Pagina 1 van 1
Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: do 03 nov 2011, 20:47
door bcvdb
Hallo allemaal,
Ik heb gister mijn Musiland usb/SPdif converter binnen gekregen. Nu heb ik die geinstaleerd.l
Even als Foobar. Stond op de cd erbij, opzich wel netjes.
Nu lees ik overal dat ik ASIO moet installeren, dit zou alle meuk die windows met mijn geluid doet moeten overbruggen.
Nu heb ik het volgende gedaan...
Download asio van:
http://www.asio4all.com/ bovenste link
Instal as administrator
next next next akkoord... Alles gelaten zoals het stond.
Dan krijg ik de melding : Asio is succesvol geïnstalleerd.
Ik kan echt NERGENS iets terug vinden van de software, in de map waar het geinstalleerd is staat alleen wat op de foto hieronder te zien is.
Moet ik nu nog iets meer doen? Ik zie nergens iets met de vermelding ASIO bij mijn audio settings ofzo :S Heb ik weer pech dat het net op mijn laptop niet werkt?
Bart
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: do 03 nov 2011, 20:58
door hannesie
Ook niet iets dergelijks als dit?
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: do 03 nov 2011, 21:01
door bcvdb
Nope
Alleen wat je hier onder ziet.
Ik las dat 2.10 een bug met bepaalde acer laptops met HDrealteck drivers heeft verholpen.
Laat ik natuurlijk NET een acer laptop hebben met een HD realteck audio driver...
Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: do 03 nov 2011, 21:07
door John P
Kun je de driver ook niet bereiken via Foobar : File -> Preferences ?
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: do 03 nov 2011, 21:09
door hannesie
Dan gebruik je toch de versie 2.9 !!
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: do 03 nov 2011, 21:24
door Pjotr
Waar heb je Asio4all voor nodig dan? De Musiland installeert zelf zijn eigen Asio driver. die hoef je alleen maar te selecteren in je DAW/player software. Moet die software wel zelf Asio ondersteunen en vrijwel alle DAW's en players die wat waard zijn doen dat.
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: do 03 nov 2011, 23:56
door Chris_T
Heb je deze plugin in de componentlijst staan van Foobar:
http://www.foobar2000.org/components/view/foo_out_asio ?
Zo niet, even downloaden

. Zonder dit kun je geen asio gebruiken in Foobar.
Alle apparaten die verder asio ondersteunen moeten dan te voorschijn komen (output -> asio virtual devices -> add new).
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: vr 04 nov 2011, 0:39
door bcvdb
Dus als ik de ASIO instel bij FOObar zou het goed moeten zijn?
Heb nu dit aangemaakt...
Had de ASIO tool al wel erbij gezet ja, stond ook op de musiland cd!
Is het zo goed dan? Overbrugt hij nu alle windhoos meuk?
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: vr 04 nov 2011, 1:03
door Pjotr
Komt er geluid uit?
Ik ben niet zo bekend met de latere versies van Foobar maar het lijkt er wel op. Wat ik alleen niet snap is dat Left en Right. Onder Asio zou dat channel 1 en channel 2 moeten zijn. Maar misschien is dat een quirk van Foobar?
B.t.w. heb je Asio4all er nu weer afgeknikkerd? Dat heb je alleen nodig om niet Asio geluidskaarten aan te sturen met Asio zoals je on-board geluid chip.
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: vr 04 nov 2011, 1:27
door bcvdb
Die namen kan ik veranderen, dus is volgens mij niet zo spannend.
Hij speelt idd. En goed ook. Heb hem nu nog even op mijn surround setje spelen omdat ik mijn dac nog niet binnen heb. Maar ongelofelijk, klinkt echt wel 1000 keer beter dan via de koptelefoon in de aux
Heb de andere asio eraf gegooid ja

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: vr 04 nov 2011, 15:07
door Chris_T
Ah mooi dat het werkt!
Ik denk niet dat je veel beters kan krijgen als usb transport

. Niet voor die prijs in ieder geval.
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: vr 04 nov 2011, 18:55
door bcvdb
Ja ik ben heel benieuwd, hoor er erg veel goede dingen over.
Er moet binnenkort ook nog een HK dac binnen komen die ik hiermee ga combineren...
En dan de dac inbouwen in mijn passieve pre denk ik.
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: vr 04 nov 2011, 19:32
door Pjotr
Mooi

Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken i.c.m. de HK Dac.
Gaat hard met die jongens zeg. Zie op hun site nu ook een complete DAC waar dezelfde USB converter ingebouwd zit:
http://www.musiland.com.cn/index.php/Pr ... how/id/165
Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: vr 04 nov 2011, 19:54
door bcvdb
Heej ja! Die stond er 3 weken geleden nog niet op toen ik keek. Was eigenlijk opzoek naar zoiets... Maar wellicht heb ik nu een betere oplossing, misschien ook niet. Het kost allemaal de wereld niet gelukkig!! We zullen het zien.
Mocht iemand deze bestellen ben ik wel erg benieuwd naar de prestaties!! Dus even posten svp

Re: Waarom krijg ik ASIO niet geinstalleerd?
Geplaatst: vr 04 nov 2011, 20:06
door Pjotr
Dit is wel een zelf
BOUWforum hè
