Ola allemaal,
Ik kwam dit forum tegen op zoek naar wat info over het zelf bedenken van kasten en heb mezelf meteen maar geregistreerd.
Mijn naam is Simeon Bakker en ik woon in de regio Nijmegen. Ik ben inmiddels alweer 34 jaar oud, getrouwd en vader van 3 kleine Bakkertjes. Die laatste 3 hebben overigens al aardig wat beschadigingen aan m'n spullen veroorzaakt..
Anyways, hifi..
Altijd al een grote hobby geweest en dan meer ook met home-theater. Op het moment staan er geen zelfbouwspullen in de woonkamer, maar een set Dali's (Suite 2.5 als front, suite 1.5 als achter en een Suite center). Die worden aangestuurd door een Onkyo receiver (TX-NR609) en dat alles klinkt voor mij prima. De Onkyo receiver is een nieuwe aanwinst en de oude is naar de werkkamer verhuist. Daar hangen nu 2 oude panasonic speakers aan die nergens naar klinken. Vandaar dat ik daarvoor iets anders wil.
Nu heb ik uit de auto nog een compo set van DLS over waarvoor ik een kast wil gaan maken. Daarover wellicht later meer, maar dat is wel de reden dat ik hier terecht ben gekomen..
Qua zelfbouw heb ik wel wat ervaring, voor mijn afstudeeropdracht op de MTS heb ik zelf een subwoofer gebouwd met een Vifa 26 cm lange slag woofer (de M26WR08 uit m'n hoofd). Daarbij zelf een versterker + actief filter gebouwd. Die kist was wit en kreeg uiteindelijk de bijnaam wasmachine..
Later om aan de WAF te voldoen heb ik een nieuwe kist gebouwd die zo klein mogelijk moest worden (uiteindelijk nog 54 liter) en daarin heb ik een Hypex module geplaatst, die was een stuk compacter dan de zelfbouw versterker + filter.
De nieuwe Onkyo is voorzien van een inregel microfoon waarmee ook het frequentie bereik per speaker gemeten wordt. Die zorgt er ook voor dat het laag een extra duw krijgt voor de frontspeakers (alleen in meer kanaal weergave en die Dali's doen dat verbazend goed) en daardoor is de sub nu niet meer nodig. Die staat dus werkeloos op zolder. Wellicht dat die op de werkkamer weer ingezet gaat worden..
Inmiddels weer aardig aangestoken met allerlei ideeën dus ik weet nog niet wat het allemaal gaat worden..
Bakkertje stelt zich voor
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Bakkertje stelt zich voor
Ik ben actief op diverse fora en ik kreeg ook al de indruk dat ik zo'n beetje de enige ben uit de regio die op fora actief is..
Ow overige interesses (mocht het niet over zelfbouw hifi gaan):
- VAG auto's en al wat daarmee te maken heeft
- Windsurfen, hoewel dat er maar weinig van komt..
- Film
Ow overige interesses (mocht het niet over zelfbouw hifi gaan):
- VAG auto's en al wat daarmee te maken heeft
- Windsurfen, hoewel dat er maar weinig van komt..
- Film
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Bakkertje stelt zich voor
VAG = Volkswagen Audi Groep .bakkertje schreef:Ik ben actief op diverse fora en ik kreeg ook al de indruk dat ik zo'n beetje de enige ben uit de regio die op fora actief is..![]()
Ow overige interesses (mocht het niet over zelfbouw hifi gaan):
- VAG auto's en al wat daarmee te maken heeft
- Windsurfen, hoewel dat er maar weinig van komt..
- Film
En wat rijd jij dan ?
Re: Bakkertje stelt zich voor
Zelf rijd ik sinds 2 weken in een Skoda Superb (die is overigens niet van mezelf maar van ING Carlease).
Daarvoor een Golf II GTI, een Golf II GTI-16V, Audi 80, VW Passat allemaal eigen auto's
Sinds ik lease rijd de volgende: Opel Astra, Renault Megane, Ford Focus, Renault Laguna en Skoda Octavia
pff, stiekem al aardig wat verschillende wielen gehad..
Daarnaast heeft m'n vrouw nog een New Beetle. (daarvoor een Golf IV en een Golf I Cabrio)
We zijn dus redelijk VAG minded hiero..
Daarvoor een Golf II GTI, een Golf II GTI-16V, Audi 80, VW Passat allemaal eigen auto's
Sinds ik lease rijd de volgende: Opel Astra, Renault Megane, Ford Focus, Renault Laguna en Skoda Octavia
pff, stiekem al aardig wat verschillende wielen gehad..
Daarnaast heeft m'n vrouw nog een New Beetle. (daarvoor een Golf IV en een Golf I Cabrio)
We zijn dus redelijk VAG minded hiero..
