Pagina 1 van 1
Speakerland Vector 0
Geplaatst: di 13 sep 2011, 11:47
door Flavio
Iemand ervaring met deze luidsprekers?
Ik heb al contact gehad met de verkoper maar die kon me weinig detailinfo geven.
http://link.marktplaats.nl/481281079
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: di 13 sep 2011, 11:56
door Walt
Misschien een inkoppertje, maar heb je al gebeld met Speakerland?
Groetjes Walter
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: di 13 sep 2011, 12:13
door Flavio
Walt schreef:Misschien een inkoppertje, maar heb je al gebeld met Speakerland?
Groetjes Walter
Nee
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: di 13 sep 2011, 12:15
door Walt
Wel, Speakerland heeft die luidspreker ontworpen volgens mij, dus wellicht kunnen zij je aan wat info helpen... Anders zou je oude Elektuur luidspreker specials kunnen raadplegen, grote kans dat dit ontwerp daarin een keer voorbij is gekomen.
Groetjes Walter
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: di 13 sep 2011, 14:09
door Wowly
Heeft in het blad Hifi luidsprekers gestaan waarin allerlei zelfbouwspeakers stonden. heb hem thuis liggen. wat ik me ervan herinner was ie erg goed in dynamiek, klonk ie moeiteloos met toch een goede plaatsing enzo. Lijkt me een interessant ding!!!
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: di 13 sep 2011, 14:11
door Wowly
Hahaha nieuwwaarde 7000 euro; Hahahahahahahaa!!!!!! wat een kwats. Een vergelijkbaar ding moet zeker te bouwen zijn voor onder de 1000 euro. met de huidge stand van zaken (dsp, goedkope drivers in lijnbron, breedbanders etc etc) nog een stuk goedkoper ook......
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: di 13 sep 2011, 14:14
door Flavio
Wowly schreef:Hahaha nieuwwaarde 7000 euro; Hahahahahahahaa!!!!!! wat een kwats. Een vergelijkbaar ding moet zeker te bouwen zijn voor onder de 1000 euro. met de huidge stand van zaken (dsp, goedkope drivers in lijnbron, breedbanders etc etc) nog een stuk goedkoper ook......
Die €7.000 leken mij ook wat aan de hoge kant...
De speaker- en filterkit was destijds (2002?) €939 per stuk.
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: do 15 sep 2011, 21:57
door markbakk
Vector 0, daar hebben Walter Wissink en (wijlen) Harrie van Hoof zich op gestort, zo rond 1992. Die wisten destijds wel waar ze mee bezig waren. Ik heb ze bij Speakerland vaak beluisterd, ze speelden qua dynamiek en directheid van geluid alles weg wat daar nog meer stond (inclusief Vifa Basis en ScanSpeak Elan). Lijnbronnen zullen best wel nadelen hebben, maar daar bleek mij bij deze weinig van. Ik dacht dat de middentoners Vifa 13WG-09-08's zijn, de tweeters D26TG-35-06. Bas is in handen van een Beyma 15B100.
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 20:28
door hanselchen
Nog steeds te vinden op de webpagina's van Speakerland.
http://www.speakerland.nl/paginas/speak ... 220-vector
Mvg. Hans
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: do 15 dec 2011, 13:34
door Peterm
Een eerste reactie van mij op dit forum, bouw al heel wat jaren zelf maar hier eens posten was er nog niet van gekomen.
De reden van dit postje: de vector's 0 op de site bij speakerland zijn van mij. Mocht er iemand wat meer van willen weten of ze horen dan kan dat geregeld worden.
Wel even een reactie op de dicussie over prijzen. Een gemodificeerde vector 0 kan stiekem duur worden, E130 kern voor het laag, serie c voor mid in mkp+ en een dikke beyma als voorbeeld. Een wens die ik heb is de twaalf Vifa tweeters vervangen door scan speak esotec, misschien ooit nog eens.
P.

Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: do 15 dec 2011, 18:23
door Wowly
Ik ben bang dat je met die esotecs wel in de buurt van de 7000 komt
Zou ze wel eens willen luisteren. Zijn ze te transporteren naar Breda voor de luisterdag, zorg ik ervoor dat je een fraaie ruimte tot je beschikking krijgt!
jan
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: do 15 dec 2011, 18:30
door TTS
Een steekwagen is bij de prijs inbegrepen, naar ik aanneem.
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: do 15 dec 2011, 19:13
door Wowly
Je gelooft het niet, maar ik heb zojuist het artikel nog eens gelezen; mooie speakert!!! Stond ook de prijs bij (was geen 7000 euro hoor)
Re: Speakerland Vector 0
Geplaatst: do 15 dec 2011, 20:50
door Peterm
Yep, mooie speaker maar wel groot.
Heb er al het nodige kleine modificaties aan gedaan en blijf heel tevreden. Ik blijf de rust en het gemak erg waarderen, zeker achter een paar SE 211's
Versjouwen naar Breda, door drukte voorlopig even niet maar misschien later eens.
Groet
Peter.
