Pagina 1 van 2
betonnix project.
Geplaatst: ma 04 okt 2004, 22:46
door erik klijnsmit
Geplaatst: ma 04 okt 2004, 22:51
door Edo
Hallo Erik, welkom hier. Leuke link. Ik heb alles al een tijdje gevolgt op de andere forums. Leuk project. Ben erg nieuwsgierig hoe dat nou klinkt. De enige betonnen kasten die ik heb gehoord waren van Martin (HSI). Erg strak.....
Ga je nog verder met afwerking/topkasten etc?
Edo
Geplaatst: ma 04 okt 2004, 22:56
door erik klijnsmit
de topkasten voor mid/hoog , worden bijna hetzelfde als de B&W nautilus,
hoe ik die ga maken weet ik nog niet helemaal,
Geplaatst: ma 04 okt 2004, 23:02
door Edo
Poe, dat wordt nog een leuk project. Ik kan je alleen maar succes wensen want ik zou ook geen idee hebben hoe ik dat zou aanpakken.
Geplaatst: di 05 okt 2004, 0:17
door Milner
gaaf zeg!
betonsamenstelling
Geplaatst: za 18 dec 2004, 21:39
door jamesbond
Mogen we de samenstelling van jouw beton weten? Zit er wapening in?
Geplaatst: za 18 dec 2004, 22:25
door Rudy
Leuk projectje
De dag dat je de ideale positie in je kamer wilt vinden ga jij hard moeten werken jonge, 150kG verschuiven
Succes ermee
Rudy
Geplaatst: zo 19 dec 2004, 20:44
door weidok
Rudy schreef:Leuk projectje
De dag dat je de ideale positie in je kamer wilt vinden ga jij hard moeten werken jonge, 150kG verschuiven
Succes ermee
Rudy
Hmmm SIMPEL Oplossing:
Gewoon je ideale luisterruimte eromheen bouwen
Re: betonnix project.
Geplaatst: di 21 dec 2004, 21:25
door erik klijnsmit
ik heb het weer wat bijgewerkt.
ps: de tweeter is intussen verhuist tussen de middentoner en de woofer .
Geplaatst: wo 22 dec 2004, 10:29
door voodooless
Zeer nice Project
Er was trouwens een simpele oplossing voor je rendementverschil met de ESL: actief gaan!
Maar goed, de KEP is geen verkeerde keuze. Dat nazale gaat weg als je de KEPjes wat lager crosst. Ze spelen op zich wel prima tot 10 Khz, maar ik denk dat je vooral last hebt van de bundeling. Daarnaast zal een tweeter het boven de 2~3 kHz toch wel beter doen.
Geplaatst: di 22 feb 2005, 1:07
door jeroen_d
Hoi Erik,
Had het verslag op je homepage nog niet gezien. Leuk om te lezen! Na de luistersessie de afwerking, dat wordt een uitdaging.
Jeroen
Geplaatst: wo 20 apr 2005, 21:45
door erik klijnsmit
Geplaatst: do 23 jun 2005, 13:45
door erik van voorst
Hoi Erik
Prachtig project..DIY op hoog niveau...ben benieuwd of je weer wat verder bent
Groetjes
Erik
Geplaatst: do 23 jun 2005, 23:38
door Paul Jenner
Geweldig mooi hoe je die behuizing van de mioddentoner hebt gemaakt.
Makkelijk hoor, zo'n draaibankje ...
Heb je klankmatig nog voordelen t.o.v. de kruik ?
Paul.
Geplaatst: vr 24 jun 2005, 22:29
door erik klijnsmit
heej paul,
ik heb de houten kruik nog niet beluistert,
zodra ik hem af heb laat ik het weten
Geplaatst: vr 24 jun 2005, 23:20
door Paul Jenner
Ik hoor het graag. Zou best eens willen luisteren.
Ben zelf de laatste maanden weer meer met andere dingen bezig dan met zelfbouw. Hoewel ik een paar dagen geleden een paar hele lieve Monacortjes binnen heb gekregen, dus misschien moest ik maar weer eens ...
Paul.
Geplaatst: vr 24 jun 2005, 23:23
door Wijx
ziet wel veel mooier uit met al dat hout. echt top
Geplaatst: za 25 jun 2005, 14:48
door erik klijnsmit
Paul Jenner schreef:Ik hoor het graag. Zou best eens willen luisteren.
Paul.
kom eens langs,
technisch heb ik ze zo goed als klaar,
maar misschien hoor jij nog iets naars

Geplaatst: za 25 jun 2005, 14:54
door Paul Jenner
een orgel ?
Paul.
Geplaatst: za 25 jun 2005, 15:03
door erik klijnsmit
Paul Jenner schreef:een orgel ?
Paul.
vind jij dat naar?

Geplaatst: do 04 aug 2005, 21:50
door erik klijnsmit
een kleine update,
mijn middentonerbehuizingen zijn klaar!

Geplaatst: do 04 aug 2005, 21:51
door JuuL
Wow!
Mooi gemaakt zeg!

Geplaatst: do 04 aug 2005, 22:05
door jantje-secuur

Wow echt ziek mooi, die middentonerbehuizing zeg...
Alleen jammer van de ruimte tussen de woofer en het hout, misschien daar nog een beetje lak overheen oid. Maar waarshcijnlijk had je daar al wat op gevonden.
Geplaatst: do 04 aug 2005, 22:06
door voodooless
Wow, dat KEP't zeg
Echt super mooi gemaakt man! super strak gelakt!
Btw, hoe heb je dat kepje er zo in gekregen

Geplaatst: do 04 aug 2005, 22:10
door Bart_M
Erg mooi.
Heb je hem laten spuiten?