Pagina 1 van 1
Meet microfoon vraag
Geplaatst: do 10 feb 2011, 23:27
door nxs77
Ik vraag mij af in hoeverre het te doen is om te gaan meten met een standaard pc microfoon?
Re: Meet microfoon vraag
Geplaatst: do 10 feb 2011, 23:40
door Pjotr
Meestal niet. Die microfoontjes lopen meestal behoorlijk op in het hoog en af in het laag. Ze zijn over het algemeen bedoeld voor spraak.
Re: Meet microfoon vraag
Geplaatst: vr 11 feb 2011, 22:00
door nxs77
ok... kan ik die zooi weg gooien dus

Re: Meet microfoon vraag
Geplaatst: vr 11 feb 2011, 23:27
door Pjotr
nxs77 schreef:ok... kan ik die zooi weg gooien dus

Als het in de weg ligt....

Overigens zijn sommige headset microfoontjes wel redelijk goed. Alleen weet je dat niet zonder ze op te meten. Heeft volgens mij wel eens wat over in HH en/of K&T gestaan.
Re: Meet microfoon vraag
Geplaatst: ma 14 feb 2011, 9:46
door nxs77
Hoe zou het wezen met een hifi microfoon van phillips? ik bedoel een hele ouwe

Re: Meet microfoon vraag
Geplaatst: ma 25 apr 2011, 16:49
door mtb
Elektor/uur heeft eens gewone electret(PC)microfoontjes getest en 80% was gewoon goed, de rest alleen geschikt voor spraak, pech als je er een van die 20% treft.
Ik zou er gewoon een paar vergelijken, die het meest op elkaar lijken, zijn de goeden.
Ik gebruik zelf een Behringer ECM8000 van €80, maar die heeft een phantoomvoeding nodig.
Voor snelle metingen direct op de PC, heb ik een electret, die vrijwel hetzelfde meet als de Behringer, ook met de vervorming.