Pagina 1 van 1
Solo 206 van Tony Gee!
Geplaatst: wo 09 feb 2011, 19:55
door xander79
Na enig moeite om de laatste onderdelen voor mijn versterker te krijgen, ben ik begonnen met de Solo 206 van Tony Gee.
Hier een linkje;
http://www.humblehomemadehifi.com/Solo206.html
Waar ben ik mee begonnen, ik heb 2 mallen gemaakt voor deuvels. Deze zijn gemaakt van mdf in een dikte van 22mm.
Van het weekend ga ik de deuvelgaten boren en een start maken van het binnenwerk.
Foto's komen eraan want;

Re: Solo 206 van Tony Gee!
Geplaatst: wo 09 feb 2011, 20:00
door dre
opschieten met die plaatjes!

Re: Solo 206 van Tony Gee!
Geplaatst: wo 09 feb 2011, 20:01
door b_force
Heb je nu eindelijk al foto's?

Re: Solo 206 van Tony Gee!
Geplaatst: zo 13 feb 2011, 13:25
door xander79
Nou eindelijk ben ik begonnen

.
Alleen ben ik er wel achter gekomen dat een deuvelmal maken van mdf een handig hulpstuk is maar voor een korte duur!
Na loop van tijd wordt het geboorde gat groter en wordt hij minder nauwkeurig! Nu nog een beter materiaal zoeken wat langer goed blijft! Misschien kan Arno mij daarmee helpen

.
En als ie in elkaar zit, met de bovenvrees alles netjes bijwerken

.
Een voordeel is wel dat de de omkasting nu in elkaar zit en klaar is om straks te lijmen. Nu ga ik beginnen met de baffle en binnenwerk van de Solo206.
Foto's komen eraan.
Re: Solo 206 van Tony Gee!
Geplaatst: zo 13 feb 2011, 13:36
door MichaelB
Ik heb een deuvelmal gemaakt van hardhout. Gewoon bij de lokale houtboer een klein reststukje op de kop tikken en je hebt een deuvelmal die jaren meegaat!
Re: Solo 206 van Tony Gee!
Geplaatst: zo 13 feb 2011, 13:43
door xander79
hmmmmm.....dat is een goeie! Thanks voor de tip!
Re: Solo 206 van Tony Gee!
Geplaatst: di 22 mar 2011, 21:05
door xander79
Eindelijk weer wat tijd gehad om wat te doen aan de Solo206

.
De sparingen voor de drivers zijn gemaakt en na de vakantie ga ik beginnen met het binnenwerk.
Foto's post ik zodra de fotocamera is vervangen.
Re: Solo 206 van Tony Gee!
Geplaatst: wo 23 mar 2011, 12:58
door anonamemouse
xander79 schreef:Foto's post ik zodra de fotocamera is vervangen.
Smoesjes, smoesjes, smoesjes...

Re: Solo 206 van Tony Gee!
Geplaatst: wo 23 mar 2011, 13:08
door anonamemouse
xander79 schreef:Alleen ben ik er wel achter gekomen dat een deuvelmal maken van mdf een handig hulpstuk is maar voor een korte duur!
Na loop van tijd wordt het geboorde gat groter en wordt hij minder nauwkeurig! Nu nog een beter materiaal zoeken wat langer goed blijft!
Wat je nodig hebt is iets als dit:
Maar persoonlijk zou ik voor Lamellos gaan... Beter, sterker, makkelijker.