Pagina 1 van 2

binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 08 mei 2011, 22:00
door Juoigâ
Juoigâ heeft de vertegenwoordiging van het Chinese kwaliteitsmerk Fountek verworven. Fountek heeft Juoigâ verkozen omdat wij met ons dealer netwerk, onze vakinhoudelijke kennis, en onze eigen ontwerpen het merk beter kunnen vertegenwoordigen dan de (dozenschuivende) webshop. Wij zullen van Fountek de breedbanders, de band-tweeters, en de midwoofers gaan voeren.

Fountek is al een tijd bekend om de kwaliteit, op DIYAudio.com zijn veel projecten met Fountek te vinden, en ook Zaph heeft bv de FR88Ex zeer positief getest. Een uniek punt van Fountek is dat de units (ook de voordeligste breedbanders) als matched pair worden verkocht.

Op het moment hebben we slechts enkele test exemplaren per koerier ontvangen, waarmee al enkele tests lopen (later meer), de verkoop aan onze dealers en consumenten zal nog even op zich laten wachten ivm de transporttijd.

Op het forum zijn een paar ontwerpen met Fountek te vinden, onder andere:

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 08 mei 2011, 22:04
door dre
gefeliciteerd! 8)

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 08 mei 2011, 23:20
door TubeHead
Congrats !

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 08 mei 2011, 23:50
door Candisa
Heeeey...

Wij vreesden al het ergste toen we zagen dat Fountek niet meer te krijgen was bij de webshop waar we ons huidige paar NeoCD1.0's indertijd hadden gekocht.
Na wat Googlen zagen we deze drivers opduiken onder het merk Dynavox, wat zogezegd Fountek zou overgenomen hebben...

Maar nu lees is dat Fountek zelf als merk gewoon nog bestaat én binnenkort verkrijgbaar zal zijn via Juoiga! Fantastisch nieuws dit!

PS.: Hoe zit dat nu eigenlijk met Dynavox vs. Fountek?
PS2.: Welke drivers van Fountek mogen we verwachten? Vooral de 3" breedbanders met lange slag (flink wat output en/of diepgang mogelijk uit een compacte, goedkope driver) en de NeoCD1.0 ribbon tweeter interesseert ons in het bijzonder...

Isabelle

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: ma 09 mei 2011, 0:02
door bas focal m180
mooi Henkjan .
Past goed in je assortiment.

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: ma 09 mei 2011, 0:47
door Wowly
felicitaties!!!

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: za 14 mei 2011, 12:48
door k.p.
Candisa schreef:
Heeeey...

Wij vreesden al het ergste toen we zagen dat Fountek niet meer te krijgen was bij de webshop waar we ons huidige paar NeoCD1.0's indertijd hadden gekocht.
Na wat Googlen zagen we deze drivers opduiken onder het merk Dynavox, wat zogezegd Fountek zou overgenomen hebben...

Maar nu lees is dat Fountek zelf als merk gewoon nog bestaat én binnenkort verkrijgbaar zal zijn via Juoiga! Fantastisch nieuws dit!

PS.: Hoe zit dat nu eigenlijk met Dynavox vs. Fountek?
PS2.: Welke drivers van Fountek mogen we verwachten? Vooral de 3" breedbanders met lange slag (flink wat output en/of diepgang mogelijk uit een compacte, goedkope driver) en de NeoCD1.0 ribbon tweeter interesseert ons in het bijzonder...

Isabelle
Fountek heeft een mooie homepage met oa hun producten: http://www.fountek.net/products.asp?id=48. Dit is volgens mij vrij bijzonder voor een chinese speaker producent. Ik ben ook benieuwd welke drivers er in het assortiment komen hoewel ik geen directe plannen heb om er iets mee te gaan maken.

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: za 14 mei 2011, 13:09
door Pjotr
Ja, ik ben ook benieuwd ;) De FR89EX is zo te zien ook een lekker snoepje voor een setje PC speakers.

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: do 26 mei 2011, 23:43
door Boppo84
Goed nieuws :)

Zowel dat je ze gaat krijgen als dat t nog even duurt :-P dan kan ik veilig zeggen* dat ik graag een pre-order wil op een paartje FR89EX :D


*nog minstens 10 andere projecten en weinig geld.... maar ik wil ze wel écht 8-[

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 21:22
door XC-C30
k.p. schreef:
Candisa schreef:
Heeeey...

Wij vreesden al het ergste toen we zagen dat Fountek niet meer te krijgen was bij de webshop waar we ons huidige paar NeoCD1.0's indertijd hadden gekocht.
Na wat Googlen zagen we deze drivers opduiken onder het merk Dynavox, wat zogezegd Fountek zou overgenomen hebben...

Maar nu lees is dat Fountek zelf als merk gewoon nog bestaat én binnenkort verkrijgbaar zal zijn via Juoiga! Fantastisch nieuws dit!

PS.: Hoe zit dat nu eigenlijk met Dynavox vs. Fountek?
PS2.: Welke drivers van Fountek mogen we verwachten? Vooral de 3" breedbanders met lange slag (flink wat output en/of diepgang mogelijk uit een compacte, goedkope driver) en de NeoCD1.0 ribbon tweeter interesseert ons in het bijzonder...

Isabelle
Fountek heeft een mooie homepage met oa hun producten: http://www.fountek.net/products.asp?id=48. Dit is volgens mij vrij bijzonder voor een chinese speaker producent. Ik ben ook benieuwd welke drivers er in het assortiment komen hoewel ik geen directe plannen heb om er iets mee te gaan maken.
We bezitten reeds een koppel NeoCd1 tweeters en kennen (de oude) homepage.... Het aspect dynavox is gewoon nogal verontrustend... (we zouden zeker nog een paartje erbij willen)

Maar goed, blijkbaar bestaat fountek nog gewoon (en zijn de dynavox drivers gewoon rebadge?), in tegenstelling tot de info die ik gevonden had.

Hopelijk kunnen we binnenkort dus bij jou terecht, Henk-Jan!

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: do 19 jan 2012, 17:59
door Candisa
Nog steeds geen Fountek producten, laat staan prijzen op Juoiga.nl???

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: do 19 jan 2012, 18:09
door meiborg
Ik wil al tijden eens een dat met die breedbandertjes maken, mooi spul! Gefeliciteerd HJ.

Mvg Reinder

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 16:08
door Juoigâ
Candisa schreef:
Nog steeds geen Fountek producten, laat staan prijzen op Juoiga.nl???
dat heeft 2 redenen. de eerste is praktisch: er komt een complete overhaul van de site, dus aan de oude doe ik nu niets meer. Maar belangrijker is dat ik in deze tijden even wacht voor ik een extra paar duizend euro investeer in voorraad (sorry, maar de harde realiteit is dat de crisis keihard te merken is in een branch die het van de hobby van mensen moet hebben)

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 16:11
door Candisa
Dus momenteel is er geen Fountek spul te verkrijgen bij jou?

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 17:07
door Juoigâ
Ik heb een kleine hoeveelheid liggen, iets van 2 paar per soort. Die is primair voor test doelen, maar als ik iemand er mee kan helpen dan is dat op verzoek uiteraard mogelijk.

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 17:31
door Candisa
We hebben nu niet direct iets nodig. We hebben al een paartje NeoCD1.0 op de plank, en aangezien er hier ook nog 6 stuks TangBand W4-1337 op de plank liggen, kan ik ook niet direct de aanschaf van een paartje FR88EX verantwoorden... Misschien mocht het niet willen passen met de W4-1337's op de originele speakerlocaties van de Saab, maar zo ver ben ik nog niet...

Het is gewoon dat ik al een paar keer gevraagd ben om advies omtrent een setje goeie breedbanders "met ballen", in situaties waar een TB W4-1337 net wat te groot uitvalt. De FR88EX lijkt me dan het meeste aangewezen (de TangBand W3-1285 schiet tekort op vlak van x-max als er een hoger volume zonder consequenties voor de dynamiek moet kunnen behaald worden), maar waar wij destijds onze NeoCD1.0's gekocht hebben doet men geen Fountek meer...

Import vanuit de States is als particulier niet erg interessant vanwege de hoge verzendingskosten als je maar een paar drivertjes nodig hebt, of omwille van de inklaringskosten als je een groepsinkoop organiseert...

Isabelle

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 17:55
door bas focal m180
Juoigâ schreef:
Ik heb een kleine hoeveelheid liggen, iets van 2 paar per soort. Die is primair voor test doelen, maar als ik iemand er mee kan helpen dan is dat op verzoek uiteraard mogelijk.
NeoPro5i toevallig ?

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 18:57
door Marp
Candisa schreef:
..... waar wij destijds onze NeoCD1.0's gekocht hebben doet men geen Fountek meer...

Import vanuit de States is als particulier niet erg interessant vanwege de hoge verzendingskosten als je maar een paar drivertjes nodig hebt, of omwille van de inklaringskosten als je een groepsinkoop organiseert...
Ik meen het vaker te hebben genoemd, maar de luidsprekerunits van Fountek worden ook onder de naam DynaVox op de markt gezet. Mocht de voorlopige voorraad van Henkjan niet toereikend zijn, dan kan je dus ook DynaVox in Nederland bestellen. Ondermeer hier.

Edit: deze woorden moet ik intrekken. Zie volgende posts waarom.

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 21:11
door Henkjan
voor zover de voorraad strekt dan, want Dynavox had blijkbaar maar een partij bij Fountek gekocht en wat daar nu vandaan komt is weer anders

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 21:47
door Marp
Dat is dan knap misleidend, en goed dat je het zegt.

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 21:55
door Henkjan
Niets misleidends aan hoor, de typenaam van de Dynavox producten verandert dan ook. Dus die Rumoh daar op de site heeft staan zijn idd de Fountek units, en de units die Dynavox elders heeft laten maken zullen een andere typenaam hebben (en er ook anders uitzien uiteraard). Dus de Dynavox NeoCD 1.0 is gelijk aan de Fountek NeoCD 1.0. Is er straks een andere bandtweeter van Dynavox, dan zal die anders heten.

Samengevat: de units op de Dynavox pagina van Rumoh zijn idd gelijk aan de Founteks met gelijke typenaam
rumoh_dynavox_fountek.jpg
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: zo 22 jan 2012, 22:00
door Marp
Gesnopen. Ik vatte het op als dat DynaVox de drivers nu leverde met eigen specs. Dat was dan een misvatting.

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: wo 25 jan 2012, 10:46
door RumoH
Alles wat ik nog heb van Dynavox is uitlopend en is idd gelijk aan de Founteks. Er komt nieuw spul en het lijkt erop dat het uit de fabriek van Westra komt

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: wo 25 jan 2012, 15:57
door markbakk
RumoH schreef:
het lijkt erop dat het uit de fabriek van Westra komt
Westra, was dat niet Tesla, nu TVM uit Tsjechië?

Re: binnenkort bij Juoigâ: Fountek

Geplaatst: wo 25 jan 2012, 16:06
door markbakk
Candisa schreef:
maar waar wij destijds onze NeoCD1.0's gekocht hebben doet men geen Fountek meer...
...Fountek kun je toch ook bij Intertechnik bestellen?... :hide: