Low budget HK versterker, 4x100W (TP2050)
Geplaatst: do 24 feb 2011, 23:36
Had her en der nog wat onderdelen liggen, en had vorige week een behuizing opgehaald bij Arno.
Dus uiteindelijk maar besloten om het welbekende sure 4x100W bordje eens netjes in te bouwen.
Als voeding heb ik een oude pc voeding gesloopt, deze kon 16 amp leveren op 12 volt.
Meer als genoeg voor deze versterker omdat hij toch nooit vol open staat.
Op vol vermogen vervormt de versterker nogal.
Koelprofielen van de voeding zo geplaatst dat deze tegen de bovenkant van de kast aankomen,
versterkerbordje heb ik een dagje laten draaien, werd niet warm. Dus zit wel goed denk ik zo.
Aan de voorkant heb ik nog een ledje er in geklust, en een simpele schakelaar gebruikt op de trigger kabel van de voeding.
Normaal wordt deze geschakeld door het moederboard, nu schakel ik deze handmatig naar massa.
Totaal was dit een aardig budget versterkertje:
(Alle onderdelen behalve de kast en voeding komen vanuit ebay.)
Oude trust voeding uit defecte pc: nieuwprijs +/- 30,- euro.
2e hands kast: 25,- euro
banaanplug aansluitingen: 10/15,- euro
cinch aansluitingen: +/- 5 euro
Sure electronics verserkerbordje +/- 40,- euro
De versterker klinkt goed. Geen high end sound, maar zeker een prettige versterker.
Ik heb een tijdje geleden een simpel sure 2x15 watt (TA2024) versterkertje gemaakt, en ik moet zeggen dat deze toch net iets beter klinkt. Het vermogen is alleen een stuk minder.
Ten slot nog wat foto's:
Dus uiteindelijk maar besloten om het welbekende sure 4x100W bordje eens netjes in te bouwen.
Als voeding heb ik een oude pc voeding gesloopt, deze kon 16 amp leveren op 12 volt.
Meer als genoeg voor deze versterker omdat hij toch nooit vol open staat.
Op vol vermogen vervormt de versterker nogal.
Koelprofielen van de voeding zo geplaatst dat deze tegen de bovenkant van de kast aankomen,
versterkerbordje heb ik een dagje laten draaien, werd niet warm. Dus zit wel goed denk ik zo.
Aan de voorkant heb ik nog een ledje er in geklust, en een simpele schakelaar gebruikt op de trigger kabel van de voeding.
Normaal wordt deze geschakeld door het moederboard, nu schakel ik deze handmatig naar massa.
Totaal was dit een aardig budget versterkertje:
(Alle onderdelen behalve de kast en voeding komen vanuit ebay.)
Oude trust voeding uit defecte pc: nieuwprijs +/- 30,- euro.
2e hands kast: 25,- euro
banaanplug aansluitingen: 10/15,- euro
cinch aansluitingen: +/- 5 euro
Sure electronics verserkerbordje +/- 40,- euro
De versterker klinkt goed. Geen high end sound, maar zeker een prettige versterker.
Ik heb een tijdje geleden een simpel sure 2x15 watt (TA2024) versterkertje gemaakt, en ik moet zeggen dat deze toch net iets beter klinkt. Het vermogen is alleen een stuk minder.
Ten slot nog wat foto's: