Pagina 1 van 1

2-weg monitor van gietmortel

Geplaatst: za 08 okt 2011, 22:16
door Arno
Eindelijk af, en nu met recht in de showcase: Projekt EgalisatieMortel :D

Een 2-weg monitor met de ScanSpeak 18W/8531G00, en de Seas H1212, gegoten van Hornbach Vloeregaliseer Universeel. Netto 20 liter gesloten (Oorspronkelijk was de bezetting iets anders, en waren er nog meer plannen die ik niet heb uitgevoerd en is er nog wel wat fout gegaan, maar daarover kun je hier lezen, als je tijd teveel hebt :) )



Om te gieten heb je uiteraard een mal nodig. Deze mal is gemaakt van berken multiplex, beplakt met hpl.

Een basisplaat met stelvoetjes:
basisplaat_2.jpg
De binnenmal:
binnenvorm_2.jpg
De mal compleet:
mal_luikje.jpg
De mal volgegoten:
als gegoten.jpg
Het resultaat:
gegoten1.jpg
gegoten3.jpg
Bracing van berken multiplex, vastgelijmd met polyurethaan lijmkit:
bracing3.jpg
De kasten van binnen beplakt met Merford Tecnocell:
aardig eind.jpg


De baffles zijn van 30mm mdf, en afgewerkt met een zwarte verf die ik met de hand getamponeerd heb:
baffle10.jpg
baffle9.jpg
Onderaan de baffle is een ruimte uitgefreesd waar een gegoten ornament inpast:
inlay.jpg
Het filter is ontworpen door jeroen_d, waarvoor veel dank :D Zelf heb ik nog wat gerommeld met de weerstanden:
filter def.jpg
Ray5150 heeft voor mij twee printplaten gemaakt voor het filter, waarvoor ook veel dank:
printplaten.JPG
De filters heb ik netjes op de luikjes geplaatst:
definitieve filters.jpg
De baffles zijn op de kasten gelijmd, en in de achterkant is een luikje geplaatst van 14mm volkern plaat met daarin de poolklemmen:
af.jpg
zwart2.jpg
thuissituatie.jpg

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Geplaatst: za 08 okt 2011, 22:22
door Arno
Nog wat ontbrekende gegevens:

-Het formaat van de kast is 650 x 210 x 285mm (h x b x d)
-Het gewicht is 30 kilo per stuk.
-Naast de Tecnocell op de wanden, zijn de kasten geheel losjes opgevuld met Twaron Angelhair.
-de bi-wire aansluitmogelijkheid was er alleen voor jeroen_d z'n gemak bij het filteren. Nu hebben de bovenste poolklemmen geen nut meer.

In principe komen er ook nog metingen van het eindresultaat. Deze zal ik dan in dit bericht plaatsen.

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Geplaatst: za 08 okt 2011, 23:58
door jeroen_d
Leuk hoor zo'n samenvatting. Met recht een showcase. Dit voorbeeld verdient navolging!

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Geplaatst: di 18 okt 2011, 21:05
door Henkjan
t bouwtopic:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=12316
waar de vragen/opmerkingen/applaus/etc terecht kunnen

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Geplaatst: di 18 okt 2011, 21:05
door Arno
8)

Re: 2-weg monitor van gietmortel

Geplaatst: di 18 okt 2011, 21:32
door jeroen_d
Arno, mocht je een bouwtekening hebben van de afmetingen van de box, dan is de showcase helemaal af volgens de nieuwe opzet.