Pagina 1 van 1

Meet microfoon vraag

Geplaatst: do 10 feb 2011, 23:27
door nxs77
Ik vraag mij af in hoeverre het te doen is om te gaan meten met een standaard pc microfoon?

Re: Meet microfoon vraag

Geplaatst: do 10 feb 2011, 23:40
door Pjotr
Meestal niet. Die microfoontjes lopen meestal behoorlijk op in het hoog en af in het laag. Ze zijn over het algemeen bedoeld voor spraak.

Re: Meet microfoon vraag

Geplaatst: vr 11 feb 2011, 22:00
door nxs77
ok... kan ik die zooi weg gooien dus :mrgreen:

Re: Meet microfoon vraag

Geplaatst: vr 11 feb 2011, 23:27
door Pjotr
nxs77 schreef:
ok... kan ik die zooi weg gooien dus :mrgreen:
Als het in de weg ligt.... :mrgreen: Overigens zijn sommige headset microfoontjes wel redelijk goed. Alleen weet je dat niet zonder ze op te meten. Heeft volgens mij wel eens wat over in HH en/of K&T gestaan.

Re: Meet microfoon vraag

Geplaatst: ma 14 feb 2011, 9:46
door nxs77
Hoe zou het wezen met een hifi microfoon van phillips? ik bedoel een hele ouwe

Afbeelding

Re: Meet microfoon vraag

Geplaatst: ma 25 apr 2011, 16:49
door mtb
Elektor/uur heeft eens gewone electret(PC)microfoontjes getest en 80% was gewoon goed, de rest alleen geschikt voor spraak, pech als je er een van die 20% treft.
Ik zou er gewoon een paar vergelijken, die het meest op elkaar lijken, zijn de goeden.
Ik gebruik zelf een Behringer ECM8000 van €80, maar die heeft een phantoomvoeding nodig.
Voor snelle metingen direct op de PC, heb ik een electret, die vrijwel hetzelfde meet als de Behringer, ook met de vervorming.