Pagina 1 van 1
Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: zo 13 mar 2011, 15:07
door Pjotr
Op zoek naar een nieuwe bovenfrees kwam ik langs het merk Triton:
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=xP6uQap5YdA&NR=1[/youtube]
Ziet er goed uit en een van de weinige betaalbare machines waar ook 12 mm spantangen in kunnen. Iemand ervaring met deze machines?
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: zo 13 mar 2011, 15:26
door Arno
Al is het je vraag niet, CMT heeft die machines in het assortiment. Ik heb er geen ervaring mee, maar ze zien er idd goed uit.
http://www.bovenfrezen.nl/cms/documents ... 9Cmt7E.pdf
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: zo 13 mar 2011, 15:34
door Pjotr
Ja, daar heb ik ze ook al gevonden. Bedankt Arno, eigenlijk is dat Esmax in Zevenaar, zal ze morgen eens bellen.
<Edit>
Die versie in de PDF is de 2 KW versie Arno. Die lijkt mij met 6 Kg wat zwaar voor uit de hand werken. Ik doelde eigenlijk op de kleinere 1400W verse.
</Edit>
Er is bij Esmax ook een handige freestafel te vinden voor €120 Voor dat geld ga ik het niet zelf maken:
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: zo 13 mar 2011, 19:23
door Arno
Ben hier eigenlijk best benieuwd naar. Het lijkt me allemaal een beetje te mooi om waar te zijn, al die extra features voor zo weinig geld. Dat moet haast wel ten koste gaan van de kwaliteit.
Aan de andere kant, voor Festool betaal je de hoofdprijs, en daar zie ik toch ook dat de nieuwere modellen machines soms minder degelijk zijn dan hun voorgangers.

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: zo 13 mar 2011, 19:34
door dre
ik ga wel kijken als ie `m heeft!

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: zo 13 mar 2011, 20:02
door Pjotr
Als je maar niet mijn hand komt vasthouden
Heb eens even op de homepage
Tritontools.com gekeken. Ziet er wel vertrouwenwekkend uit. Het komt uit Australië (en is dus eigenlijk Engels

).
Deze lijkt mij ook wel handig (wilde ook ik ook al een tijdje zelf maken):
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: zo 13 mar 2011, 20:11
door dre
maak je geen zorgen!
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: zo 13 mar 2011, 23:55
door AntonZ
Pjotr schreef:Deze lijkt mij ook wel handig (wilde ook ik ook al een tijdje zelf maken):
De bijlage Cyclone.jpg is niet meer beschikbaar
Is niet moeilijk. Ik heb er eentje gemaakt van een oude emmer en wat restmateriaal.

- BucketEdge.jpg (4.77 KiB) 2353 keer bekeken

- Plumbing.jpg (5.51 KiB) 2353 keer bekeken

- Testing12.jpg (7.24 KiB) 2353 keer bekeken
Ontwerp staat op internet:
http://www.cgallery.com/jpthien/cy.htm
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: ma 14 mar 2011, 14:06
door Pjotr
Ha Anton,
Ja, we hebben die al eens uitgebreid bediscussieerd, bedankt. Is i.d.d. makkelijk zelf te maken maar ben er nog niet toe gekomen en voor die 40 euries ga ik er verder geen tijd insteken om het zelf te maken.
Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: di 15 mar 2011, 0:45
door AntonZ
OK, ik wist niet meer of we het hier nou al eens genoemd hadden of niet. Sorry voor de ouwe koe uit de sloot

Re: Iemand bekend met Triton freesmachines (routers) ?
Geplaatst: di 15 mar 2011, 10:57
door Pjotr
Hoi Anton,
Misschien een oude koe maar zeker geen dooie koe

Zoiets blijft actueel, mag dus best wel weer eens aangehaald worden. 'Tis dat ik er gewoon niet aan toe kom om het zelf te maken.