Pagina 1 van 3
21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 15:25
door Gijs93
hoi,
ik heb plannen om zelf een flink speaker set te maken met oa 21" subwoofers in mijn plan heb ik er 4 van nodig dus weet iemand waar ik relatief goedkope 21"woofers kan halen of bestellen?
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 15:32
door Ronkel
Welkom!
Wat ben je van plan met vier 21" subs...?

Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 15:33
door k.p.
Oei dit is wel heel beperkte informatie die je verstrekt. Als je goed hulp wilt is het verstandig wat dingen toe te lichten. Wat is het doel van de speakers? Waar wil je het mee laten samenwerken? Heb je al een versterker? Heb je een actieve crossover? Als het voor homecinema is dan kun je met bijvoorbeeld een paar goede 10" speakers al een ontzettende druk maken. Boven de 15-18" voeg je vaak niets meer toe. Op een flinke kast na dan

. Als je voor 21" wilt gaan dan kom je waarschijnlijk bij PA spul uit. Volgens mij hebben ze hier wel wat van op Europe Audio. Bijna iedere luidspreker verkoper heeft wel mooie woofers tot 15" in het assortiment. Kijk bijvoorbeeld eens op Juoiga, Rumoh, Speakerland, Speaker en CO. Deze laatste zaken hebben vaak al een mooi ontwerp voor een driver klaar liggen.
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 15:35
door bertor
Ronkel schreef:Welkom!
Wat ben je van plan met vier 21" subs...?

In 4 tapped hoorns stoppen die tot 16 Hz gaan? Zomaar een ideetje

Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 15:44
door meiborg
Hmmm 21"woffers.. ik heb wel eens best grote poffers gezien! (geen 21"0 dat dan weer niet)
Mvg Reinder
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 15:49
door Ronkel
bertor schreef:Ronkel schreef:Welkom!
Wat ben je van plan met vier 21" subs...?

In 4 tapped hoorns stoppen die tot 16 Hz gaan? Zomaar een ideetje

Misschien heeft de TS buren met een irritant schreeuwend kind die hij van repliek wil dienen

Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 16:09
door Martijn M
Mag het 18" zijn? Dan heb ik nog wel wat leuks in de aanbieding.
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 16:20
door Henkjan
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 16:24
door ray5150
Woffers

en dan 21"

en dan 4 stuks....

Wat ben je daar in hemelsnaam mee van plan
Ik denk dat je een kleine kiloWatt aan versterker vermogen nodig hebt om daar een beetje leven in te krijgen.
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 16:25
door sevenup
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 19:08
door Heatside
Goede 21" drivers voor een leuke prijs zijn er eigenlijk niet (tenzij je tegen leuk geprijsde gebruikte drivers aan loopt). uit je onderschrift maak ik op dat je sound en vision doet, waarschijnlijk ben je dan ook bekend in de PA wereld en weet je wel dat het meest gebruikte formaat daar 15 en 18 inch is.
Wat wil je bereiken met dit formaat? en wat gaat de toepassing worden? vertel daar eerst eens wat meer over, dan kan je prima verder geholpen worden.
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 19:29
door JvS
ray5150 schreef:Woffers

en dan 21"

en dan 4 stuks....

Wat ben je daar in hemelsnaam mee van plan
Ik denk dat je een kleine kiloWatt aan versterker vermogen nodig hebt om daar een beetje leven in te krijgen.
Juist niet toch? Grote woofers in grote kasten hebben volgens mij een (veel) hoger rendement dan kleine woofers in kleine kasten.
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 20:29
door Heatside
Juist niet toch? Grote woofers in grote kasten hebben volgens mij een (veel) hoger rendement dan kleine woofers in kleine kasten.
Het is maar net hoe je dit opvat, zoals jij het zegt heb je gelijk. Maar bedoel je met tot leven komen het bewegen van de driver dan heb je inderdaad juist wel veel vermogen nodig.
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 22:24
door Boppo84
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 22:33
door meiborg
Ja die zijn wel gaaf inderdaad!
Mvg Reinder
Re: 21" woffers
Geplaatst: wo 21 sep 2011, 23:32
door wouter
Gijs93 schreef:hoi,
ik heb plannen om zelf een flink speaker set te maken met oa 21" subwoofers in mijn plan heb ik er 4 van nodig dus weet iemand waar ik relatief goedkope 21"woofers kan halen of bestellen?
_________________
studeer sound&vision dus mocht je vragen hebben stel ze maar, mocht ik ze niet weten vraag ik het aan de leraar
Misschien even vragen hoe je woofers schrijft...
21", dan ben ik benieuwd hoeveel sound en vision hier achter zit. Aangezien je je gaat begeven op het gebied van luidprekerontwerp en -bouw kun je hier met je vragen terecht

Re: 21" woffers
Geplaatst: do 22 sep 2011, 11:28
door bartsegers
dit gaat hoogstwaarschijnlijk toch nergens heen dit topic, toch altijd weer leuk
En de 63" Diatone

8Hz.

Re: 21" woffers
Geplaatst: do 22 sep 2011, 20:54
door FFF
Ik mot 30" woffers in m'n spiekers hebben ouwe, 21" is meer iets voor twieters
Als dit topic serieus gaat worden en er meer uit voort komt dan 1 post... 21" is (vrijwel) niet goedkoop te krijgen. Als je duidelijk maakt wat je bedoeling is (geluidskwaliteit, extreem diep laag, veel herrie generen etc) dan is het makkelijker om aanbevelingen te doen. Zelf zie ik niet echt het voordeel van 21" ten opzichte van de betere 15 en 18 inch drivers. Juist omdat je verder geen info geeft krijg ik het gevoel dat "size" het enige is dat "matters".
Re: 21" woffers
Geplaatst: do 22 sep 2011, 21:01
door meiborg
Hey FFF,
Wat leuk, ik kom ook uit Tilburg! Nou wat mij betreft komt er nu al wat leuks voort uit dit topic
Mvg Reinder
Re: 21" woffers
Geplaatst: do 22 sep 2011, 22:57
door architect
In mijn basspeaker die fEarful (voor meer info even googlen op greenboy en talkbass) zit een eminence kappalite 3015LF; die gaat heel laag en hard ook en is ook heel licht van gewicht; ook handig als je er veel mee moet slepen. iedereen gaat maar wat in het wilde weg roepen omdat je eigenlijk veel te weinig informatie geeft. waarom eigenlijk 21"?
Re: 21" woffers
Geplaatst: vr 23 sep 2011, 12:32
door arjank
architect schreef:In mijn basspeaker die fEarful (voor meer info even googlen op greenboy en talkbass) zit een eminence kappalite 3015LF; die gaat heel laag en hard ook en is ook heel licht van gewicht; ook handig als je er veel mee moet slepen. iedereen gaat maar wat in het wilde weg roepen omdat je eigenlijk veel te weinig informatie geeft. waarom eigenlijk 21"?
Geen fEarfuls hier !!!

Ik heb al genoeg in de klinch gelegen met die greenboy (ik bouw zelf namelijk ook systemen voor basgitaar).
Maar dat ter zijde, de kappalite schijnt inderdaad een mooie driver te zijn, toch verwijs ik naar dit spul
http://oberton.com/index.php?option=com ... udspeakers
Ik heb zelf een klein(voor PA begrippen) woofertje van Oberton en deze staan kwalitatief op een heel ander niveau dan seminence

Er zit een importeur in nederland (vlak bij mij in de buurt)
Re: 21" woffers
Geplaatst: vr 23 sep 2011, 12:34
door arjank
bartsegers schreef:dit gaat hoogstwaarschijnlijk toch nergens heen dit topic, toch altijd weer leuk
En de 63" Diatone

8Hz.

Goeie Bart, ik was altij al op zoek naar plaatjes van die mega woofert van Mitsubishi

Re: 21" woffers
Geplaatst: di 04 okt 2011, 13:49
door bartsegers
Was toch een leuk topic

Re: 21" woffers
Geplaatst: di 04 okt 2011, 17:22
door bcvdb
Nice!! 21" !!
Ik hou dit in de gaten. Zo groot is mijn tv niet eens

Re: 21" woffers
Geplaatst: di 04 okt 2011, 18:54
door wouter
Ik verwacht de pannenkoek niet meer terug.....en de TS ook niet
