MiniDsp 2x8 Project.

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

cobaltjeh

Re: MiniDsp 2x8 Project.

Bericht door cobaltjeh »

Inderdaad, nu nog kijken als ik een nieuwe brugcel plaats of deze ook meteen zichzelf opstookt.

Zoja, dan gooi ik er gewoon een dikke metalen versie er in. :oops:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

cobaltjeh schreef:Zelfs met 10.000uf heb ik nog een minimale plop. Mijn overdreven voeding was dus ook overdreven ook. :oops:

Zou dit al meer in de richting komen, van wat haalbaar is met deze voeding?

Bah nog erger het hele bufferstuk is niet eens nodig. :oops:
Ach, we gooien allemaal wel eens het kind met het badwater weg :rofl:

Ik zou de voeding opnieuw opbouwen volgens de normale manier en dan kijken of er wat heet wordt.
Als je dan eventueel nog ploppen hebt, mutingrelais gebruiken. Die kan je eventueel ook in de versterkers inbouwen.

GRG
Fusion Filterdesign
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

De remote ingang, lijkt nu lekker te werken. Bij het wegvallen zet deze de mute state in de gebruikte dsp chip. De condensatoren in de uitgangen zijn dan al grotendeels leeg voordat het geheel uitvalt. Er blijft een klein plopje over, maar hier stoor ik me niet aan.

Het is beter dan de mega plop, waarbij de speaker zowat uit hun chassis komen. :lol:

Wil ik het helemaal perfect zou ik nog de mute relais kunnen gebruiken, maar voorlopig lijkt het niet nodig.

Ik zal eens een setje nieuwe spanningsregelaars en brugcellen bestellen, dan kan ik eens testen of een nieuw setje ook warm wordt. Mocht het nog steeds warm worden kan ik dan altijd een meebestelde zwaardere versie er in zetten.
hannesie

Bericht door hannesie »

Het is zo wel spannend om het op afstand te volgen. :D
Komt er een plop of niet. :lol: :lol:

Wel goed dat je het met ons deelt. :mrgreen:
Hans
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Ik denk trouwens dat ie buffercapaciteit niets doet, want er zit een dc-dc converter op de minidsp. Zodra je hem op mute zet, schakelt die gelijk uit en zijn de bufferelco's op de print aan de beurt!

GRG
Fusion Filterdesign
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:Het is zo wel spannend om het op afstand te volgen. :D
Komt er een plop of niet. :lol: :lol:

Wel goed dat je het met ons deelt. :mrgreen:
Ik voel een Kabouter PLOP lied opkomen...... :rofl:

Plopperdeplop :mrgreen:
Fusion Filterdesign
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Laten we lid worden van de zelfbouwaudio anti-PLOP Club. :)
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

cobaltjeh schreef:Laten we lid worden van de zelfbouwaudio anti-PLOP Club. :)

Ja. met megakortingen op relais!!!!!!! :kwijl:
Fusion Filterdesign
hannesie

Bericht door hannesie »

Maar dan ben jij de voorzitter. :lol:
Hans
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
Maar dan ben jij de voorzitter. :lol:
Regel jij de kortingen als penningmeester? :mrgreen:

GRG
Fusion Filterdesign
hannesie

Bericht door hannesie »

Als jij als ledenwerver voldoende leden werft zal dat geen probleem voor mij zijn. :D
Hans
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:Als jij als ledenwerver voldoende leden werft zal dat geen probleem voor mij zijn. :D

Sta hier nu al een paar uur in het noodweer op het Grunneger platteland, maar nog geen lid geworven! :?

GRG
Fusion Filterdesign
hannesie

Bericht door hannesie »

ds23man schreef:
hannesie schreef:Als jij als ledenwerver voldoende leden werft zal dat geen probleem voor mij zijn. :D

Sta hier nu al een paar uur in het noodweer op het Grunneger platteland :rofl: :rofl: , maar nog geen lid geworven! :?

GRG
Jij krijgt een andere baan, je bent niet geschikt voor dit werk, je zoekt ze op de verkeerde plaats. :lol: :lol: :mrgreen:
Hans
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
ds23man schreef:

Sta hier nu al een paar uur in het noodweer op het Grunneger platteland :rofl: :rofl: , maar nog geen lid geworven! :?

GRG
Jij krijgt een andere baan, je bent niet geschikt voor dit werk, je zoekt ze op de verkeerde plaats. :lol: :lol: :mrgreen:
Ik het hier ook al geprobeerd, maar geen succes: :(

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=15202

Misschien moet ik gewoon maar de ledenadministratie gaan doen!

GRG
Fusion Filterdesign
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Ach aan de inzet kan het niet liggen. :rofl:
knuisje

Bericht door knuisje »

Misschien ook een keurmerk introduceren? :rofl:
kabouter_plop_66925.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
( ͝° ͜ʖ͡°)
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

knuisje schreef:Misschien ook een keurmerk introduceren? :rofl:
kabouter_plop_66925.jpg

NEEEEEEE, niet weer dat liedje...... was hem net kwijt..... :x

GRG
Fusion Filterdesign
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Inmiddels zijn de kabels voor de volumeregeling en bronkeuze aangesloten.

Ik heb dit keer wat dikkere connectoren en kabels gebruikt, alles lijkt nu nog steeds goed te functioneren. :)

De IR ontvanger wil weer eens niet, maar hier ga ik dit weekend verder na kijken. Verder ben ik er ook nog niet uit wat ik met de analoge ingang ga doen, hier moet ik nog wat verder mee testen.
Ik kom al met al dus al erg in de buurt van het eindresultaat.

Binnenkort ook maar eens het front naar Duitsland sturen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hannesie

Bericht door hannesie »

Ik zie een bekende constructie. :mrgreen:

Behoorlijk degelijk denk ik, tenminste degelijker als wat ik had.
Hans
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Dus de brugcel wordt niet meer heet?

GRG
Fusion Filterdesign
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

ds23man schreef:Dus de brugcel wordt niet meer heet?

GRG
Als je links op de foto in het middel kijkt, die je de brugcel met een koelblok en een tywrap. Dit gaat nog vervangen worden, maar ik wacht even tot ik zeker weet dat ik geen verdere componenten meer nodig heb. Een enkele bestelling van 1 brugcel vind ik een beetje onhandig met verzendkosten.

Momenteel wordt hij lauw met het koelblok. Als ik een goede koop met montage aan de koelplaat moet het probleem opgelost zijn denk ik zo. Aangezien er toch continue 1A door loopt denk ik dat ik wel aan een gekoelde versie moet gaan denken. Echter bestel ik er dan gewoon een paar, en dan kan ik verder met testen.
knuisje

Bericht door knuisje »

cobaltjeh schreef:Inmiddels zijn de kabels voor de volumeregeling en bronkeuze aangesloten.

Ik heb dit keer wat dikkere connectoren en kabels gebruikt, alles lijkt nu nog steeds goed te functioneren. :)
Goed nieuws! :rock:
cobaltjeh schreef:De IR ontvanger wil weer eens niet, maar hier ga ik dit weekend verder na kijken.
Je had al een keer eerder een defecte IR ontvanger toch? Wat een pech. :-&
cobaltjeh schreef:Verder ben ik er ook nog niet uit wat ik met de analoge ingang ga doen, hier moet ik nog wat verder mee testen.
Ik zou relais 5 en 6 gebruiken om het digitale signaal te ontkoppelen en het analoge signaal te koppelen en vice versa.
( ͝° ͜ʖ͡°)
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

knuisje schreef:
cobaltjeh schreef:De IR ontvanger wil weer eens niet, maar hier ga ik dit weekend verder na kijken.
Je had al een keer eerder een defecte IR ontvanger toch? Wat een pech. :-&
cobaltjeh schreef:Verder ben ik er ook nog niet uit wat ik met de analoge ingang ga doen, hier moet ik nog wat verder mee testen.
Ik zou relais 5 en 6 gebruiken om het digitale signaal te ontkoppelen en het analoge signaal te koppelen en vice versa.
Klopt ik had al 2 defecte IR ontvanger, deze die ik nu heb geeft idle maar 3,5 volt op de uitgangspen, en functioneerd ook niet meer lekker. Ik bestel gewoon wel een voorraadje. :)

Ik zal ook al aan zoiets te denken met de relais, ik wil alleen liever de analoge ingangen naar massa zetten dan ze onderbreken. Dit is net wat minder storingsgevoelig. Echter moet ik testen wat dat doet met de digitale ingangen als de analoge kortgesloten zijn.

Je kan in de router van de software namelijk beide aanzetten op hetzelfde moment. Op deze manier zou je niet hoeven te schakelen tussen analoog/digitaal. Echter heb ik nog het vreemde dat ik eventjes ruis krijg op de minidsp wanneer ik geen digitale ingang activeer, dit kan liggen aan de analoge ingang die ook nog niet aangesloten is, alles moet ik gewoon nog even verder testen. :)
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Bah ik wordt helemaal gestoord van die MiniDigi! Of MiniDsp levert gewoon meuk, of het spul is totaal niet geschikt voor zelfbouw omdat het bij iedere minimale storing raar gaat doen.
(Of het is dermate moeilijk speelgoed, dat ik gewoon de kennis niet heb om het in te bouwen :oops:)

Ik heb nu dus het probleem dat wanneer ik een klein tikje geef tegen de tulp kabel voor de digitale ingang, de volumeprint een ingang verder springt. Dit is alleen bij de spdif ingang 1, 2 werkt prima. Kabels zijn het niet, ook als ik deze vervang blijft het probleem. Ik vermoed ergens een aardlus, maar waar is de vraag. Alles staat op nylon pootjes, en ik heb overal uitermate opgelet dat er geen verbindingen met de kast zijn.

Tussen de minidsp en volumeprint loopt wel een massakabel voor de volumeregeling eens kijken of deze de boosdoener kan zijn. Pff ach het houd je bezig. Maar het is nogal frustrerend, ik weet bijna zeker dat als ik een andere MiniDigi pak uit de andere kast, dat het probleem opgelost is maar er weer een andere opduikt.
cobaltjeh

Bericht door cobaltjeh »

Het is dus de massa die liep bij de volumesturing, nu alleen de stuurspanning aangesloten en dan zijn alle storingen en kwalen weg.

Dat was het dus niet, want het probleem is nu weer terug. :evil:

Ik ben er inmiddels wel achter dat je de digitale ingang + analoge ingang gewoon door elkaar kunt laten spelen zonder problemen. Ook beide analoge ingangen aan massa leggen heeft geen invloed op het digitale signaal, dus ik ga het zo maken dat de analoge uitgangen standaard aan massa liggen, en bij het kiezen van de analoge bron deze door middel van een relais opgeheven worden.

Hier kan ik perfect het analoge selectie relais gebruiken op de volumeprint, de software heeft dan maar enige aanpassing nodig, en de digitaal/analoog selectie relais kan ik compleet weg laten. Dit scheelt een hoop kopzorgen, aangezien de signalen op de minidigi erg gevoelig zijn voor storing.

Edit bovenstaand trucje lijkt niet te werken, wanneer ik geen digitale ingang kies, en het analoge signaal wil kiezen. Gaat de minidigi toch signaal opzoeken in de kabels en vervolgens de helft dan het digitale signaal toch oppakken wat als resultaat heeft een berg storing en gekraak en 2 ingangen muziek door elkaar.

Ik heb al allerlei kabels gebruikt maar het probleem lijkt te blijven. Alleen als ik ook een digitale ingang kies, lijkt het probleem opgelost. Zou ik dit kunnen oplossen door de digitale signalen naar massa te zetten?, want volgens mij lopen er gewoon i2c signalen door die selectie.

(Ik bedoel dan massa zeggen op de ingangs selectie pinnetjes op de minidigi.)