Pagina 1 van 7

6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 22 okt 2011

Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:26
door weidok
Een 6de Audio luisterdag van het Noorden lijkt mij wel wat ?
Jullie ook ?
Zo eind oktober dacht ik :)

Zet 22 oktober maar in de agenda
locatie: Beetsterzwaag "Ons Huis"
Bijdrage per persoon: ca. 50 euro/ aantal deelnemers
eten en drinken voor eigen rekening
de zaal is van ca. 9.30 tot 17.00 uur open !!!!!!
rond 10.00 uur is er koffie met cake
De huur van de zaal is € 50 voor de hele dag
koffie met cake € 1,20
frisdrank/koffie a €1,-
alcoholisch €1,20
Hou de volgende 3 berichten goed in de gaten
Daar komt meer informatie over.....
Locatie, prijzen, deelnemers, apparatuur, luisterschema en andere afspraken


:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:27
door weidok
Zaterdag 22 oktober 2011 !!

Zesde Audio luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag
:) :)

Bijgewerkt op 21 oktober 2011 tijd: 19:45 uur

de bedenkers :) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen

Voor Luisterschema en apparatuur zie bericht nr. 3 van dit topic !

De liefhebbers / deelnemers zijn:
1: Martijn M
2: hannesie - Hans
3: TubeHead
4: Joland en gast
5: sjons
6: Barry2001
7: Dalojan - Jan
8: Rudy - RumoH
9: Zweitse
10: HomeR
11: Rene ?
12: bas focal m180 komt later
13: gast bas focal
14; sander 1238
15: Henkjan ???
16: Porcino
17: Koss
18: vinnie411
19: Gast weidok
20: Gast Rudy
21: architect Lolke
22: Mphus...Daan
23: Gast Daan
24: jnijboer

Sietse, Richard en Weidok (ytzen)

Dre.....afgemeld
Theok...afgemeld


LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )

KOSTEN: ca. 50 euro huur zaal gedeeld door het aantal deelnemers
om ca 10.00 uur koffie/ thee met cake (wellicht zelfbouw cake ? :) )
.......... 1,20 euro direkt afrekenen met de bediening !!!
..........
...........De rest van de dag graag zelf je drinken afrekenen!!!
...........koffie/ fris 1 euro
...........bier 1,20 euro

De Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d

TIJDEN: Luisteren van ca 11.00 tot 16.30 uur.
Begin van de dag om ca. 09:30 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
Einde van de dag om a. 16.30-17.15 uur afsluiten, inladen en opruimen.

Kijk de vlag bij de ingang hangt al weer uit:
voor het hek links is de (achter)ingang
dus alleen voor laden en lossen

Afbeelding

O ja nog even dit:

Wie wil wat meenemen om te laten horen ?
linkjes naar je speakers etc zijn ook handig plaats ze maar in dit topic en ik zet ze hier wel neer ok(weidok) :)
Hier is het :
"Ons Huis"
Hoofdstraat 79
Beetsterzwaag
kijk hier http://www.stichtingonshuis.com/

foto voorkant aan de Hoofdstraat

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:27
door weidok
:wink: :wink: :wink: Bericht 3

Onderaan staat het Luisterschema !!!

KORT OVERZICHT APPARATUUR
Versterkers: (keuze speaker eigenaar)

Voortrappen:
1: Rudy O3NEZ klasse A preamp
2: Zweitse - Marsh p2000b
3: Richard - (reserve ?) Bryston
Eindtrappen:
1: Richard (reserve ?) Bryston 4B-NRB klasse AB
2 Rudy UCD180HG eindversterker.

Geintregeerde versterkers:
1: dalojan : versterking is 300B SE triode voor de Audax tweeter en
KT88 klasse A balans voor de 2 x FR125SR
2: bas focal m180 zelfbouw 807pp buizenversterker 's middags

CD spelers:
1 Richard ?? Marantz eringa mod

Draaitafel(s) en voorvoortrappen:

Speakers:

1: dalojan: 2 x FR125SR + 1 x 34mm Audax tweeter in een
'mass loaded transmissie lijn' , scheidingsfilter is een miniDSP
link topic http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=13351

2: Rudy: - Shiro, ML-TL met EL-70 en ERT26

3: Rudy: - DaX, ML-TL met HM130z12 en AMT1908 (indien gereed)

4: Zweitse: Scanspeak Reference plus
link topic http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =reference

5: Sietse: Side loaded TL "Rambo's "
link topic http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... +loaded+tl

6: Gast Weidok: Saba Cello
link topic: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=2799

7: vinnie411: Alpair 10
link topic ????

8: architect: Orions van linkwitz
link topic: http://www.linkwitzlab.com/orion_us.htm
8 kanaals lm4780 versterker bij icm asp van Linkwitz
plus Tactaudio rcs2.0s voorversterker

9: rudy: Budget TQWT en/of Frugelhorn ???

10: Daan: CT 222 ???

Hier het voorlopige Luisterschema
tenminste een voorstel
de Bryston voor- en eindversterker van Richard zullen de hele dag als
backup beschikbaar staan .. :)


LUISTERSCHEMA 6e luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag

Bijgewerkt op 20 oktober 2011:aangepast om 21.45 uur

PS: Beschrijvingen en schema's zijn ook leuk om te laten zien
De speakers voor het podium opstellen

De dagindeling....tenminste een voorstel....:)
(lees OOK de afpraken in het volgende bericht nog even goed door)!!!!


Er zullen een 9 stel speakers waaronder fullrange, tl's, open baffles en standalone meerwegsystemen zijn.
De dag is in vier luisterblokken (stints) ingedeeld dus ca 3 stel speakers per blok

-Per blok ca 25 min naar een paar speakers luisteren-
-Bij het 4de en laatste blok als er tijd over is de speakers die we graag nog eens willen horen

De set onderling zo samenstellen dat tijdens het blok bij het speaker wisselen
geen tijd verloren gaat


Per luisterblok mogen de speakereigenaren zelf de best passende installatie
voor hun een speakers samenstellen zij weten wat het beste matcht

Op een exelsheet van het luisterschema kunnen ze zelf op de luisterdag
in overleg de installatie samen stellen


Blok 1:
Tijd:..........................Speakers:..eigenaars zelf set samenstellen.......

11.00-12.15 uur Speakers: 1: dalojan: 2 x FR125SR + 1 x 34mm Audax tweeter 'MLTL' , miniDSP
.................................2: Rudy: - Shiro, ML-TL met EL-70 en ERT26
.................................3: Rudy: - DaX, ML-TL met HM130z12 en AMT1908 (indien gereed)
Uitgangspunt set Blok 1 samenstelling netwerk, cd speler en versterkers ...................................................

Blok 2:
12.30-13.45 uur Speakers: 4: Zweitse: Scanspeak Reference plus
................................5: Sietse: Side loaded TL
................................6: vinnie411: Alpair (Mphus: Hi-Spirit afgemeld)
Uitgangspunt set Blok 2 samenstelling netwerk, cd speler en versterkers .....................................................

Blok 3:
14.00-15.15 uur Speakers: 7: Gast Weidok: Saba Cello
.................................8: architect: Orions van linkwitz
.................................9: Rudy: Budget TQWT en/ of Frugelhorn ??
Uitgangspunt set Blok 3 samenstelling netwerk, cd speler en versterkers......................................................

Blok 4:
15.30-16.00 uur.............. Is er verschil in weergave FLAC via vaste kabel of draadloos sqeeuzebox Rudy en Hannesie?
..............................En wat we verder nog willen horen

Uitgangspunt set Blok 4 samenstelling speakers en versterkers ...............................................................!!

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.
Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.
.
:-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|=

als er nog iets aan het schema aangepast moet worden
dan horen we dat graag

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:28
door weidok
Andere belangrijke afspraken 6de Audio luisterdag 2011
Muziek voorkeur : :-({|=

lees dit eens.... link !!!
viewtopic.php?t=4932
Pop???
Klassiek ??

Of het idee van Richard is eigenlijk nog beter:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat
degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek
er bij zoekt die er lekker op klinkt.
Natuurlijk zal het in een andere akoestische ruimte
heel anders klinken dan een huiskamer....
Omschrijving zaal:
Naar schatting zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang.
Wordt gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare Euterpe.
linkhttp://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/

Er is een klein podium, een klein keukentje en een toillet.
De akoestiek lijkt goed er ligt in ieder geval vloerbedekking

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest en is dus wel een vrij oud maar een gezellig zaaltje.
En het lijkt ook wel wat op een vooroorlogs dorpshuis.

Parkeren:
De parkeergelegenheid is niet heel uitgebreid.
De Hoofdstraat is blauwe zone maar het gemeentehuis en
het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en
daar is meer dan voldoende ruimte (linksaf komend vanaf Drachten bij een Shell tankstation).

Nog een paar afspraken :
De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moeten uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor,
dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur waarop moet worden aangesloten.

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.

Kritiek mag gegeven worden, smaken verschillen maar het hoeft niet.
Het is immers een luisterdag en de beleving van de weergave van
muziek staat voorop maar dat kan voor een ieder ook verschillend zijn.


De organisator(en) is (zijn) NIET verantwoordelijk voor enige
schade/diefstal etc tijdens de luisterdag.

Als laatste met respect omgaan met het gehuurde gebouw en het meubilair.!!

:wink:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: wo 13 jul 2011, 22:31
door Martijn M
:? :? :D

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: do 14 jul 2011, 0:50
door hannesie
Ik zal eens even aan mijn vrouw vragen of ze weer een weekendje Groningen lust. :-$

Het was haar de vorige keer goed bevallen. :D , dacht ik.

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: do 14 jul 2011, 19:20
door TubeHead
Joah tof !

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 7:35
door TheoK
Heel mooi. Zal kijken of ik wat spullen mee kan nemen.

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 12:24
door sjons
Breda werd hem niet dit jaar, maar Beetsterzwaag moet wel lukken dacht ik zo...

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: vr 15 jul 2011, 13:31
door Barry2001
Leuk, ben zeker van de partij, heb (nog) geen voorkeur voor een datum.

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: ma 18 jul 2011, 21:23
door Dalojan
Leuk te horen, als ik kan ben ik zeker van de partij !

Ik kan mijn nieuwe speakers meenemen : 2 x FR125SR + 1 x 34mm Audax tweeter in een 'mass loaded transmissie lijn' , scheidingsfilter is een miniDSP en versterking is 300B SE triode voor de Audax tweeter en KT88 klasse A balans voor de 2 x FR125SR. Een omvangrijk setje om mee te nemen maar dat zal wel gaan lukken.

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: za 23 jul 2011, 11:36
door RumoH
Ben van de partij.

Wat ik mee wil/kan nemen:

- Shiro, ML-TL met EL-70 en ERT26
- DaX, ML-TL met HM130z12 en AMT1908 (indien gereed)

- O3NEZ klasse A preamp
- UCD180HG eindversterker.

Rudy

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: za 23 jul 2011, 12:22
door Zweitse
Zal ook proberen er te zijn. Mogelijk kan ik met Scanspeak Reference plus (indien gereed) meenemen. Ik zou deze graag eens laten aansturen door een klasse D versterker (UcD180HG van Rumoh) samen met mijn eigen Marsh p2000b.

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: za 23 jul 2011, 13:58
door RumoH
Ben je nog steeds met die Reference aan het opbouwen?

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: za 23 jul 2011, 14:04
door sietse
Er worden TL's meegenomen :!: :!: :!:
Dag is nu al geslaagd.... :rock: :rock: :D :D

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: za 23 jul 2011, 15:11
door Zweitse
Ben je nog steeds met die Reference aan het opbouwen?
Bezg is een groot woord. Ze spelen al wel, maar nog niet naar tevredenheid. Ook de kasten zijn nog niet helemaal naar het zin, maar dat is voor latere zorg. Eerst nog wat dingetjes proberen met de afstemming zelf. Vandaar ook de weerstanden en het baf wat ik onlangs heb besteld.

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: wo 03 aug 2011, 16:47
door HoMeR
Yep, ben weer van de partij (nog geen voorkeur voor datum).
Weet ook nog niet of ik vlak voor die tijd nog iets in de lijmklemmen heb zitten......... :wink:

Zal ook collega Rene even inseinen.

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: za 13 aug 2011, 11:38
door weidok
Zo poll is afgelopen email voor datum prikken om zaaltje te huren is geregeld..

nu nog even afwachten welke zaterdag de zaal nog beschikbaar is ?

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

O ja de sqeezebox met dac van hannesie was vorig jaar echt handig !!!

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: do 25 aug 2011, 12:16
door RumoH
Dan nemen we toch weer eentje mee...hoeft hannesie niet te slepen....myn hurde schiif stjit gans fol.


Enne is er misschien ook belangstelling voor de Frugal Horm Mk3 (fostex FE126en, Alpair 7, CHR-70 of EL-70)

Ik sleep iig dus mee

- Shiro, ML-TL met EL-70 en ERT26
- DaX, ML-TL met HM130z12 en AMT1908 (indien gereed)

- O3NEZ klasse A preamp
- UCD180HG eindversterker.
- sqeeuze box

Rudy

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: do 25 aug 2011, 12:25
door Henkjan
weidok schreef:
nu nog even afwachten welke zaterdag de zaal nog beschikbaar is ?
en?

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: do 25 aug 2011, 14:02
door hannesie
RumoH schreef:
....myn hurde schiif stjit gans fol.
Rudy
Met hoempapa muziek, of staat er ook wel iets moois op. :lol: :lol:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: do 25 aug 2011, 14:39
door RumoH
incl alle nummers van K3 en K-plop.

Zonder gekheid, het is zereneuse muziek. En wie zelf nog wat leuks heeft gooit het toch op een stickie, lust ie ook wel

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: do 25 aug 2011, 17:40
door weidok
Henkjan schreef:
weidok schreef:
nu nog even afwachten welke zaterdag de zaal nog beschikbaar is ?
en?
Zet 22 oktober maar in de agenda


:rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: do 25 aug 2011, 19:38
door bas focal m180
Mooi dan kom ik ook , en ik neem mee een zelfbouw 807pp buizenversterker.
Alleen ben ik er tussen 11.00 en 12.00.

Re: 6e Audio Luisterdag Noord te Beetsterzwaag 2011

Geplaatst: do 25 aug 2011, 23:03
door sander1238
ja ik ben ook van de partij, het staat genoteerd in de agenda :rock: :rock: :rock: