Pagina 1 van 5

Terugblik op de ZBA dag Breda 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:44
door hannesie
Hier maar even een paar foto's.

Het duurt even, de foto's van mijn nieuwe camera zijn een beetje groot, even kleiner maken.

Een kleine impressie van de dag.

:rock: Het grote mysterie van Ed zijn speakers zou hij zelf verklaren. :sure:

Maar dan willen we ook alles weten van die zeer bijzondere Open Baffles, klein maar groot in geluid. =P~ :mrgreen:

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Geplaatst: za 28 mei 2011, 21:46
door MechanicalAnimal
Zo, dat was 'n erg gezellig daggie zo :D

Goed slap staan ouwehoeren met een paar bekenden maar ook zeker altijd leuk om bij een aantal bekende nickname's een echte naam en gezicht te kunnen plaatsen.

En ook dit jaar weer een hoop fraaie projecten kunnen zien :rock:

Feauteau's :
image3100.jpg
image3102.jpg
image3106.jpg
image3107.jpg
image3109.jpg
image3110.jpg
image3116.jpg
image3119.jpg
image3121.jpg
image3122.jpg
image3124.jpg
image3125.jpg
image3126.jpg
image3128.jpg
image3129.jpg
image3130.jpg

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 22:09
door Raymond
Lijkt me een goed plan

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 22:11
door dre
zijn zeker mislukt? :mrgreen:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 22:11
door b_force
:foto:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 22:36
door asterduc
hannesie schreef:
:rock: Het grote mysterie van Ed zijn speakers zou hij zelf verklaren. :sure:
bij deze ...

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 22:46
door hannesie
JA ?? en dan wat zijn het Neodymium en dan ?

Fabrikant is onbekend gebleven?? :D :D

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 22:54
door b_force
Staat er toch op?
Premium Loudspeakers Huizhou Co., Ltd

Een of ander OEM fabrikant.


edit:
Ow ik zie dat het plaatje is aangepast.
Misschien teveel info?

(moet je dat maar even zeggen Ed)

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:01
door Pjotr
hannesie schreef:
JA ?? en dan wat zijn het Neodymium en dan ?

Fabrikant is onbekend gebleven?? :D :D
Premium Loudspeakers Hui Zhou Co Ltd

Is een onderdeel van Tymphany dacht ik. Maar Ed weet meer :D

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:03
door asterduc
dat had je weer mooi voor mekaar Jantje Wow

vertrouwde gezichten maar ook een pak nieuwe, waar halen ze die toch vandaan!

Harry en Bertor weer serieuze hoogvliegers als je het mij vraagt. Pluim van de juf en een bank vooruit zeggen wij hier in Vlaanderen.

De platenspeler met tangentiale arm, gedragen door perslucht, sjonge sjonge, en dan dacht ik alles al eens gezien te hebben, maar dit was er toch over :-) Respect hoor.

Dan die meneer die boven een hele encyclopedie had samengesteld over de do's en don'ts van lampen euh sorry buizenversterkers, en wat een presentatie, die was boeiender dan het luisteren naar de muziek die eruit kwam.

De rotkamer waar Tony stond klinkt voor geen meter, dat weten we ondertussen al, velen zijn hem voorgegaan, maar nog nooit klonk het daar zo goed als vandaag. Hartverwarmend trouwens, dat ook Tony zich tot Scan Speak heeft bekeerd :-)

Een zelfgebouwde AMT, ... moet kunnen, het bewijs is vandaag geleverd.

... en er waren natuurlijk nog veel meer noemenswaardige en respect afdwingende projekten.

Ooh ja, wat mijn 'gitaar' betreft, dat waren Planar Ribbon's, inzetbaar vanaf 300 hz.
Het maagdelijk witte hout waarin ze zaten was Europese Bergsicamore afkomstig uit de pyreneeën.

Bedankt iedereen voor de fijne dag.
Ed

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:12
door Mphus
Was erg geslaagd deze dag, mijn eerste keer Breda!

Leuke dingen kunnen horen en zien!

Jan bedankt voor het mogelijk maken en het mee rijden!!

Groeten Daan

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:12
door asterduc
Pjotr schreef:
hannesie schreef:
JA ?? en dan wat zijn het Neodymium en dan ?

Fabrikant is onbekend gebleven?? :D :D
Premium Loudspeakers Hui Zhou Co Ltd

Is een onderdeel van Tymphany dacht ik. Maar Ed weet meer :D
nee joh, ik weet niet meer.
Heb de afdruk wat uitvergroot omdat de eerste foto moeilijk leesbaar was.
Destijds had ik ook wat opzoekwerk verricht naar Planar Ribbon, maar veel wijsheid heeft me dat niet opgeleverd.

Hoedanook, de vrouwen zijn er gek op, en over de DSP is er wel een leuk geluid mee te bekomen. De beperkte afstraling, en dan vooral vertikaal, strooit wat roet in het eten.

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:14
door ray5150
Ja, we zijn weer thuis...

Weer veel mooie dingen gezien, en beluisterd.

Zelden iemand gezien als Reinout die zo belvogen kan vertellen over zijn prachtige kunstwerken van buizenversterkers.... =D> =D>

En een complimentje aan Glen (Tubehead) voor die witte ultra-mini-kleine speakertjes die zo verrassend vol klonken, samen met dat zakflesje-chipversterkertje... :goedzo: :goedzo:

En niet te vergeten de luchtgeveerde Thorens draaitafel, heel bijzonder stukje huisvlijt...=P~ =P~
IMG_0149.JPG
IMG_0150.JPG
IMG_0151.JPG
IMG_0153.JPG
IMG_0152.JPG
IMG_0154.JPG
IMG_0155.JPG
IMG_0156.JPG
IMG_0157.JPG
IMG_0158.JPG
IMG_0159.JPG
IMG_0160.JPG
IMG_0161.JPG
IMG_0162.JPG
IMG_0163.JPG
IMG_0164.JPG
IMG_0165.JPG
IMG_0167.JPG
IMG_0168.JPG
IMG_0169.JPG
IMG_0170.JPG

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:26
door blueznl
Darn, waarom moest ik nou weer verplicht vrijwillig vandaag taxi spelen voor familie... ben twee keer vandaag langs Breda gereden, zonder de kans er even te gaan kijken... :cry:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:27
door Pjotr
hannesie schreef:
Hier maar even een paar foto's.

Het duurt even, de foto's van mijn nieuwe camera zijn een beetje groot, even kleiner maken.
Zijn dit jpg's uit je nieuwe Nikon camera? Vreemde kleurbalans Hans....

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:31
door hannesie
Inderdaad, nog even wennen, hij stond voor het gemak nog wel op auto.

Hij zet het weg op 300 dpi, en heb alleen de resolutie naar 72 gezet voor het kunnen posten, anders zijn de bestanden te groot.

Deze van mij,
download/file.php?id=39876&mode=view

en deze van dezelfde ruimte,
download/file.php?id=39860&mode=view

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:38
door Pjotr
hannesie schreef:
Inderdaad, nog even wennen, hij stond voor het gemak nog wel op auto.
Dan moet ie dat juist goed doen, dat door menglicht de kleuren niet helemaal kloppen is tot daar aan toe maar zo'n hoge kleurverzadiging is raar in de auto stand.

Maar dit ook leuk, net een stripverhaal :lol: ;)

Re: ZBA Luisterdag 2011 28 mei hoofdtopic

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 0:27
door Wowly
Wat was het een heerlijke dag! echt de kers op de taart als je het me vraagt. Ik heb genoten van alle forumleden, met al hun persoonlijkheden haha. Heerlijk. Dacht eerst dat het een tam dagje zou worden, maar na verloop van tijd ging het echt los!

Mijn hoogtepunten: de tangentiële arm van Kappa7, de Orfeo's van Tony, de OB van bertor en de monitoren van Hannesie.

Muzikaal: dit jaar helaas geen nieuw materiaal opgepakt. Wel samen met de kleuterklas geluisterd naar liedjes van de trein (tjuuu tjuuu!!!), en stiekum zo hard zitten luisteren (met name bij die van Bertor) dat je er even stil van bent.....

Volgend jaar ga ik wat meer de organisatorische kant oppakken. Misschien toch weer met inschrijvingen werken, en de ruimte's iets meer categoriseren. Ook de stille hoop op een mix van beeld en geluid (iemand die een beamer kan sjouwen??) in de avond: wel beeldmateriaal van muzikanten off-course hahaha!

Ja het was hardstikke geslaagd: allemaal dankzij iedereen!!!! dank jullie wel!

jan

PS: stukjes gezegend kleed zijn verkrijgbaar bij de eigenaar. Ik heb me laten vertellen dat je het erg goed kunt toepaasen als ontkoppelingsmateriaal onder je apparatuur. En dat als je het in je oren stopt je een behoorlijke verzwakking van Db's kunt verkrijgen (handig bij kinderliedjes over treintjes enzo). En dat als je het op de ogen legt, met je ogen open!, je veel meer zwart in het geluidsbeeld ziet! Het is wel erg kostbaar overigens, bijna niet in geld uit te drukken! Vergeet ik bijna nog; ook te gebruiken als dempingsmateriaal voor je spiekerts, enooorme vooruitgang. Sommige wilde zelfs een stukje om de buitenzijde mee te bekleden, heus!

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 1:30
door k.p.
Gezellige dag gehad. Allen bedankt :rock:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 9:14
door Arno
Pjotr schreef:
hannesie schreef:
Inderdaad, nog even wennen, hij stond voor het gemak nog wel op auto.
Dan moet ie dat juist goed doen, dat door menglicht de kleuren niet helemaal kloppen is tot daar aan toe maar zo'n hoge kleurverzadiging is raar in de auto stand.

Maar dit ook leuk, net een stripverhaal :lol: ;)
Eerlijkgezegd ziet het er op mijn monitor prima gebalanceerd uit.

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 10:02
door John P
Het was voor mij de eerste ZBA-dag en zeer de moeite waard. Eindelijk kun je die modellen waarover je al jaren leest eindelijk eens horen, en ik moet zeggen het niveau ligt hoog. Er waren nauwelijks boxen waarvan ik dacht moet dat nou, de verschillen lagen qua geluid veel in nuances en in bas-ruimte wisselwerking. Helaas vond niemand het gepast een paartje needles mee te nemen dus moet ik nog een keer terug komen.

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 10:06
door dre
iedereen is een beetje uit geneedled denk ik :mrgreen:

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 10:11
door John P
dre schreef:
iedereen is een beetje uit geneedled denk ik :mrgreen:
Ik hoef dus niet meer terug te komen ? :cry: :o

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 10:19
door Mphus
Ik heb zo nog nooit gehoord! :hide:
had ze gister best willen horen!

Groeten Daan

Re: Terugblik op[ de ZBA dag 2011

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 10:27
door TheoK
Ik heb ook een hele mooie dag gehad.
Het was de lange reis wel waard.
Nog wat plaatjes van mij.
Vooral dat hele kleine buizenbakje vond ik een schitterend eigenwijs dingetje.
En de andere creaties waren ook waanzinnig mooi.