Pagina 1 van 1
Advies klasse A
Geplaatst: zo 06 nov 2011, 13:03
door Salamander
Een tijdje geleden heb ik enkele 2e-hands semi-klasse-A versterkers uit geprobeerd en ik ben blijf hangen bij bij de Sugden A28 en Audioanalyse PA90.
Naar mijn mening 2 totaal verschillend klinkende versterkers. De A28 klinkt vol, ruimtelijk en musicaal, de PA90 klinkt snel, straff en analytisch. Ik vindt ze beide mooi klinken maar mis bij de een wat de ander niet heeft.
Is er een versterkers die de eigenschappen van beide versterkers combineerd?
Re: Advies klasse A
Geplaatst: zo 06 nov 2011, 14:11
door dre
perreaux,pass labs,vincent,parasound en zo nog velen die er tussen passen.
Re: Advies klasse A
Geplaatst: zo 06 nov 2011, 14:16
door Pjotr
Of die Audioanalyse PA90 i.c.m. een mooie buizen pre?
Re: Advies klasse A
Geplaatst: zo 06 nov 2011, 17:16
door Salamander
Is dit ook te behalen met modificeren (en zo ja zijn deze versterkers het dan waard of kan maar beter verder zoeken).
Kan je bv. de PA90 musicaler(rustiger) maken of de A28 analytischer?
Re: Advies klasse A
Geplaatst: zo 06 nov 2011, 21:15
door dre
met de juiste kennis kan dat inderdaad.
Re: Advies klasse A
Geplaatst: zo 06 nov 2011, 22:44
door guido
Pjotr schreef:Of die Audioanalyse PA90 i.c.m. een mooie buizen pre?
Mijn setup. Een P11 van A&T met een B90mk2.

Re: Advies klasse A
Geplaatst: zo 06 nov 2011, 22:59
door ray5150
dre schreef:met de juiste kennis kan dat inderdaad.
En kunde, niet te vergeten. je kan wel weten hoe; maar kun je het ook uitvoeren...?

Re: Advies klasse A
Geplaatst: ma 07 nov 2011, 0:00
door Salamander
ray5150 schreef:dre schreef:met de juiste kennis kan dat inderdaad.
En kunde, niet te vergeten. je kan wel weten hoe; maar kun je het ook uitvoeren...?

Ik kan volgens mij prima solderen.
Verder ken ik de beginselen van de ectrotechniek zodat ik een beetje weet wat componenten zoal zouden kunnen doen.
Als iemand, met kennisen/ervaring van electrotechniek, versterkers en modificatie,mij wil vertellen wat ik het beste kan vervangen met welke componenten, zoek ik het wel op.
Uiteindelijk zal ik de boel moeten laten controleren en afstellen bij een reperateur. Maar goed t'zal wel aardig wat tijd uitsparen EN het lijkt me erg leuk om zelf te doen.
Re: Advies klasse A
Geplaatst: ma 07 nov 2011, 7:56
door dre
zo simpel zal het niet gaan ben ik bang....
Re: Advies klasse A
Geplaatst: ma 07 nov 2011, 10:08
door Kappa7
Salamander schreef:
Ik kan volgens mij prima solderen.
Verder ken ik de beginselen van de ectrotechniek zodat ik een beetje weet wat componenten zoal zouden kunnen doen.
Als iemand, met kennisen/ervaring van electrotechniek, versterkers en modificatie,mij wil vertellen wat ik het beste kan vervangen met welke componenten, zoek ik het wel op.
Uiteindelijk zal ik de boel moeten laten controleren en afstellen bij een reperateur. Maar goed t'zal wel aardig wat tijd uitsparen EN het lijkt me erg leuk om zelf te doen.
Met het uitwisselen van componenten zou je best winst en het gewenste resultaat kunnen behalen maar dat is geen exacte wetenschap.
Elk component kan op de zelfde positie in een andere omgeving een andere eigenschap laten horen.
Dus wat bij de één een super oplossing is kan in de andere combinatie juist niet werken.
Zomaar aangeven van vervang alle C's en zet daar Mundorf Silver Gold in dat hoeft per definitie niet positief uit te pakken.
Je zal dan dus opzoek moeten gaan naar de juiste componenten en dat kost dus veel tijd en zal niet goedkoop zijn.
De beste methode om dat dan te doen is veel wisselen en proberen.
Natuurlijk kan internet uitkomst bieden als je bijvoorbeeld ergens iets vind van iemand die dat zelfde pad al eens belopen heeft met dezelfde versterker.
Ook kunnen ervaringen van mensen met bepaalde componenten een richting geven maar dat bied dus geen garantie voor jou situatie en smaak.
Wel is het hel leuk om te doen maar dat moet je er wel rekening willen houden met dat het ook fout kan gaan.
Is dat geen probleem en durf je dat aan dan heb je er meteen een leuke hobby bij.
Groetjes George
Re: Advies klasse A
Geplaatst: ma 07 nov 2011, 11:15
door Salamander
Hmm, ... dat betekend dus dat je exact moet weten wat je doet, ... ben niet zo kapot van een beetje klooien totdat het perongeluk opeens goed is, ik wil wel het dan kunnen voorspellen en onderbouwen.
Ik wil ook eens even gaan praten met een monteur die kan modificeren, iemand met ervaring, kijken wat dat kost en oplevert
Zouden jullie een lijstje met monteurs/bedrijven kunnen geven die hier veel kennis en ervaring mee hebben.
Re: Advies klasse A
Geplaatst: ma 07 nov 2011, 22:54
door Kappa7
Je zou met Sander (KT88) contact op kunnen nemen.
Ik heb begrepen dat hij nu ook weer voor particulieren wil modificeren.
http://www.audioconsultancy.nl/
Groetjes George
Re: Advies klasse A
Geplaatst: ma 07 nov 2011, 23:01
door dre
die ligt weer in het ziekenhuis.......
Re: Advies klasse A
Geplaatst: ma 07 nov 2011, 23:11
door Kappa7
Oei dat had ik nog niet mee gekregen.
Ik hoop dan dat hij er weer snel boven op komt.
Groetjes George