Ik overweeg een Tek 434 te kopen. Op internet de volgende specs gevonden. Is dit voldoende voor audio (incl. digital), en wat zou een goede prijs zijn?
Dual-trace unit with DC to 25MHz response
Deflection factor is 1 mV/div to 10 V/div.
Timebase of 0.2 µsec to 5 sec/div.
Bi-stable, split screen unit provides either full screen storage, or upper or lower screen storage
Thanks!
tek 434
Moderator: Beheerdersteam
Re: tek 434
Zit zelf ook in die situatie "mijn eerste oscilloscope"
Wat ik iig weet is dat je min. 10mhz 100MS/s moet nemen en dat alles boven de 100mhz waarschijnlijk een overkill zal zijn.
Tektronix is een goed merk.
Als je 2de hands koopt moet je opletten dat de fosforbuis nog goed is (display) en alle schakelaars/draaiknoppen werken.
Zelf vraag ik voor mijn vervaldag een nieuwe Owon DSO5022 dit is een digitale storage oscilloscope 2kanelen en 25Mhz.
Deze zijn nieuw te vinden voor nog geen 300euro en zijn voor de hobbist prima te gebruiken.
Wat ik iig weet is dat je min. 10mhz 100MS/s moet nemen en dat alles boven de 100mhz waarschijnlijk een overkill zal zijn.
Tektronix is een goed merk.
Als je 2de hands koopt moet je opletten dat de fosforbuis nog goed is (display) en alle schakelaars/draaiknoppen werken.
Zelf vraag ik voor mijn vervaldag een nieuwe Owon DSO5022 dit is een digitale storage oscilloscope 2kanelen en 25Mhz.
Deze zijn nieuw te vinden voor nog geen 300euro en zijn voor de hobbist prima te gebruiken.
Re: tek 434
Wat ouder model (1973-1985). Zal wel analoge storage zijn, kan je je afvragen of dat nog werkt (heb zelf een oudere analoge storage tek waarbij de storage niet meer werkt).
25Mz is te laag voor digitaal. Zou ik zoeken naar >100MHz (al heb je meer aan een logic analyser denk ik).
Prijs? Paar tientjes of zo.
25Mz is te laag voor digitaal. Zou ik zoeken naar >100MHz (al heb je meer aan een logic analyser denk ik).
Prijs? Paar tientjes of zo.
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: tek 434
hangt helemaal van de prijs af. En of je documentatie kan vinden op het net. Voor tek zijn b.v. veel onderdelen goedkoop te krijgen. Ik bestel vaker onderdelen in canada of us. Of een scope kopen met standaard componenten.
Ik ben zelf gek op teks uit die periode. Maar da's naast werktuig dan ook hobby. Je moet ze kunnen repareren/afregelen etc.
Heb zelf van die mainframes. Als je de ruimte hebt zijn het mooie dingen; je kan plug-ins krijgen die er wat speciaals van maken; spectrum analyser / differentiële inputs etc. Wordt dan ook weer verzamelen. En zonder een fan die staat te loeien.
mp staat vol met goedkope scoopjes.
Ik ben zelf gek op teks uit die periode. Maar da's naast werktuig dan ook hobby. Je moet ze kunnen repareren/afregelen etc.
Heb zelf van die mainframes. Als je de ruimte hebt zijn het mooie dingen; je kan plug-ins krijgen die er wat speciaals van maken; spectrum analyser / differentiële inputs etc. Wordt dan ook weer verzamelen. En zonder een fan die staat te loeien.
mp staat vol met goedkope scoopjes.
-
studiostevus
- Berichten: 311
- Lid geworden op: vr 08 jan 2010, 14:31
Re: tek 434
Denk zet het hier even neer, dus sorry als ik je topic gebruik.
Kan een Tektronix 2246A kopen (4kanaals 100Mhz) voor 300euro en weet niet of dit een goede prijs is.
Wordt geleverd met 2 P6109 probes.
Kan een Tektronix 2246A kopen (4kanaals 100Mhz) voor 300euro en weet niet of dit een goede prijs is.
Wordt geleverd met 2 P6109 probes.
