Pagina 1 van 1
Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: do 15 sep 2011, 22:58
door RumoH

In overleg met Frugal-Horn.com zijn wij begonnen met het ontwikkelen van ons eigen flat-pak van de Frugal Horn mk3. Waarom ons eigen pakket en niet zoals die van Frugal-Horn.com, nou we zijn eigenwijs en hebben onze eigen ideëen hierover. we wilden nl. een bouwpakket die door een ieder in elkaar is te zetten zonder hulpmiddelen. Zoals ze nu zijn is het zelfs mogelijk om ze zonder lijmklemmen, met alleen een stapeltje gewicht in elkaar te lijmen
Nu hebben we deze week eindelijk een aantal test flat-paks kunnen laten maken welke vanaf nu te bestellen zijn. We zullen proberen volgende week ook driver setjes samen te stellen die samen met de flat-paks besteld kunnen worden. In deze sets zitten dan alle benodigdheden om de frugal-horn compleet af te bouwen (terminals, silver plated teflon cable, dempingsmateriaal en drivers).
Natuurlijk zijn de frugel horns ook op aanvraag bij ons verkrijgbaar als gelijmde en geschuurde vorm alsmede volledig afgebouwd in elke gewenste kleur.
Toepasbare drivers zijn;
CSS EL-70
Mark Audio CHR-70 (alle generaties)
Mark Audio Alpair 7 (alle generaties)
Mark Audio CHP-70
Fostex Fe126en
Verdere informatie over de Frugal Horn is te vinden op;
-
Frugal-Horn.com
-
Frugel-Horn Mk3 DiyAudio
-
Frugel-Horn Mk3 Builds & Build Questions
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: do 15 sep 2011, 23:14
door Henkjan
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: do 15 sep 2011, 23:22
door RumoH
Pics komen volgende week, as zondag ga ik een set in elkaar zetten waar ik foto's van maak, is er meteen een uitleg van hoe het flat-pak werkt.
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 9:47
door Pcdg
Ha, er zit schot in deze ontwikkeling! Ik ben benieuwd naar de foto's.
Kan je ze ook gaan leveren zónder het gat van de driver in de baffle? Ik wil er natuurlijk weer iets afwijkends in gaan zetten....
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: zo 18 sep 2011, 9:53
door RumoH
We hebben op het moment er alleen nog via de achterkant een gat van 104mm laten voorbereiden, deze is niet door het frontpaneel heen gefreesd. Zo kunnen wij het frontpaneel nog aanpassen voor de diverse drivers.
Voor degenen die een andere driver met afwijkende maten willen gebruiken zou ik aanraden een supra-baffle te gebruiken. De frugel-horn mk3 zal uit eindelijk ook met een Supra-baffle worden geleverd. Dave en Scott zij nog druk bezig met de tekeningen hiervoor, hier en daar zijn er alwel FH3's met een supra-bafle gebouwd, deze zijn alleen gebaseerd op de oude FH.
Rudy
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: ma 19 sep 2011, 12:47
door Vinculum
Ik ben heel benieuwd naar de prijzen!
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: di 20 sep 2011, 15:35
door Bas Horneman
Ik ook.
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: do 22 sep 2011, 10:22
door RumoH
We hebben de flatpaks (MDF) momenteel op €119 per kast. Verzendkosten zijn €6,75 per 2 flatpaks (bij 1 is ook €6,75....

). De flatpaks wilden we ook in Berken Multiplex laten maken alleen zaten met de kosten die dan nogal oplopen, kom je toch al op ongeveer €200 per kast. Het belachelijke is dat het Berken Multiplex in Canada aanzienlijk goedkoper is dan hier terwijl het uit europa komt....MDF en Berken Multiplex zijn daar even duur, hier zit er een factor 2 tussen.
Inmiddels ben ik bezig met het in elkaar zetten van de eerste kasten om te kijken wat het resultaat is, wil alleen niet vlotten door andere werkzaamheden...........
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: do 22 sep 2011, 10:34
door Bas Horneman
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: do 22 sep 2011, 12:00
door RumoH
Dat is niet het multiplex wat we willen gebruiken, lijkt gewoon Okoumé.
De kwaliteit die geschikt is voor een bouwpakket is de 15 en 18mm Berken Multiplex B/BB kwaliteit, dit is een meubelkwaliteit en geen bouwmarkt spul.......Voordeel hiervan is dat je na licht schuurwerk meteen in de lak kan zetten voor een goed resultaat net zoals MDF. MDF heeft dan nog wel een voorbehandeling nodig ivm het zuigen.
Bij de 'goedkopere' multiplexen heb je veel werk met schuren en plamuren.
Tenzij dit niet interessant is voor de belanghebbenden.....
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: do 22 sep 2011, 12:06
door Bas Horneman
Dat is niet het multiplex wat we willen gebruiken, lijkt gewoon Okoumé.
Ik zie het nu pas. In de kop zeggen ze berken. Maar in de tekst staat populieren.
In ieder geval ben ik heel blij dat iemand in Nederland deze flatpacks op de markt wil zetten.
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: vr 23 sep 2011, 14:06
door Pcdg
RumoH schreef:De flatpaks wilden we ook in Berken Multiplex laten maken alleen zaten met de kosten die dan nogal oplopen, kom je toch al op ongeveer €200 per kast. Het belachelijke is dat het Berken Multiplex in Canada aanzienlijk goedkoper is dan hier terwijl het uit europa komt....MDF en Berken Multiplex zijn daar even duur, hier zit er een factor 2 tussen.
Dat doet een vermoeden ontstaan van kartelvorming. Hoeveel aanbieders van Berken Multiplex zijn er precies? Praat hier eens over met een Eurocommissaris bij u in de buurt...

Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: wo 05 okt 2011, 21:30
door Porcino
Klinkt interessant! Misschien iets om met de Sonido SFR-175 te proberen?
Re: Frugel Horn MK3 Flatpak
Geplaatst: wo 05 okt 2011, 21:52
door RumoH
Die is te groot, helaas. SD moet zo ongeveer tussen de 50 en 60 cm² zitten
Je zou beter de SFR-175 BLH2 kunnen bouwen voor deze driver
Rudy