Pagina 1 van 2

Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 15:35
door EnjoyProg
Zo:
Afbeelding

hoort een alpair 10.2 eruit te zien.
De mijne ziet er na gisteren zo:
Afbeelding
uit.

:cry: kindervingers............ :x

Hoe kan ik dit weer normaal maken? Ik durf er niet teveel met mijn vingers aan te zitten, ben bang dat ik het verder kapot maak.

iemand een goed idee?

Verslechterd het het geluid ook? Ik hoor niet direct verschil, maar ik heb de speaker ook nog maar net....

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 15:41
door Ronkel
Ik lees wel eens dat je een stofzuiger op de dustcap moet zetten. Ik denk alleen wel dat voorzichtigheid zeker geboden is, zeker met zo'n dun membraantje. Ik denk eigenlijk ook dat je het daarna wel blijft zien. Misschien is niets doen wel de beste optie.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 15:53
door Rody
Gewoon de andere ook indeuken, wordt het een "feature"... :-)

GR ROdy

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 15:57
door Barry2001
Heb het hier ook gehad, ook een kindervingertje. Heb het met de stofzuiger gedaan, gewoon rustig beginnen, wat opdraaien en dan komt íe wel (geen beschadiging meer te zien/horen). Kan me wel voorstellen dat de ene speaker er wat beter tegen kan dan de andere, dus met beleid doen.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 16:08
door EnjoyProg
Ja maar dit is volgens mij geen stof kapje. Het is volgens mij van aluminium.

Stofzuiger lijkt me in dit geval een beetje te grof geweld.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 16:12
door John P
Bij sommige drivers kun je van achter met een sateprikker via de ontluchting, door de spoel helemaal naar de conus. Dan gedoseerd kracht zetten tot hij terugspringt, dit alles natuurlijk zonder garantie.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 18:25
door EnjoyProg
Hij is dicht aan de achterkant. Daar kom ik onmogelijk bij :(

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 18:40
door Arno
Er bestaan hele kleine zuignapjes om contactlenzen van je oog te halen. Misschien dat het daarmee kan? :)

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:05
door EnjoyProg
Ja die ken ik wel. Goed idee!!

Enig idee waar ik die kan halen?

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:14
door Arno
Ik heb zelf geen lenzen, maar ik zou zeggen, opticien? :P

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:28
door Dude
Ik heb ook ooit ergens gelezen dat je met een rietje als het ware de deuk er uit kon trekken door er aan te zuigen ( de kant van het rietje dat de conus raakte was dan eerst even verwarmt met een aansteker of föhn zodat het zich goed zette naar de vorm)

Ik weet niet of het werkt maar het lijkt me het proberen waard

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:34
door EnjoyProg
Arno schreef:
Ik heb zelf geen lenzen, maar ik zou zeggen, opticien? :P
tja meeste slagingskans he :lol:

Had ik wel al aan gedacht, maar de dichtstbijzijnde zit 10km bij me vandaan. Ik zal eens gaan zoeken.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:37
door Pjotr
EnjoyProg schreef:
Had ik wel al aan gedacht, maar de dichtstbijzijnde zit 10km bij me vandaan. Ik zal eens gaan zoeken.
Ben benieuwd. Ik heb hier zo'n soort zuignapje om halogeen spiegel lampjes te verwisselen. Er op en lampje verwisselen is niet zo'n probleem maar krijg dan dat zuignapje er maar weer eens af :?

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:42
door EnjoyProg
Nou stel dat het lukt knip ik gewoon de achterkant eraf.....en weg vacuüm.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:49
door Pjotr
Zal wel meevallen, ik ken die lenzen dingetjes wel. Ze zijn erg klein, iets van 5 mm. En als ze niet makkelijk los komen, gewoon een uurtje wachten, valt het er vanzelf wel af denk ik.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:50
door Arno
Pjotr schreef:
Ben benieuwd. Ik heb hier zo'n soort zuignapje om halogeen spiegel lampjes te verwisselen. Er op en lampje verwisselen is niet zo'n probleem maar krijg dan dat zuignapje er maar weer eens af :?
Gewoon naar de zijkant schuiven.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:51
door bartsegers
als een rietje niet werkt, even een stukje waterslang scoren.
(aquaria, caravans etc. die gebruiken die dikke flexibele slangen)

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 19:56
door Pjotr
Arno schreef:
Pjotr schreef:
Ben benieuwd. Ik heb hier zo'n soort zuignapje om halogeen spiegel lampjes te verwisselen. Er op en lampje verwisselen is niet zo'n probleem maar krijg dan dat zuignapje er maar weer eens af :?
Gewoon naar de zijkant schuiven.
Dat lukt dus mooi niet met die ik heb, je moet er echt en satéprikker onder steken. Maar die lampen zuignapjes zijn toch te groot om dat deukje er uit te krijgen.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 20:48
door Henkjan
ik heb eens met zo'n ding:
Afbeelding
http://www.eleshop.nl/aoyue-939-vacuum- ... -p-70.html

een gedeukte tweeter weer redelijk gekregen

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 20:58
door Lieuwe
Zoek een insecten-beet-pompje.
Wel een goedkope zoeken, dat zijn namelijk gewoon een soort van spuiten, alleen gebruik je ze dan andersom

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 21:19
door JvS
Ik zou bij die Markaudio drivers wel HEEL voorzichtig zijn en zeker geen stofzuigers en dergelijke gebruiken. Bij normale papieren, kunststof konussen zou het wel kunnen werken. Maar dit zijn zulke dunne fragiele conussen... Voorzichtig!

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: do 01 sep 2011, 0:01
door vacuphile
Als er gehoormatig geen probleem is, zou ik het zo laten. De kans dat je de driver molt als je het probeert te herstellen is namelijk nogal bijna 100%.

vac

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: za 03 sep 2011, 12:19
door EnjoyProg
Nou ik heb het met die lenzen-vacuum-dingetjes geprobeerd, maar die zijn niet sterk genoeg. Ik ben ook eerlijk gezegd bang dat ik hem verder kapot maak.....Gelukkig heeft niet mijn eigen kind het gedaan. Eens kijken of ik wat kan regelen met de verzekering.

Ik hoor niet direct verschil, maar ik heb ze ook nog niet zo lang. Hoe zit dat eigenlijk theoretisch? Kan dit invloed geven op het geluid?

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: za 03 sep 2011, 12:49
door Zweitse
Gewoon de WA verzekering aanspreken. Ik zou geen risico willen lopen dat je zelf de boel nog verder vernield.

Re: Deuk in m'n driver

Geplaatst: za 03 sep 2011, 18:32
door bartsegers
misschien dat de dustcap nu minder stijfheid heeft, en er een extra resonantie bij komt.
(bij hoog volume?)

Maar aangezien het zich binnen het morotgedeelte (spoel) bevindt denk ik dat het niet hoorbaar is.