Pagina 1 van 1
Welke buizen in een EEC83 / EL84 PP versterker?
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 17:49
door bcvdb
Zoals de titel al zegt:
Welke buizen zou ik het beste kunnen plaatsen in mijn versterker?
Voorversterking gaat via een EEC83 en eindversterking is 2 x EL84 per kanaal.
Iemand bijzonder goede ervaringen met bepaalde buizen?
Alvast bedankt!
Mvg Bart
Re: Welke buizen in een EEC83 / EL84 PP versterker?
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 18:01
door riktw
ik zou zeggen een ECC83 en een EL84

als de versterker al een erg goedkoop ding is zal hele dure NOS buizen een beetje overkill zijn.
e83cc en 7025 zijn hetzelfde als een normale ECC83.
betaalbaar en goed zijn bijna alle buizen van JJ, iets duurder en goed zijn de gold lion buizen.
ze maken allebij de ecc83 en EL84 zover ik weet en zijn goed te krijgen.
Re: Welke buizen in een EEC83 / EL84 PP versterker?
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 18:33
door TubeHead
't is maar net wat je eisen zijn natuurlijk.
Ik bedoel.. gebruikte buisjes doen het ook gewoon.
Als je nieuwe buizen wilt.. zou ik voor de EL84 de russische Military versie er van proberen ( 6N14N ).
Blijken best goede buizen te zijn voor een leuk bedrag.
Re: Welke buizen in een EEC83 / EL84 PP versterker?
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 19:12
door bcvdb
Nou hij zou wel aardig goed moeten gaan klinken. Maar wilde mijn buizen rond een 10-12 euro per stuk houden.
Zat aan
deze te denkne voor in de voorversterker.Of
deze
moet die eigenlijk perse balanced zijn?
En
deze of
deze voor de eindversterking
Iemand ervaring met een van deze buizen?
Alvast bedankt!
Mvg Bart
Re: Welke buizen in een EEC83 / EL84 PP versterker?
Geplaatst: vr 19 aug 2011, 19:33
door TubeHead
Gewoon de JJ's nemen.. en balanced hoeft niet.