Bakkertje stelt zich voor

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
bakkertje
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:16

Bakkertje stelt zich voor

Bericht door bakkertje »

Ola allemaal,

Ik kwam dit forum tegen op zoek naar wat info over het zelf bedenken van kasten en heb mezelf meteen maar geregistreerd.

Mijn naam is Simeon Bakker en ik woon in de regio Nijmegen. Ik ben inmiddels alweer 34 jaar oud, getrouwd en vader van 3 kleine Bakkertjes. Die laatste 3 hebben overigens al aardig wat beschadigingen aan m'n spullen veroorzaakt..

Anyways, hifi..
Altijd al een grote hobby geweest en dan meer ook met home-theater. Op het moment staan er geen zelfbouwspullen in de woonkamer, maar een set Dali's (Suite 2.5 als front, suite 1.5 als achter en een Suite center). Die worden aangestuurd door een Onkyo receiver (TX-NR609) en dat alles klinkt voor mij prima. De Onkyo receiver is een nieuwe aanwinst en de oude is naar de werkkamer verhuist. Daar hangen nu 2 oude panasonic speakers aan die nergens naar klinken. Vandaar dat ik daarvoor iets anders wil.
Nu heb ik uit de auto nog een compo set van DLS over waarvoor ik een kast wil gaan maken. Daarover wellicht later meer, maar dat is wel de reden dat ik hier terecht ben gekomen..

Qua zelfbouw heb ik wel wat ervaring, voor mijn afstudeeropdracht op de MTS heb ik zelf een subwoofer gebouwd met een Vifa 26 cm lange slag woofer (de M26WR08 uit m'n hoofd). Daarbij zelf een versterker + actief filter gebouwd. Die kist was wit en kreeg uiteindelijk de bijnaam wasmachine..
Later om aan de WAF te voldoen heb ik een nieuwe kist gebouwd die zo klein mogelijk moest worden (uiteindelijk nog 54 liter) en daarin heb ik een Hypex module geplaatst, die was een stuk compacter dan de zelfbouw versterker + filter.

De nieuwe Onkyo is voorzien van een inregel microfoon waarmee ook het frequentie bereik per speaker gemeten wordt. Die zorgt er ook voor dat het laag een extra duw krijgt voor de frontspeakers (alleen in meer kanaal weergave en die Dali's doen dat verbazend goed) en daardoor is de sub nu niet meer nodig. Die staat dus werkeloos op zolder. Wellicht dat die op de werkkamer weer ingezet gaat worden..

Inmiddels weer aardig aangestoken met allerlei ideeën dus ik weet nog niet wat het allemaal gaat worden..
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Bakkertje stelt zich voor

Bericht door Henkjan »

Welkom hier :!:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Bakkertje stelt zich voor

Bericht door bas focal m180 »

Hoi , eindelijk weereens iemand in de buurt van Nijmegen.
bakkertje
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:16

Re: Bakkertje stelt zich voor

Bericht door bakkertje »

Ik ben actief op diverse fora en ik kreeg ook al de indruk dat ik zo'n beetje de enige ben uit de regio die op fora actief is.. :D

Ow overige interesses (mocht het niet over zelfbouw hifi gaan):
- VAG auto's en al wat daarmee te maken heeft
- Windsurfen, hoewel dat er maar weinig van komt..
- Film
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Bakkertje stelt zich voor

Bericht door bas focal m180 »

bakkertje schreef:
Ik ben actief op diverse fora en ik kreeg ook al de indruk dat ik zo'n beetje de enige ben uit de regio die op fora actief is.. :D

Ow overige interesses (mocht het niet over zelfbouw hifi gaan):
- VAG auto's en al wat daarmee te maken heeft
- Windsurfen, hoewel dat er maar weinig van komt..
- Film
VAG = Volkswagen Audi Groep .

En wat rijd jij dan ?
bakkertje
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:16

Re: Bakkertje stelt zich voor

Bericht door bakkertje »

Zelf rijd ik sinds 2 weken in een Skoda Superb (die is overigens niet van mezelf maar van ING Carlease).
Daarvoor een Golf II GTI, een Golf II GTI-16V, Audi 80, VW Passat allemaal eigen auto's
Sinds ik lease rijd de volgende: Opel Astra, Renault Megane, Ford Focus, Renault Laguna en Skoda Octavia
pff, stiekem al aardig wat verschillende wielen gehad..

Daarnaast heeft m'n vrouw nog een New Beetle. (daarvoor een Golf IV en een Golf I Cabrio)

We zijn dus redelijk VAG minded hiero..
Plaats reactie