Bose jewel cube replica
Geplaatst: do 07 apr 2011, 17:43
Dag mensen.
In aanloop naar mijn b&w nautilus replica ben op aanraden van hier eerst maar eens begonnen met een wat eenvoudiger zelfbouw luidspreker.
Omdat ik een sterk gebrek aan creativiteit geniet heb ik gekozen voor een Bose jewel cube om is wat te proberen.
Het idee is om er 4 te maken..een actieve sub en later nog een center.
Wanneer het klaar is, en naar mijn zin ,dan kan deze set mooi naar de slaapkamer verhuizen.
De bedoeling is echter eerst eens wat ervaring op te doen wat betreft zelfbouw.
Dus ik ben vandaag enthousiast begonnen met de cube's zelf. ( hieronder 4 van de 8 ) Morgen ben ik van plan de scharnierende delen te draaien en op te lassen..die foto's volgen nog.
Ik heb voor deze satellietjes (in eerste instantie 2 stuks) 2 vistaton FRWS5 R /8 drivers besteld.
http://www.visaton.de/en/industrie/brei ... s5r_8.html
Omdat ik dus geen idee heb hoe dit gaat klinken heb ik er slechts 2 besteld.
De gedachte hierachter is dat wanneer de breedbanders niet echt geweldig klinken ik deze in de onderste cube's plaats en in de bovenste cube als nog een tweeter monteer.
Nou...dit was het even voor vandaag.
Ik ga me nu even verdiepen in een mdf frame om de luidspreker in & grill op te monteren.
Ik hoor graag suggesties en andere ervaringen...verder zal ik proberen dit topic dagelijks te updaten met nieuwe foto's.
In aanloop naar mijn b&w nautilus replica ben op aanraden van hier eerst maar eens begonnen met een wat eenvoudiger zelfbouw luidspreker.
Omdat ik een sterk gebrek aan creativiteit geniet heb ik gekozen voor een Bose jewel cube om is wat te proberen.
Het idee is om er 4 te maken..een actieve sub en later nog een center.
Wanneer het klaar is, en naar mijn zin ,dan kan deze set mooi naar de slaapkamer verhuizen.
De bedoeling is echter eerst eens wat ervaring op te doen wat betreft zelfbouw.
Dus ik ben vandaag enthousiast begonnen met de cube's zelf. ( hieronder 4 van de 8 ) Morgen ben ik van plan de scharnierende delen te draaien en op te lassen..die foto's volgen nog.
Ik heb voor deze satellietjes (in eerste instantie 2 stuks) 2 vistaton FRWS5 R /8 drivers besteld.
http://www.visaton.de/en/industrie/brei ... s5r_8.html
Omdat ik dus geen idee heb hoe dit gaat klinken heb ik er slechts 2 besteld.
De gedachte hierachter is dat wanneer de breedbanders niet echt geweldig klinken ik deze in de onderste cube's plaats en in de bovenste cube als nog een tweeter monteer.
Nou...dit was het even voor vandaag.
Ik ga me nu even verdiepen in een mdf frame om de luidspreker in & grill op te monteren.
Ik hoor graag suggesties en andere ervaringen...verder zal ik proberen dit topic dagelijks te updaten met nieuwe foto's.