Pagina 1 van 16
Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: do 03 mar 2011, 17:43
door hannesie
Ik zal maar een eigen topic starten met de resultaten van mijn reis door DSP en het aansturen van de luidsprekers.
Het totaal wat ik wil gaan doen is met behulp van de MiniDsp en de Minidigi de set van Rapide die nog wat verder moeten worden afgewerkt, en de nog te bouwen Cornerwoofers met de Blanda schalen en de Dayton SD 215-88 tot 1 geheel te smeden, met de hulp van het boardje van Knuisje en mogelijke andere optie's.
De Rapide.
De Blanda schalen.
De in afwachting zijnde schalen met de Dayton een hondenbijtring om de stabiliteit te geven, die komt dus dadelijk op de vloer, en de schaal er boven op.
De aansturing met DSP.
Het setje Minidsp en minidigi en tevens het printje van Knuisje om de zaak goed te kunnen aansturen.
Hij doet het dus
Wat er vervolgens dan nog moet gebeuren, maar nog niet helemaal zeker, de versterking met Monoblokjes voor laag en mid/hoog, respectievelijk UcD 400ST voor het laag met de mogelijkheid voor de LT mogelijkheid via de MiniDsp en de UcD180HG with HxR voor de Rapide.
Re: Blanda Rapide DSP ++
Geplaatst: do 03 mar 2011, 19:19
door cobaltjeh
Bedankt voor het plaatsen, ik ga deze ook zeker in de gaten houden.
Dat vfd schermpje is wel erg! mooi.
Re: Blanda Rapide DSP ++
Geplaatst: do 03 mar 2011, 19:21
door knuisje
Ziet er goed uit hannesie!

Re: Blanda Rapide DSP ++
Geplaatst: do 03 mar 2011, 21:29
door hannesie
knuisje schreef:Ziet er goed uit hannesie!

Het was wel even knijpen, zo van heb ik het wel juist gedaan.
Ik heb in mijn herinnering nog staan dat jij eventueel wel aan deze combinatie wilde solderen om dan de HK-DAC waar ik ook nog een mooie voeding bij heb, te integreren in het systeempje, zoals jij hebt gedaan met die Twisted Pair, en dan gebalanceerd uit.
Ik ben van 14 mei tot 21 mei bij jou in de buurt, Wijk aan Zee.
Is het mogelijk dan elkaar te ontmoeten??
Voor hulp e.d. voor het definitief de verbindingen te maken?
Lijkt mij wel leuk.

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: do 03 mar 2011, 22:58
door hannesie
Ik ben aan het zoeken naar een mooie kast, de Hifi2000 serie heeft wel mooie kasten maar het is dan de vraag kan ik volstaan met de 1U/44mm hoogte?
Ik weet niet of het past met de verschillende onderdelen v.w.b die ruimte.
Het zou kunnen als ik met mijn schuifmaat meet, maar mag en kan ik dan volstaan met een halve centimeter of minder ruimte over?
Is er eventueel nog een andere optie behalve zelf die kast maken??

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 6:27
door vinnie411
Ze hebben ook hogere kasten 2U enzo.
De hoogte wordt meestal bepaald door de trafo, zo past mijn trafo al niet in een 1U en moest ik wel een 2U nemen.
Als je een halve cm spelling hebt met de koelblokken en je plaatst ze bij de koelgaten in de kast dan is dat niet zo'n probleem.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 7:15
door BertDB
AE-Europe heeft ook erg mooie en wat grotere kasten.
Ze zijn alleen erg aan de prijs.
Zelf maken is niet zo'n slechte optie als je er de tools en skills voor hebt (zie Vinculum's kasten

)
Re: Blanda Rapide DSP ++
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 16:28
door knuisje
hannesie schreef:knuisje schreef:Ziet er goed uit hannesie!

Het was wel even knijpen, zo van heb ik het wel juist gedaan.
Ik heb in mijn herinnering nog staan dat jij eventueel wel aan deze combinatie wilde solderen om dan de HK-DAC waar ik ook nog een mooie voeding bij heb, te integreren in het systeempje, zoals jij hebt gedaan met die Twisted Pair, en dan gebalanceerd uit.
Ik ben van 14 mei tot 21 mei bij jou in de buurt, Wijk aan Zee.
Is het mogelijk dan elkaar te ontmoeten??
Voor hulp e.d. voor het definitief de verbindingen te maken?
Lijkt mij wel leuk.

Is prima.

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 16:33
door hannesie
Dan gaat het eerste + je er in komen, het is tenslotte ook weer een ++ project.
Ik zal je dan bijtijds een PB tje sturen.

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 18:10
door hannesie
Hoe groot of breed moet de kast worden.?
Maar even alle delen, voor zover ik er nu zicht op heb maar even naast elkaar gelegd.
Nu is het wat makkelijker de grote van de kast te bepalen.

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 18:37
door dre
ga je een kerncentrale bouwen?

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 21:32
door hannesie
Ik weet niet precies waar een kerncentrale uit bestaat in zijn totaliteit, (alle onderdelen dus), maar ik vermoed zo maar dat ik dan wat tekort kom.
Ik mis al wel de koeltoren
Voeding DSP links boven en midden de trafo.
Voeding Controller board linksonder.
Midden boven MiniDsp en Minidig.
Middenonder Controller board.
Rechtsboven HK-Dac.
Rechtonder Voeding HK-Dac.
Dat valt dan toch wel mee??
Wat wil jij er nog meer in hebben, u vraagt en wij draaien.

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 21:50
door dre
een usb adapter!

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 22:02
door hannesie
Heb ik al wel aan gedacht, Ministreamer met de Tenor chip, maar voor de ruimte is het geen probleem, gaat in de achterwand.
Die kan dan zijn prik halen van de stabiele Dac voeding?
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: za 05 mar 2011, 12:14
door cobaltjeh
Heb je toevallig een plaatje van de onderkant van het voedingsbordje voor de volumeprint?
Ik moet deze ook gaan maken, maar ik vind maar geen nette oplossing om dit te doen.
Heb met draadjes geprobeerd, met stukjes koperdraad enz. Maar wordt allemaal een zooitje

.
Maar een print bestellen voor die 4 onderdelen die er op komen is ergens ook overdreven.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: za 05 mar 2011, 12:35
door hannesie
Het verdiend niet echt de schoonheidsprijs maar het lijkt mij voldoende.
Mogelijk dat Sander of Peter er wel opmerkingen over zullen maken.

Het valt nog niet mee, voor de eerste keer met dat soort printjes gewerkt, met die bibberhandjes van mij, je zit er zo naast.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: za 05 mar 2011, 12:43
door cobaltjeh
Ok bedankt, ziet er al netter uit dan mijn probeersels. Ik heb ook geen print met aan de onderkant van die vlakjes.
Ik heb ook al printen gezien waarvan alle aansluitingen doorverbonden zijn en dat je 'verbindingen' weg moet krassen.
Maar deze stukjes leken zo klein dat ik daar eigenlijk geen voeding mee wilde maken.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: za 05 mar 2011, 12:48
door knuisje
Ik zou rond de 230V sporen de eilandjes wegslijpen met een dremel en de afstandbout linksboven verplaatsen. Er moet min. 6mm afstand tussen zitten. Verder ziet het er prima uit.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: za 05 mar 2011, 15:31
door hannesie
knuisje schreef:Ik zou rond de 230V sporen de eilandjes wegslijpen met een dremel en de afstandbout linksboven verplaatsen. Er moet min. 6mm afstand tussen zitten. Verder ziet het er prima uit.
Nu ik het op de foto zie kan ik inderdaad er wel wat meer aan doen.
De bedoeling is wel dat ik met kunststof spacers ga werken, maar mijn radioboer had ze niet, en heb het nu even zo opgelost, maar het 230 gedeelte mag beter.
Een Dremel heb ik niet, maar een setje sleutelvijltjes helpen mij ook wel uit de brand.

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: za 05 mar 2011, 16:53
door daniel
gewoon even een boor van een mm of 8 of zo er tegen houden, dan zijn die eilandjes zo weg. Kan mogelijk zelfs zo uit de hand, zonder boormachine.
niet erdoorheen boren dus

Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: za 05 mar 2011, 23:14
door hannesie
Bedankt voor de tip Daniel.
Wel gelukt, maar niet met 8 mm, ik kreeg het niet echt lekker met die 8 mm en heb toen eens wat kleiner gepakt.
Ik hoop dat dit wat beter door de beugel kan, anders doe ik het de volgende keer gewoon met geïsoleerde draadjes aan de onderkant, is dan toch wel makkelijker.
Tip voor
cobaltjeh dus.

Ik plak het geheel nog wel af met isolatie tape, lijkt mij dan veiliger.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: zo 06 mar 2011, 9:37
door knuisje
Much better. Die tape hoeft niet, als je het wilt isoleren spuit dan de onderkant in met Plastik 70 of zo. Dat is een isolerende coating met een doorslagvastheid van 80.000V per mm.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: zo 06 mar 2011, 11:34
door daniel
En als je dan toch aan het isoleren bent, haal dan rondom alle 230V aansluitingen die pads weg. de 6 mm kruipweg die aangehouden wordt geldt niet alleen tussen de beide netspannings-aansluitingen, maar zeker ook tussen deze aansluitingen en andere delen van je schakeling (zowel metalen kastdelen als de secundaire kant van de trafo.
En als je het zaakje straks inbouwt, die 230 V draad zodanig mechanisch bevestigen dat ie, mocht er een ader los komen, nergens anders tegenaan kan komen.
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: zo 06 mar 2011, 15:01
door hannesie
Ik heb het maar even anders opgelost.
Schakel draad, lag op de mijn werkblad, kan dan toch ook gebruiken!!!!
Re: Blanda Rapide MiniDSP ++ Project
Geplaatst: zo 06 mar 2011, 15:09
door Henkjan
OT: zouden ze bij Ikea weten dat
Blanda hier een andere betekenis heeft?