Pagina 1 van 2
Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: za 22 okt 2011, 8:37
door weidok
Nog even en dan ?????
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: za 22 okt 2011, 17:51
door HoMeR
.....Is het alweer voorbij
Even met een paar fotoos een impressie van de dag.....(niet compleet)
Veel gehoord, veel gekletst, meerdere ideeën opgedaan.........
Was weer goed !
Tot volgend jaar

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: za 22 okt 2011, 17:55
door dre
man,wat had ik die orions graag beluisterd zeg!
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: za 22 okt 2011, 18:08
door HoMeR
dre schreef:man,wat had ik die orions graag beluisterd zeg!
Die waren inderdaad erg indrukwekkend !
Zeer evenwichtig en neutraal.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: za 22 okt 2011, 18:42
door Zweitse
@Dre, het fineeris onderweg. Mischien niet leuk om te vertellen, maar mijn Marsh set staat ook nog ergens tussen.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: za 22 okt 2011, 18:45
door dre
dank je!
je set had ik allang gezien!

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: za 22 okt 2011, 20:28
door Barry2001
Organisatie bedankt, het was de (lange) autorit waard. Het was weer een breed spectrum van mooie zelfbouwspullen, prima vermaakt. En er zijn veeeel meer foto's gemaakt toch? Glenn??
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: za 22 okt 2011, 23:17
door jnijboer
Ik vond het erg leuk. Laat gearriveerd en vroeg vertrokken, dus helaas lang niet alles gehoord. Maar leuk om de gezichten bij de verschillende forumleden te zien en de constructies op dit forum in het echt terug te zien. Niet elke speaker komt in deze ruimte tot zijn recht maar persoonlijk was ik erg onder de indruk van Zweitse's Scanspeak Reference Plus.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 11:02
door TubeHead
Ontzettend genoten ! Altijd weer een verassing hoe sommige creaties klinken. Organisatie en ZBA'ers bedankt voor de top dag !
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 11:08
door TubeHead
Zie alleen dat ik niet zoveel foto's heb. Maar het zijn er iig een paar.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 11:34
door Wowly
Het ziet ernaar uit dat jullie een goede luistermiddag hebben gehad..... de sets lijken me van fors nivo: altijd genieten.
Jammer dat ik gisteren nog een opleidingsdag had in de maartenskliniek, ik had graag erbij willen zijn ondanks de afstand...
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 19:06
door jelle69
Heb zaterdag genoten van de luisterdag in Beetsterzwaag.
Dankzij collega Rudy (Rumoh) kon ik als gast een kijkje nemen, en aanschouwen wat voor moois er in zelfbouwland aan "hifi" is.
Zelf heb ik in het verleden wat versterkers gemaakt, waaronder een klasse A transistor(death of zen), gainclone chipamp, en een 6072 buizen voorversterker naar een ontwerp van triode Dick.
Op de luisterdag ben ik niet tot het einde gebleven, had nog een boodschap en verjaardag op de planning staan, daardoor heb ik helaas wat opstellingen moeten missen.
Heb desondanks toch veel leuks mogen zien en horen, en o.a. de luidsprekers van Zweitse zijn me in zeer positieve zin bijgebleven!
Al met al een geslaagde dag, en hierbij dan ook een dikke pluim voor de organisatie...
Met vriendelijke groet,
Jelle.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 19:59
door sietse
Zo, het was wel weer leuk. Kom je elkaar es (weer) tegen. Leuke spullen gezien en gehoord ondanks dat leuke speakertjes wel es de mist in gingen qua vervorming door de boel waar het mee aangestuurd werd. Tja, die moderne rommel ook...
Maar het kwam allemaal weer goed.
Wat was voor mij het toppertje gisteren zonder de rest af te kraken? Die kleine kastjes aan het eind van het programma. Weet ff niet meer van wie en hoe ze heten. Zo'n klein breedbandertje, kennelijk in het juiste kastje.

Toch onthouden voor as ik in een bejaarden flatje moet...

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 20:17
door Zweitse
Ja, en dan eigenlijk in een TL. Nee zonder gein, het waren inderdaad leuke speakertjes. Ik heb zelf nog twee paar breedband luidsprekertjes (Mark Audio CHR70) liggen, en maar eens kijken wat ik daar van kan maken. Het was inderdaad een geslaagde dag, met dank aan Ytsen.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 21:02
door richard
sietse schreef:Wat was voor mij het toppertje gisteren zonder de rest af te kraken? Die kleine kastjes aan het eind van het programma. Weet ff niet meer van wie en hoe ze heten. Zo'n klein breedbandertje, kennelijk in het juiste kastje.

Toch onthouden voor as ik in een bejaarden flatje moet...

De
ct 222 van Daan uit Nijmegen. Voor mij ook een verrassend ding dat het boven verwachting goed deed. Fijn dat Daan de moeite heeft genomen deze nog uit Eindhoven op te halen.
Natuurlijk zijn er meer mooie geluiden te horen geweest, wat mij betreft was het een geslaagde dag.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 21:46
door Porcino
Oke, hier de laffe twat van de dag. Jahoor, netjes in de agenda genoteerd, vrij gevraagd bij SWMBO (She Who Must Be Obeyed

) en dan nog de hele zooi vergeten. Gewoon vergeten

... GRUMBLE!
Ziet er uit als een paar HEEL interessante projecten mensen! Wat ook opvalt: Ook de afwerking wordt ieder jaar mooier!
Mijn complimenten!
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 21:58
door weidok
Het was een zeer geslaagde dag al met al
Mooie dingen gehoord en gezien
Veel (zelfbouw) stof

om over na te denken
MiniDSP, LM4780 modules, ML TL, ML TQWT, Dipoolweergave
De Orions waren overweldigend met hun dipool weergave ....
Soms was het even zoeken voor een goede match met speakers en (buizen) versterkers ..
voor de Budget ML TQWT (18 cm Senon breedbander van nog geen 15 euri !!)
van Rudy klonk het lekkerst met de buizen beunamp 6EM7 ? van Tubehead
Vooral de ruimtelijkheid van dit filterloos ontwerp vond ik opvallend
De speakers van Zweitse "Sceanspeak Reference Plus " klonken gewoon goed
Natuurlijk zijn de grotere "systemen" in het voordeel in zo'n grote zaal
maar de weergave van de kleinere speakers konden echt wel goed mee komen vond ik
de akoestiek van een grote zaal is anders dan een huiskamer !!!
tot zover eerst maar... jammer genoeg geen foto's fototoestel vergeten
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 22:00
door weidok
Porcino schreef:Oke, hier de laffe twat van de dag. Jahoor, netjes in de agenda genoteerd, vrij gevraagd bij SWMBO (She Who Must Be Obeyed

) en dan nog de hele zooi vergeten. Gewoon vergeten

... GRUMBLE!
Ziet er uit als een paar HEEL interessante projecten mensen! Wat ook opvalt: Ook de afwerking wordt ieder jaar mooier!
Mijn complimenten!
we hadden je al gemist
jammer geen Orions gehoord dus

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 22:24
door hannesie
Ik zal ook maar even een duit in het zakje doen.
In between.
Verschil moet er zijn, maar soms verbaas je je over welke speakers er nu spelen, die kleintjes.................????, echt goed spelend Daan!!!!
Zo wie zo waren het juist de kleintjes die verwondering en bewondering afdwongen, die kleine chip ampjes op de Ministreamer (foto's van Glenn (Tubehead)hier boven)stonden daar toch even via USB die grote jongens (Breedbanders van Rudy)aan te sturen.
Leuke dag zo, bedankt allemaal.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 22:27
door dre
ik mis nog iets!

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 22:30
door TubeHead
Zo.. vandaag even alles laten bezinken en nog over zitten denken.
CSS EL70 driver had ik al gehoord in Breda in een ontwerp van HenkJan waar ik heel enthousiast was.
Nu stond er een ontwerp maar dan met een tweeter erbij wat iets te schel was... maar opnieuw enthousiast was
van het kleine drivertje dat het lokaal goed vulden.
De Orions tjah.. ongeloverlijk goed. Zo strak,helder en het laag weergave was gewoon prachtig ! Heb enkel keer een OB gehoord maar was niet echt onder de indruk. Orions hebben mijn mening goed verandert ! Go Linkwitz ! N
weidok schreef:
Soms was het even zoeken voor een goede match met speakers en (buizen) versterkers ..
voor de Budget ML TQWT (18 cm Senon breedbander van nog geen 15 euri !!)
van Rudy klonk het lekkerst met de buizen beunamp 6EM7 ? van Tubehead
Vooral de ruimtelijkheid van dit filterloos ontwerp vond ik opvallend
Ja de Senon breedbanders. Klonken niet heel erg strak. Maar gaven gewoon een hele belevenis. Heel open / ruimtelijk
waardoor ik geboeid bleef om te luisteren en daar door het heel intressant vond om mn beun amp op aan te sluiten wat uit eindelijk best goed uit kwam ! Zoals ik al zei dat de beun amp icm met de needles thuis niet echt een succes was.. Was dit een heel leuk experiment. En vooral voor het geld van de driver. Misschien met wat filter werk een dijk van een speaker te kunnen neer zetten.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 22:34
door hannesie
dre schreef:ik mis nog iets!

Vertel eens ??
Ik heb geen overdreven geklets gehoord, Porcino was er niet en Dre en wie nog meer, Henkjan.

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: zo 23 okt 2011, 23:58
door weidok
hannesie schreef:dre schreef:ik mis nog iets!

Vertel eens ??
Ik heb geen overdreven geklets gehoord, Porcino was er niet en Dre en wie nog meer, Henkjan.

De Rambo´s TL, en de SABA´s ennnnnnnnnnnnnnnnnnn Keeeeeeeeeeeeeeees !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: ma 24 okt 2011, 0:02
door hannesie
Je hebt gelijk, ik heb Kees en Omvi ook gemist.
En die Saba's was ik ook wel nieuwsgierig naar.

En ik had gehoopt Jan mogelijk te ontmoeten, helaas Leeuwarden was er niet.
Re: Hoe was de 6de Luisterdag in Beetsterzwaag
Geplaatst: ma 24 okt 2011, 20:05
door sietse
Nog ff voor de duidelijkheid vanwege mijn opschepperij zaterdag...
Ikke heeft stereo zonder ook maar iets te verplaatsen. Zelfs de asbak op tafel niet....
En
daar geniet ik nog steeds van, ongeacht hoe het klinkt. Gek hé....
Die gele stoel is dus mijn heilige stoel
