Pagina 1 van 1

speakerstands

Geplaatst: vr 22 jul 2011, 23:49
door amcron
Graag enig advies voor het zelfbouwen speakerstands voor jbl4312

Re: speakerstands

Geplaatst: za 23 jul 2011, 0:21
door EppeRRR
Waar zit je aan te denken dan?

Afbeelding

Dit is wat ik vond op internet.

Re: speakerstands

Geplaatst: za 23 jul 2011, 23:44
door amcron
Ik weet niet of deze in het hout of metaal gemaakt zijn!!!!!
Waar vind ik zulke stands?
Kan dit gemaakt worden in MDF? ik denk het niet(niet stevig genoeg)

Re: speakerstands

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 0:00
door sander1238
van mdf maken en afvullen met droog zilverzand. gaat goed

Re: speakerstands

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 9:57
door EppeRRR
amcron schreef:
Ik weet niet of deze in het hout of metaal gemaakt zijn!!!!!
Waar vind ik zulke stands?
Kan dit gemaakt worden in MDF? ik denk het niet(niet stevig genoeg)

Als dit gemaakt wordt van 18mm mdf dan twijfel ik er niet aan of het stevig genoeg kan zijn. Wanneer alles goed in elkaar is gezet met schroeven en/of lijm, is het sterk genoeg om minimaal een volwassene te kunnen dragen van +/- 80kg.
Afvullen met zilverzand zoals sander1238 aangaf is dan zeker een optie :D

Re: speakerstands

Geplaatst: zo 24 jul 2011, 13:59
door Henkjan
als je twijfelt of MDF sterk genoeg is, maak ze dan van goede kwaliteit multiplex

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 8:50
door Soundexcel
Hey!

Dat zijn niet de originele tweeters. Das zonde.

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 10:22
door wouter
EppeRRR schreef:
Waar zit je aan te denken dan?
(...)
Dit is wat ik vond op internet.
Dat is een japanse (?) website dus vette pech voor die tangband/JBL luisteraar maar het ging denk ik om de 'voet' :lol:

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 19:02
door EppeRRR
wouter schreef:
EppeRRR schreef:
Waar zit je aan te denken dan?
(...)
Dit is wat ik vond op internet.
Dat is een japanse (?) website dus vette pech voor die tangband/JBL luisteraar maar het ging denk ik om de 'voet' :lol:

Hahaha ja ging om de voet, wou eerst beeld hebben om wat voor behuizing het ging en toen kwam ik deze combi tegen :D

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 19:23
door pcw
Soundexcel schreef:
Hey!

Dat zijn niet de originele tweeters. Das zonde.
inderdaad, is wel zonde, zijn wel erg leuke speakers voor een 5.1 setje, zoals mij zus en der vriend hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 19:27
door Soundexcel
Kijk, dat lijkt er meer op :)
Dat moet wel echt knallen zijn 5.1 met die speakers. Zijn ze inderdaad uitermate geschikt voor.
Ze presteren trouwens het beste wanneer je ze bijna tegen de muur aan zet. Daar zijn ze ook voor ontworpen (mid/far field monitoren).

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 19:38
door pcw
hehe, bioscoop is niks bij hoe het daar klinkt als je een film kijkt :rock: en dan staat de sub niet eens aan :twisted: maarja, hun hebben geluk van vrijstaand huis met dichtsbijzijnde buren op goede 1700 meter afstand.

maar voordeel van die JBL is dat ze net zo goed en mooi op een normaal geluidsnivo spelen terwijl andere grotere studio monitoren dat wel eens niet echt willen doen

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 19:44
door EppeRRR
Opzich een mooie oplossing zo met een cdrek als voet, maar zullen de cd's/dvd's niet meetrillen op de muziek/het geluid?

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 19:47
door Heatside
pcw schreef:
inderdaad, is wel zonde, zijn wel erg leuke speakers voor een 5.1 setje, zoals mij zus en der vriend hebben:
Wauw! weet je toevallig welke driver in de sub is gebruikt?

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 20:24
door pcw
das een sub die zo van JBL komt, zou ff type niet weten.

die dvd's zitten er puur voor het uiterlijk, zijn vastgelijmde lege hoesjes :D

Re: speakerstands

Geplaatst: ma 25 jul 2011, 21:28
door EppeRRR
Duidelijk :D