Pagina 1 van 2
premium surroundset
Geplaatst: wo 24 aug 2011, 22:37
door EJH
Tijd voor een upgrade van mijn surround,de Tannoy set moet plaats maken voor een mooie zelfbouwset.
De keuze is gevallen op de Vifa premium 11,past mooi bij de premium 22 die ik al heb.
Ik heb er 3 aangeschaft, 1 wordt er aangepast om als center te dienen.
De kast wordt smaller en hoger(om plat te leggen) en iets ondieper,de inhoud blijft zo gelijk,de br.poort wordt ook aan de voorkant geplaatst.
Vandaag hebben we hout gekocht bij AF,ze worden net als de 22 ook gemaakt van massief mahonie.
Binnenkort meer!

Re: premium surroundset
Geplaatst: zo 28 aug 2011, 8:24
door MH
Jaah!! Leuk, heb ik ook gehad! Als je ruimte hebt...een leuk subje voor de LFE (het .1 kanaal) en je bent het mannetje! Die premium set met de XT25 tweeter klinkt echt lekker!
oja...

Re: premium surroundset
Geplaatst: ma 29 aug 2011, 19:38
door EJH
Een sub heb ik wel maar is ook van Tannoy en moet ook nog een keer het veld ruimen voor een echte sub.

Re: premium surroundset
Geplaatst: di 30 aug 2011, 20:44
door EJH
vandaag luidsprekerstandaards gemaakt op mijn werk.
Re: premium surroundset
Geplaatst: wo 31 aug 2011, 18:18
door EJH
Geschuurd en in de spuitplamuur.
Re: premium surroundset
Geplaatst: wo 31 aug 2011, 18:36
door MH
Seht gut aus!
Re: premium surroundset
Geplaatst: wo 31 aug 2011, 22:47
door EJH
Morgen wordt er een begin gemaakt met het hout(zagen/schaven),en volgens de planning gaan we maandagavond gaten frezen en lijmen.

Re: premium surroundset
Geplaatst: do 01 sep 2011, 7:35
door SARK
Leuk project
Tip voor de volgende spuitbeurt ... zet ze (natuurlijk met het karton er onder) de volgende keer op het gras, mocht je misspuiten of de spuitnevel vliegt er naast door een windvlaag ... na de eerstvolgende grasmaai-beurt zie je er niets meer van

Op de klinkers blijft het langer zitten

Re: premium surroundset
Geplaatst: zo 04 sep 2011, 19:51
door Hugo77
Update en foto's please

Ik ben van plan een center te maken op basis van de P11 of P22. Ben erg benieuwd wat jouw variant is geworden.
Gr.
Re: premium surroundset
Geplaatst: ma 05 sep 2011, 22:21
door EJH
Ze staan in de lijmklemmen

,ik ben alleen de camera vergeten dus nog geen plaatjes

Re: premium surroundset
Geplaatst: di 06 sep 2011, 20:15
door EJH
Net even een foto gemaakt

Re: premium surroundset
Geplaatst: di 06 sep 2011, 21:43
door Arno
Mooi zeg!
Sjiek, die doorlopende nerf op het verstek

Re: premium surroundset
Geplaatst: wo 07 sep 2011, 12:47
door EJH
Van achteren. Het achterpaneel wordt er in geschroefd.
Re: premium surroundset
Geplaatst: wo 07 sep 2011, 18:46
door MH
potverdikkie, dat worden nette kastjes!
Re: premium surroundset
Geplaatst: za 10 sep 2011, 14:23
door EJH
Ze staan in de olie,zo nog uitpoetsen en dan een poosje drogen.

Re: premium surroundset
Geplaatst: za 10 sep 2011, 19:17
door Dan
Zo, dat heb je vlotjes gedaan en het ziet er gelikt uit

Re: premium surroundset
Geplaatst: za 10 sep 2011, 20:28
door cobaltjeh
Dat is inderdaad een mooi stukje vakwerk.
Mooi verstek en perfect passend, daar kan ik nog wat van leren.

Re: premium surroundset
Geplaatst: zo 11 sep 2011, 19:34
door EJH
Mijn vader heeft het zaagwerk gedaan.

Re: premium surroundset
Geplaatst: ma 12 sep 2011, 16:05
door JB84
das dan een dikke thumbs up voor je vader !
Re: premium surroundset
Geplaatst: di 13 sep 2011, 14:20
door Wowly
Knap werk hoor! meubelmaker??
Re: premium surroundset
Geplaatst: di 13 sep 2011, 18:04
door TubeHead
Wauw ! Ziet er zeer strak uit !
Re: premium surroundset
Geplaatst: di 13 sep 2011, 23:11
door EJH
Hij is modelmaker bij Marin.(scheepsmodellen)
Ik moet nog 1 speaker opbouwen dan zijn ze klaar, morgen weer foto's.
Het lijkt trouwens net of de center zachter klinkt dan de orginele p11 kast,kan de kastvorm daar invloed op hebben ?

Re: premium surroundset
Geplaatst: di 13 sep 2011, 23:15
door meiborg
Hallo,
Ja de kastvorm kan daar zeker invloed op hebben. Bepaalde frequenties kunnen benadrukt worden of voor resonanties zorgen. Ook kan het zijn dat door het wijzigen van de vorm op sommige plekken extra bracing nodig is etc. Bovendien kan het nodig zijn filteraanpassingen te doen als de afmetingen wijzigen. Ook dat de center op zijn zij ergens op ligt veranderd het geluid. Kortom, er zijn veel factoren die invloed kunnen hebben op het geluid. Enfin of dit allemaal het geval is bij de kleine aanpassingen in dit geval is maar de vraag.
Ik zie dat bij de centre speaker de br pijp aan de voorkant ziet, klopt dat? Wellicht als de suround speakers met de br naar de muur staan dat dit de lage tonen benadrukt wat het (gevoel van) verschil in volume kan verklaren. Kortom, meten is weten!
Mvg Reinder
Re: premium surroundset
Geplaatst: di 13 sep 2011, 23:22
door EJH
ok,bedankt voor de info.
mvg Edwin
Re: premium surroundset
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 16:25
door EJH
Alvast een foto
