RVS Speakers met persoonlijk tintje!
Geplaatst: zo 08 jan 2012, 12:26
Hallo allen,
Ben al even aangemeld op deze site, maar nog niet veel mee gedaan.
Dacht dat me al eens had voorgesteld, maar doe het gewoon bij deze nogmaals, ik ben dus Hans en ben een verslaafd speaker freak bouwer.
Nu wil ik jullie toch even mijn juweeltjes laten zien, die ik gebouwd heb.
Ben al heel wat jaartjes bezig met speakers bouwen, aangezien ik het erg leuk vindt.
Ik rommel wat met software en het fine tunen doe ik met mijn oortjes.....die moeten er tenminste naar luisteren.
Dus ik ben niet echt een man van de theorie, volume inhoud etc. dat doe ik wel via software, dit moet je niet gokken
Het front is van 8mm dik RVS304, dus behoorlijk zwaar, deze zijn met een machine met een streep erin geslepen (handig zo'n ex baas)
De kasten erachter zijn van 22mm MDF hout, de zijpanelen zijn hoogglans grijzen IKEA keukenkast panelen, handig....en zo glad kan ik niet schilderen.
Ik heb wat foto's geplaatst en ben benieuwd wat jullie er van vinden. vindt je het niks moet je het ook zeggen
Ik hoop dat de links werken, enjoy.

http://imageshack.us/f/341/speak01.jpg

http://imageshack.us/f/851/speak08.jpg

http://imageshack.us/f/528/speak04.jpg

http://imageshack.us/f/225/speak06.jpg
Denk niet dat mijn LP's wegsmelten bij de kachel....deze staat zo goed als uit
De tweeter is van Vifa XT300, mid SEAS MCA15, Bas SEAS 1252(lekker laag komt deze zeg!)
Dit alles aangesloten op een Yamaha RX-V3800, wordt gebruikt als voortrap, en als stereo eindback op een Class D gedeeld opgebouwd, met de Hypex 180HG modules. Moet zeggen erg strak, en lekker onder controle.
ik hoor het wel
gr,
HansM.
Ben al even aangemeld op deze site, maar nog niet veel mee gedaan.
Dacht dat me al eens had voorgesteld, maar doe het gewoon bij deze nogmaals, ik ben dus Hans en ben een verslaafd speaker freak bouwer.
Nu wil ik jullie toch even mijn juweeltjes laten zien, die ik gebouwd heb.
Ben al heel wat jaartjes bezig met speakers bouwen, aangezien ik het erg leuk vindt.
Ik rommel wat met software en het fine tunen doe ik met mijn oortjes.....die moeten er tenminste naar luisteren.
Dus ik ben niet echt een man van de theorie, volume inhoud etc. dat doe ik wel via software, dit moet je niet gokken
Het front is van 8mm dik RVS304, dus behoorlijk zwaar, deze zijn met een machine met een streep erin geslepen (handig zo'n ex baas)
De kasten erachter zijn van 22mm MDF hout, de zijpanelen zijn hoogglans grijzen IKEA keukenkast panelen, handig....en zo glad kan ik niet schilderen.
Ik heb wat foto's geplaatst en ben benieuwd wat jullie er van vinden. vindt je het niks moet je het ook zeggen
Ik hoop dat de links werken, enjoy.

http://imageshack.us/f/341/speak01.jpg

http://imageshack.us/f/851/speak08.jpg

http://imageshack.us/f/528/speak04.jpg

http://imageshack.us/f/225/speak06.jpg
Denk niet dat mijn LP's wegsmelten bij de kachel....deze staat zo goed als uit
De tweeter is van Vifa XT300, mid SEAS MCA15, Bas SEAS 1252(lekker laag komt deze zeg!)
Dit alles aangesloten op een Yamaha RX-V3800, wordt gebruikt als voortrap, en als stereo eindback op een Class D gedeeld opgebouwd, met de Hypex 180HG modules. Moet zeggen erg strak, en lekker onder controle.
ik hoor het wel
gr,
HansM.