Pagina 1 van 1
needle 2 weg?
Geplaatst: di 05 apr 2011, 20:21
door pcw
hoihoi. ik heb van mijn moeder deze set gekregen:
zou het goed zijn deze in needles te zetten of zou het 2 weg problemen opleveren ten nadelen van geluid. heb een setje gemaakt voor mijn dochter met goedkope pc speakers/versterker die ik heb gesloopt voor speakers en versterkertje.
zou deze set van creative voor beter geluid zorgen of niet? zou het zonde vinden de creatives te slopen voor teleurstellend resultaat daar ze nieuw zijn

pascal
Re: needle 2 weg?
Geplaatst: di 05 apr 2011, 20:56
door Henkjan
hoe breed zijn die dingen? als ongeveer net zo breed als een Needle dan heb je een goede kans op succes
Re: needle 2 weg?
Geplaatst: di 05 apr 2011, 20:58
door pcw
als ik de voorkant van de chassis zo bekijk is het zelfde maat als bij de goedkope setjes en vele andere speakertjes die men erin bouwt
Re: needle 2 weg?
Geplaatst: di 05 apr 2011, 21:01
door Henkjan
en hoeveel cm is dat?
Re: needle 2 weg?
Geplaatst: di 05 apr 2011, 21:04
door pcw
10 cm breed zijn de creatives
Re: needle 2 weg?
Geplaatst: di 05 apr 2011, 21:10
door Henkjan
Needle is standaard 12cm, maar die kan je natuurlijk makkelijk ook 10cm breed maken
Re: needle 2 weg?
Geplaatst: di 05 apr 2011, 21:16
door pcw
is natuurlijk wel dun kunstof van die creative set. volgens wat speurwerk in de snelle zijn het 3" speakers wat erin zitten. zou dus zelfde zijn als bij needle.
denk ik toch maar wat mdf laten zagen en speakers slopen.
vraag is nu dan nog? hoge toner boven of onder de breedbander plaatsen?
Re: needle 2 weg?
Geplaatst: di 05 apr 2011, 21:28
door Henkjan
ik zou t net zo doen als bij de donor
Re: needle 2 weg?
Geplaatst: di 05 apr 2011, 21:35
door Vuurkat
Ik meende dat die woofertjes iets kleiner waren: 2,5". Maar dat maakt denk ik niet veel uit.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die speakertjes er aan de binnenkant uit zien.