Pagina 1 van 4
Aankondiging Dutch DIY Audio 2006
Geplaatst: zo 11 dec 2005, 16:27
door blu_line
Heren (en Dames),
Ja ja, we zijn weer zover.
Hierbij kunnen we aankondigen dat op 12 maart 2006 de 3de dutch diy audio dag gehouden zal worden.
Wegens gelukkkige persoonlijke omstandigheden, weer in Zutphen, maar de lokatie is veel beter
Zie
www.dutchdiyaudio.nl
voor meer
mvg
Simon-Thijs
Geplaatst: zo 11 dec 2005, 19:46
door jeroen_d
Aangemeld!
Re: Mededeling Dutch DIY Audio 2006
Geplaatst: zo 11 dec 2005, 19:53
door KT88
blu_line schreef:
Hierbij kunnen we aankondigen dat op 12 maart 2006 de 3de dutch diy audio dag gehouden zal worden.
Mooi, ik zal er met veel plezier weer bij zijn.
Daarop inhakend: ik heb niet zoveel trek om wederom met mijn Magnepans te gaan slepen, is er iemand op het forum die een gecombineerde demonstratie wil doen, mijn versterkers (en eventueel ook bronnen) en zijn luidsprekers?
Het gaat hier om 2 hybride buis/MOSFET versterkers a la Audio & Techniek, maar toch net effe anders

Een 2A3 push pull klasse A versterkertje met Unitrans (!)
Een 6BX7 PP AB versterkertje.
Een KT88 PP in triode met Grootenhuis trafo's.
(niet alles hoeft mee)
Bronnen: zelfbouw draaitafel met Thorens plateau, Rega RB300, Denon DL160 of AT MM25, electr. motorstabilisatie.
Zelfbouw RIAA trapje met 6072 buisjes.
CD loopwerk Pioneer stable platter met tent clock
Zelfbouw DAC delta-sigma conversie (basis alweer Audio & Techniek).
TEAC 500 CD-speler met diverse modificaties.
(ook hier hoeft niet alles mee)
Alles bijeen niet echt high end, maar wel goed klinkend.
Geplaatst: zo 11 dec 2005, 21:35
door Wowly
Damn, dit jaar wil ik echt wel gaan, maar het duurt nog zo lang!
KT88, ik wil mijn gemodificeerde refence monitors wel ter beschikking stellen, maar ik denk dat er meer interessante luidsprekers zijn op het forum!
Wowly
Geplaatst: zo 11 dec 2005, 23:10
door Edo
Idem hier...: Aangemeld!
Hoe of met wat volgt later, maar voor zover de inhoud van de auto het toelaat en hoe het er nu naar uitziet komen Isis en Ares mee.
Geplaatst: ma 12 dec 2005, 13:20
door Geenius
Aangemeld!

Geplaatst: ma 12 dec 2005, 16:43
door voodooless
leuk zeg

Wie gaat er met brutefir aan de gang?
Eens kijken of ik tijd heb, dan zal ik me aanmelden!
Geplaatst: di 13 dec 2005, 21:01
door JSA
Ja leuk! Is voor mij om de hoek

Geplaatst: di 13 dec 2005, 21:38
door sietse
Ik zat even de site te lezen. Maar is het wel de bedoeling dat meegebrachte luidsprekerkasten ook kunnen worden beluisterd en zo mogelijk bekritiseerd of de hemel ingeprezen ? Hoewel ik dan aan dat laatste eigenlijk helemaal niet twijfel..
KT88 schreef:
Het gaat hier om 2 hybride buis/MOSFET versterkers a la Audio & Techniek, maar toch net effe anders
Als ik zal kunnen komen, wil ik in ieder geval mijn driepitters meenemen. Zal deze versterker dat dan kunnen bolwerken ?
Geplaatst: wo 14 dec 2005, 7:07
door Leeuwarden
Sietse,
Wat er meegenomen kan worden is in overleg met de organisatie voor zover ik weet.
Jan
Geplaatst: wo 14 dec 2005, 8:14
door Pjotr
JSA schreef:Ja leuk! Is voor mij om de hoek

Hoi Jasper,
We hebben ons vorige keer de blaren gezocht daar in Zutphen naar een fatsoenlijke eettent na afloop

Gelukkig hebben we nu een autochtoon in ons midden
Zal me zo ook eventjes aanmelden.
@Sietse
Ben wel heel nieuiwsgierig naar die driepitters van je

Geplaatst: wo 14 dec 2005, 11:03
door Edo
Pjotr schreef:We hebben ons vorige keer de blaren gezocht daar in Zutphen naar een fatsoenlijke eettent na afloop
Maar na een lange zwerftocht toch wat leuks gevonden..!!
Was goed eten daar.
Misschien dit jaar bij het verlaten van de DDIY dag een papiertje meegeven waar lekkere eettentjes zitten.

Geplaatst: wo 14 dec 2005, 12:42
door daniel
Edo schreef:Pjotr schreef:We hebben ons vorige keer de blaren gezocht daar in Zutphen naar een fatsoenlijke eettent na afloop
Maar na een lange zwerftocht toch wat leuks gevonden..!!
Was goed eten daar.
Misschien dit jaar bij het verlaten van de DDIY dag een papiertje meegeven waar lekkere eettentjes zitten.

Nemen we mee voor de volgende commissievergadering. Wellicht dat er nog wat te sampelen valt

Geplaatst: wo 14 dec 2005, 13:29
door sietse
Leeuwarden schreef:Sietse,
Wat er meegenomen kan worden is in overleg met de organisatie voor zover ik weet.
Jan
Dat zal dan wel voor een bepaalde tijd moeten worden aangemeld.
Probleem is dat ik wegens problemen met een been door bloedvat vernauwing waarschijnlijk wel zal gaan logeren in het ziekenhuis. Weet nog niet wanneer en hoe snel ik daarna weer mobiel ben.
Peter schreef:Ben wel heel nieuiwsgierig naar die driepitters van je
Als het dus allemaal een beetje positief uitpakt, hoop ik ook die PP'tjes mee te nemen. Zijn ook best aardig.
Geplaatst: wo 14 dec 2005, 16:21
door voodooless
Zo, ik kom ook

heb eventueel ook nog wel wat plekjes in de auto denk ik, voor als het nodig zou zijn.
Geplaatst: wo 14 dec 2005, 20:32
door KT88
sietse schreef:
Als ik zal kunnen komen, wil ik in ieder geval mijn driepitters meenemen. Zal deze versterker dat dan kunnen bolwerken ?
De belasting moet wel enigszins aangepast zijn op de versterker, ik ken de driepitter (nog) niet maar vermoed dat een PP2A3 bakje het er wel ens moeilijk mee kan hebben

In dat opzicht zijn de references van Wowly misschien wat realistischer.
De grootste versterker levert 20Veff en doet dat tot zo'n 1 ohm.
Mag je zelf het vermogen uitrekenen.......
Als twee sets Magnepans in
parallel geen probleem zijn, en ik ook al eens met Apogee Duetta's erop heb gedraaid..... >:-)
Geplaatst: wo 14 dec 2005, 20:55
door ralf
heb mezelf net aangemeld
ben van plan een peerless xxls12 sealed actieve sub mee te nemen
Geplaatst: wo 14 dec 2005, 21:07
door Wijx
ze mogen wel wat ruimte extra inhuren voor al die spullen

Geplaatst: wo 14 dec 2005, 21:22
door sietse
KT88 schreef: ik ken de driepitter (nog) niet

Dit geeft denk ik wel een indikatie van de impedantie?
En zo zien ze er uit.
http://upload.talk2.nl/files/362739boxen.jpg
(Plusteken bij basmid zit dus hetzelfde als bij de andere units. Per ongeluk weg gepoetst

)
Geplaatst: do 15 dec 2005, 12:33
door blu_line
Edo schreef:
Pjotr schreef:
We hebben ons vorige keer de blaren gezocht daar in Zutphen naar een fatsoenlijke eettent na afloop Razz
Maar na een lange zwerftocht toch wat leuks gevonden..!!
Was goed eten daar.
Misschien dit jaar bij het verlaten van de DDIY dag een papiertje meegeven waar lekkere eettentjes zitten.
Om jullie lekker te maken !
Dit keer zitten we bijna in het centrum.
Op nog geen 100 meter lopen zit een erg goede griek en diverse shoarma tenten.
Iets verder, op de markt, heb je Gasthuis de Klok ( erg goed) en bij d'n open haard voor oud/middeleeuws hollands eten.
mvg
ST
[/code]
Geplaatst: do 15 dec 2005, 13:30
door Geenius
blu_line schreef:.....Iets verder, op de markt, heb je Gasthuis de Klok ( erg goed) en bij d'n open haard voor oud/middeleeuws hollands eten.
mvg
ST
Met den everswein op den taefel en hoopelijk rondborstigen maagden die het bier rijckelijk laaten vloeien.

Geplaatst: do 15 dec 2005, 14:17
door voodooless
Geenius schreef:Met den everswein op den taefel en hoopelijk rondborstigen maagden die het bier rijckelijk laaten vloeien.

Als jullie dan het bier nemen... Want ik moet nog rijden
Ik vraag me af of ik ook wat ga meenemen. Misschien ben ik tegen die tijd al ver genoeg met mijn BruteFir user inetrface. Aangezien er toch al wat over BrutrFir gaat komen is dat wellicht een leuke aanvulling.
Geplaatst: do 15 dec 2005, 20:56
door KT88
sietse schreef:KT88 schreef: ik ken de driepitter (nog) niet
[plaatje]
Dit geeft denk ik wel een indikatie van de impedantie?

:-):-):-) Fraaie prooi voor mijn klasse A lastrafo's !
En zo zien ze er uit.
[plaatje]
(Plusteken bij basmid zit dus hetzelfde als bij de andere units. Per ongeluk weg gepoetst

)
Gaaf !
Ik zie wel een mooie samenwerking tot stand komen (tegelijkertijd een aardige stok achter de deur om e.e.a. mooi afgewerkt in kastjes klaar te hebben).
- edit - het woord "mooi" kwam iets teveel voor, enige synoniemen ter vervanging geplaatst.
Geplaatst: do 15 dec 2005, 23:28
door Wowly
De reference monitors spelen het beste met een stevige versterker, schijnt. Misschien dan een buizen er niet zo geschikt voor is??
Wowly
Geplaatst: vr 16 dec 2005, 17:49
door Roland
Hoi
Ik zal er ook zijn, hopelijk met de speakers hier links in mijn avatar, nog geen vervoer en geen idee of ik ze mee "mag" nemen van de organisatie.
leuk! wie neemt er nog meer speakers mee? Is het een idee om daar een blinde test te doen met condensatoren? Zat net wat te lezen over diy audio 2005 hier op het forum, jammer dat het nooit wat geworden is met de ontwerp met deze units een luidspreker wedstrijd. In de us of a werken ze met budget klasses ook leuk /idee? Nodigen we ook onze db drag race vrienden uit?
Groeten Roland