FAWT PA
Geplaatst: zo 14 aug 2011, 21:32
Leuk zo'n feestje / weekendje / dagje bij de scouting. Maar altijd weer sjouwen & aansluiten: PC + benodigd heden, microfoon, mengpaneel, versterker & boxen. + een heleboel leken die niet weten waar welk stekkertje moet. Dat moet toch makkelijker kunnen. Alles is er eigenlijk al, alleen de speakers die we nu gebruiken zijn gewone huiskamer gevallen (of de active Bose Acoustimas Pro speakers van mn pa, a 30Kg, daar ga ik niet elke keer mee liggen schouwen. )
Nu kunnen we natuurlijk niet teveel uitgeven en gisteren zag ik de volgende speakers bij de conrad voor maar 20 euroos.
Visaton WPC30 PA, 4 ohm, 93dB 12" Nu nog iets voor de hoge tonen. En zie daar voor maar 7 euroos:
Visaton FR10 HM, 8ohm, 86dB 4" Fullrange And Woofer Technology (FAWT) speaker onderdelen
Dus wel een beetje afgekeken van de Acoustimas Pro
Vandaag dus twee 4 ohm woofers besteld + vier 8ohm FR. Totaal 68 euroos voor 6 speakers om twee 92dB/W boxen te maken. Daar ga ik me geen bult aan vallen.
De FR dus parallel geschakeld voor een hoger rendement te krijgen, wat in de buurt komt van woofers. Dit totaal kan ik dan mooi met de 120W @4ohm versterker aansturen die we toch al hebben. Dan een simpel 1e orde filter erin op 300Hz. Klaar is hans.
Dit alles komt dan in een "soort van steekwagen model" kist, wat dus makkelijk te verrijden is, uitklappen, stekker erin en klaar.
Waar ik wel mee zat is dat ik de FR toch wel boven het "publiek" wil laten uitsteken. Er zit nu in mijn gedachte om de FR in een array te zetten, en naar boven te laten "uitvouwen", zodat het op +-2.5m hoogte zit. Ik zal dit eens in een tekeningentje zetten. Dan wordt het hopelijk duidelijker.
Visaton WPC30 PA, 4 ohm, 93dB 12" Nu nog iets voor de hoge tonen. En zie daar voor maar 7 euroos:
Visaton FR10 HM, 8ohm, 86dB 4" Fullrange And Woofer Technology (FAWT) speaker onderdelen
De FR dus parallel geschakeld voor een hoger rendement te krijgen, wat in de buurt komt van woofers. Dit totaal kan ik dan mooi met de 120W @4ohm versterker aansturen die we toch al hebben. Dan een simpel 1e orde filter erin op 300Hz. Klaar is hans.
Dit alles komt dan in een "soort van steekwagen model" kist, wat dus makkelijk te verrijden is, uitklappen, stekker erin en klaar.
Waar ik wel mee zat is dat ik de FR toch wel boven het "publiek" wil laten uitsteken. Er zit nu in mijn gedachte om de FR in een array te zetten, en naar boven te laten "uitvouwen", zodat het op +-2.5m hoogte zit. Ik zal dit eens in een tekeningentje zetten. Dan wordt het hopelijk duidelijker.