want dat topic staat in een gesloten forum


Henkjan schreef:
Met gepaste trots presenteren wij: de zelfbouwaudio wiki!

http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php? ... oofdpagina

Deze moet uitgroeien tot dé naslag voor alles zelfbouw audio. Op het moment staat er nog erg weinig in, maar met z'n allen kunnen we dat snel veranderen natuurlijk. Wil je bijdragen aan de wiki, meld dat dan even (hier in t topic), dan voegen we je toe aan de gebruikerslijst. Je kan dan inloggen met je forum naam en ww (uitzondering: namen met bijzondere karakters (bv _, [ ) kunnen niet 1-op-1 over, die activeren we met t handje)

voorbeeld:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php? ... an_drivers

Re: De wiki....

Geplaatst: di 17 jan 2012, 23:05
door ray5150
Wat een leuk en leerzaam initatief.

Ik zou in de toekomst daar wel eens een bijdrage aan willen leveren.

Re: De wiki....

Geplaatst: di 17 jan 2012, 23:27
door Henkjan
ray5150 schreef:
Wat een leuk en leerzaam initatief.

Ik zou in de toekomst daar wel eens een bijdrage aan willen leveren.
mooi! je staat in de groep, dus als je inlogt kan je bijdragen (artikelen toevoegen of bestaande bewerken, etc.)

Re: De wiki....

Geplaatst: di 17 jan 2012, 23:40
door John P
Ik denk dat dit initiatief beter van de grond komt als er een duidelijke structuur ligt die ingevuld kan worden, de huidige structuur lijkt mij te summier. Hier een voorstel om het gehele onderwerp te classificeren:
Zelfbouw audio
  • objecten
    • bronnen
      • algemeen
        platenspelers
        bandapparaten
        radios
        cd-spelers
        streaming
        accesoires
      versterkers
      • algemeen
        buizen
        transistor
        DSP
        accesoires

      luidsprekers
      • algemeen
        drivers
        kasten
        filters
        accesoires
      ruimte en akoestiek
      • algemeen
        analyse
        maatregelen
        accesoires
      proces
      • ontwerpen
        • algemeen
          uitgangspunten
          rekenen en simuleren
          meten
          accesoires
        uitvoeren
        • algemeen
          printplaten en solderen
          houtbewerking
          afwerking
          accesoires
Onder het kopje algemeen moeten in ieder geval theorie en links komen. Als iemand iets beter weet moet hij of zij het vooral zeggen.

Re: De wiki....

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 0:00
door Henkjan
maak vast een begin zou ik zeggen, een wiki maak je met z'n allen!

Re: De wiki....

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 4:26
door sjons
Doet-u-mij-ook-maar-een-accountje...

Re: De wiki....

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 4:35
door Marp
sjons schreef:
Doet-u-mij-ook-maar-een-accountje...
Done.

Re: De wiki....

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 19:33
door TubeHead
Gaaf !

Re: De wiki....

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 20:00
door Boerenterprise
Prachtig initiatief! Er staat inmiddels inderdaad heeeel veel info in dit forum. Welligt is dit de manier om het te structureren. Een bericht terugzoeken in een in het verleden gelezen bericht is niet heul praktisch :wink:

Re: De wiki....

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 20:04
door TubeHead
Boerenterprise schreef:
Prachtig initiatief! Er staat inmiddels inderdaad heeeel veel info in dit forum. Welligt is dit de manier om het te structureren. Een bericht terugzoeken in een in het verleden gelezen bericht is niet heul praktisch :wink:
+1

Re: De wiki....

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 20:13
door EppeRRR
Helemaal super :D

Re: De wiki....

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 22:53
door Henkjan
als je je afvraagt waar moet ik mee beginnen: wat dacht je van het overzetten van de artikelen uit de bibliotheek op de frontpage naar de wiki.... "Fineren" en "Parallel- en serieschakeling van drivers" is al in de wiki.

Re: De wiki....

Geplaatst: do 19 jan 2012, 0:28
door Henkjan
en hier:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php/ ... e_bewerken
staat een overzicht van alle artikelen die nog bewerking gebruiken kunnen

Re: De wiki....

Geplaatst: do 19 jan 2012, 10:33
door satch
Henkjan, kun je mij toevoegen? Mijn talent ligt weliswaar meer op het taalkundige vlak, maar wellicht kan ik toch iets nuttigs bijdragen...

Re: De wiki....

Geplaatst: do 19 jan 2012, 12:42
door Marp
Satch toegevoegd.

Re: De wiki....

Geplaatst: do 19 jan 2012, 15:22
door satch
Om het in goede Nederlands te zeggen: thnx.... ;)

Re: De wiki....

Geplaatst: ma 23 jan 2012, 5:58
door Marp
Henkjan schreef:
als je je afvraagt waar moet ik mee beginnen: wat dacht je van het overzetten van de artikelen uit de bibliotheek op de frontpage naar de wiki.... "Fineren" en "Parallel- en serieschakeling van drivers" is al in de wiki.
Overgezette frontpage-artikelen:
  • Fineren
  • Kastmaterialenonzerzoek
  • Parallel- en serieschakeling van drivers

Re: De wiki....

Geplaatst: ma 23 jan 2012, 6:05
door Marp
Henkjan schreef:
en hier:
http://zelfbouwaudio.nl/wiki/index.php/ ... e_bewerken
staat een overzicht van alle artikelen die nog bewerking gebruiken kunnen
Dat overzicht is flink gegroeid en ik heb ook alweer een software-upgrade doorgevoerd, dus waar blijven jullie nou mannen? :o

Re: De wiki....

Geplaatst: ma 23 jan 2012, 22:45
door Wowly
Ik heb een stukje geschreven over fineren met contactlijm, maar het is nog erg ruw en zonder beste opmaak, foto's etc etc. Ik nodig anderen uit het aan te passen, te verbeteren, etc etc. Stelt allemaal geen drol voor en toch leuk om te doen hahaha

Re: De wiki....

Geplaatst: ma 23 jan 2012, 23:38
door BertDB
voor mij ook een account aub :twisted:
Ik zal tussendoor ook met plezier enkele dingen toevoegen

Re: De wiki....

Geplaatst: ma 23 jan 2012, 23:40
door Marp
Graag. Je bent toegevoegd. O:)

Re: De wiki....

Geplaatst: za 04 feb 2012, 21:37
door Tom Magchielse
Ik hoop dat ik af en toe wat kan bijdragen,
groet, Tom M

Re: De wiki....

Geplaatst: za 04 feb 2012, 22:10
door Marp
Dat zou zeer welkom zijn. Je bent eveneens toegevoegd.

Re: De wiki....

Geplaatst: za 04 feb 2012, 22:17
door b_force
Ik had ooit een account, maar die werkt niet meer?

Ik zou graag weer een accountje willen, dan kan ik een keer mijn al geschreven handleidingen overzetten :)

Re: De wiki....

Geplaatst: ma 13 feb 2012, 1:58
door DragoSz
Nu wil ik niet zeuren (eigenlijk wel) Maar kunnen er niet heeeeeel veel zba projecten in de ontwerpenlijst?
Bijvoorbeeld Het: Ik ga opeis en neem me project van Tubehead. Of Henkjan zijn Subwoofers en black beauty?
Of De fantastische IDUNN ++ .