Pagina 1 van 1

K8060 / Legacy monopower

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 20:18
door sjors
Hier een van m'n eerste creaties...

Afbeelding

Alle benodigde onderdelen

Afbeelding

kasten gefreest gelijmt en geschroeft

Afbeelding

luidspreker aansluitingen en trafo geplaatst (trafo 2x 30V 120VA)
(bovenaan verstekervin)

Afbeelding

versterker, ingangen, potentiometer... geplaatst

Afbeelding

beide kasten zijn nu gespoten en vernist. (monacor 2.5mm² speaker kabel voor het aansluiten van beide kasten)

Afbeelding

rommelige binnenkant, met test speaker kabel. (wordt nog aan gewerkt)

Afbeelding

het geheel...

Specificaties K8060 amp

200W muziekvermogen @ 4 ohm belasting
100Wrms vermogen @ 4 ohm belasting
70Wrms vermogen @ 8 ohm belasting
distorsie: 0.02% @ 1KHz/10W
dempingsfactor: >800
frequentierespons: 3Hz tot 200KHz (-3dB)
gevoeligheid: 0.6Vrms
S/R verhouding: 115dB
voeding: 2 x 25-30Vac / 120VA

speakers Legacy LS6908

Legacy 6"x9"
Triaxial 400 Watts
6"x9" Brown Injection Molded Polymica Cone Woofer
Specially Treated Rubber Edge Suspension
100 oz. Magnet Structure
400 Watts Rated Power
1" High Temperature Aluminum Voice Coil
2.5" Polymide Midrange and 28mm PEI Dome Tweeter
Sensitivity: 93dB
Frequency Response: 50-20KHz
Speaker Impedance: 4 Ohms
Surface or Deck Mount Capability
Depth: 3.3 Inch


(speakers gratis gekregen bij aankoop van autoradio... :lol: )

Ben nog aan een klein voorversterkertje bezig (haal er uit wat er in zit)
Er moet ook nog dempende mouse aan de binnenzijde worden aangebracht.

commentaar welkom.

greets sjors

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 20:26
door hovingtim
Ja goed,

Netjes gedaan hoor met de kasten is niets mis. Persoonlijk houd ik niet van autospeakers(full range) als speakers voor in huis. Maar goed het is wel makkelijk en compact. Toch ziet het er strak uit

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 22:31
door bartsegers
slik. krijg net een hartaanval toen ik die speakers zag.

ik heb in een ver grijs verleden deze speakers in mijn bezit gehad :D
Hopelijk heb ik ze destijds niet aan jou verkocht :shock: .
ik zou voor zulke speakers, JAPEN van kasten maken. zon klein kastje is echt geen vooruitgang. Die geef je de ruimte

Geplaatst: zo 25 dec 2005, 23:09
door sjors
Lees goed...
speakers gratis gekregen bij aankoop van autoradio...
Bij de aankoop van m'n Alpine headunit voor m'n auto heb ik deze speakers cadeau gekregen... heb ze met opzet niet in m'n auto geplaatst omdat ik vindt dan m'n headunit beter verdient.

http://www.alpine-europe.com/content/en ... CEIVER.htm

maar ik als arme student van 19 heb ik niet zomaar speakers voor het kiezen, daarom deze set gemaakt voor aan de pc.
heeft mij miss in totaal 50€ gekost en ben best tevreden van het geluid...

greets sjors

Geplaatst: ma 26 dec 2005, 11:25
door bartsegers
inderdaad over heen gelezen.
ik was totaal niet tevreden met het geluid.
"midden" toner naja voor wat er mee doorgaat, en "tweeter" hadden beide zelfde condensatortje voor de scheiding. dus maw ik had twee middentoners :) of twee tweeters :) Net hoe je het bekijkt.
ik heb de waardes toen aangepast, misschien wel een optie voor jou, om toch Iets van detail in je mid en hoog te krijgen.

Geplaatst: do 02 feb 2006, 14:20
door sjors
heb net de kasten gedempt en ffe naar die condensatortjes gekeken. op die mid zit een 4.7µF en op de tweeter zit een 3.3µF dus toch 2 verschillend...
als ik ffe tijd heb zal ik eens meten en rekenen om te zien of dit wel goed zit.

Afbeelding

greets sjors

Geplaatst: do 02 feb 2006, 16:38
door bartsegers
ik zou de behuizing helemaal vol stoppen met demping. alle litertjes zijn meegenomen namelijk.
je zou de waardes van de C-tjes kunnen aanpassen naar gelang de klank.
eventueel het tweetertje beetje dempen.
schroefjes nog plamuren, en dan heb je toch wat leuks.

Geplaatst: do 02 feb 2006, 18:02
door sjors
ja zal ze vol stoppen. De klank (laag en midden) zijn nu mooier, duidelijker...