Pagina 1 van 1

That's me

Geplaatst: za 28 mei 2011, 10:04
door ben heylen
Hallo iedereen,

Ik stel me eventjes voor.
Mijn naam is Ben Heylen en ik kom van het Antwerpse.

Ik was eerlijk gezegd me moe aan het zoeken naar winkels voor audio boxen tot ik op deze website terechtkwam. Ik moet eerlijk gezegd zeggen ik ben echt een leek.
Ik zie dat jullie bepaalde technieken om boxen uit te testen.

Ik heb zoveel veel vragen en ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Nu de essentie! :twisted:


Waarom ik audio boxen zelf wil maken.

Wel ik ben van plan om een mediacenter te maken voor al mijn muziek.
Dit ga ik namelijk namaken, met eigen aanpassingen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HOzN6Occn5g[/youtube]

Dus zoek ik audio boxen om zelf te maken.

Ik heb op het forum iemand hier die zeer prachtige boxen heeft gemaakt. En daar doe ik echt mijn hoedje voor af.
Afbeelding

Maar zou zo iets gemakkelijk zijn om te maken?

Re: That's me

Geplaatst: za 28 mei 2011, 12:34
door Miniwatt
Welkom!

Dat lijkt me niet echt een beginnersprojekt..

Re: That's me

Geplaatst: za 28 mei 2011, 17:39
door ben heylen
Miniwatt schreef:
Welkom!

Dat lijkt me niet echt een beginnersprojekt..
Wel ik ben industriele technieker, dat laswerk van die jukebox is peulschil plus computer.

Juist alleen heb ik bang voor die boxen.
Kan alleen de maten niet zo goed lezen, ik wil daar echt geen kopie van maken, het moet leuk blijven. Maar ik moet hier nog o zo veel leren :lol:

Re: That's me

Geplaatst: za 28 mei 2011, 23:08
door Mphus
Dit is de maker van die luidsprekers
http://www.humblehomemadehifi.com/

Ik heb ze vandaag mogen aanschouwen en beluisteren! :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:

prachtig!!

Groeten Daan

Re: That's me

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 0:30
door Wowly
Ze zijn prima te maken, ook voor een beginner hoor! Wel erg kostbaar, en vooral de afwerking zo mooi zal niet meevallen.

BTW: welkom welkom

Re: That's me

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 9:09
door ben heylen
Wowly schreef:
Ze zijn prima te maken, ook voor een beginner hoor! Wel erg kostbaar, en vooral de afwerking zo mooi zal niet meevallen.

BTW: welkom welkom

Ik heb gisteren eens gesurft voor de prijzen en inderdaad, wel zeer kostelijk.
Is er geen ander merk dat daar aan kan tippen en dat betaalbaar is? Voor mijn 1ste home made boxen wil ik er geen geld tegen smijten.

Groetjes Ben

Re: That's me

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 9:41
door Mphus
Kijk bijvoorbeeld eens hier:
http://www.lautsprechershop.de/suche.htm

of in de H+T of hobby hifi naar een ontwerp wat je aanstaat (staat ook in de link hier boven).

In een bestaand ontwerp kan je niet zo maar andere drivers etc. toepassen.

Groeten Daan

Re: That's me

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 15:28
door Wowly
hihihi, ik kan het niet helpen dat je dat project zo mooi vond hahahaha.

Even alle gekheid op een stokje: de looks moet je zelf maken, kost veel tijd en best wel geld. De bovenstaande speaker van tony is bizar goed, maar je betaald er wel voor. Er zijn heel erg veel succesvolle projecten te maken die fors minder geld kosten. Kijk maar eens rustig over het forum heen.

groetjes

jan