Pagina 1 van 1

Ontstorings condensator Bosch Magnetron

Geplaatst: do 14 jul 2011, 10:37
door KoninK
Hallo Allemaal,
De ontstoringscondensator in mijn magnetron heeft een beetje over moeten geven, en is dusdanig ziek dat hij vervangen moet worden.

ik weet, uit de buurt van de hoogspanningscondensator blijven, voorzichtig voorzichtig voorzichtig doen, maar het probleem is dat het meeste van het braaksel op de aansluitdraden van de hoogspanningscondensator is terechtgekomen.
Is dit schadelijk en kan ik het beter schoonmaken, zo ja, hoe?

een tweede vraag is, weet iemand een goed adres om een nieuwe ontstoringscondensator te bestellen, ik kan enkel een aantal generieke vinden met de verkeerde waardes en een bij een onderdelensite die wel voor mijn type magnetron is maar 35 euro moet kosten en zeker weten dat het de juiste is doe ik niet aangezien er geen specificaties bij staan.


Alvast bedankt.
Mvg. Rik

Re: Ontstorings condensator Bosch Magnetron

Geplaatst: do 14 jul 2011, 10:52
door Wowly
De vraag is: waarom is je condensator over zijn nekkie gegaan?

Re: Ontstorings condensator Bosch Magnetron

Geplaatst: do 14 jul 2011, 11:02
door KoninK
ik denk een combinatie van de oven op een erg warme dag 3 uur aan hebben staan in combinatie met zijn leeftijd van minstens 15 jaar

Re: Ontstorings condensator Bosch Magnetron

Geplaatst: do 14 jul 2011, 11:23
door TheoK
Als je hier het E-Nummer invult dan krijg je de tekening van het apparaat.

http://www.bosch-eshop.com/eshop/bosch/nl/indexa.htm

En kun je hem daar ook bestellen.

Re: Ontstorings condensator Bosch Magnetron

Geplaatst: do 14 jul 2011, 11:40
door KoninK
"Artikelnummer 058311, niet meer leverbaar is, verzoeken wij u dit artikel uit de winkelwagen te verwijderen."

dat is nou jammer, hoewel die bij bosch 46 euro moet kosten, maar dan weet ik ook zeker dat het de juiste is.

Iemand anders nog tips?

Re: Ontstorings condensator Bosch Magnetron

Geplaatst: do 14 jul 2011, 11:48
door KoninK
ik heb versie NL/01, zou de ontstoor netfilter van versie NL/02 ook kunnen, ontstoren is ontstoren toch?

Re: Ontstorings condensator Bosch Magnetron

Geplaatst: do 14 jul 2011, 12:46
door TheoK
Ja hoor. moet geen probleem zijn.
Als ik het nummer invoer staat er op het scherm , tijdelijk niet op voorraad.

Re: Ontstorings condensator Bosch Magnetron

Geplaatst: do 14 jul 2011, 12:50
door KoninK
klopt, enkel als je besteld krijg je de mededeling dat hij niet meer leverbaar is.
dan ga ik maar eens bestellen.
dankuwel voor het advies.

Mvg. Rik

Re: Ontstorings condensator Bosch Magnetron

Geplaatst: do 14 jul 2011, 12:52
door TheoK
Succes ermee. :wink: