speaker op basis van de CT211
Geplaatst: di 25 jan 2011, 21:38
Hallo allemaal,
Het idee van een extra sub bij mijn lancetta's is overboord gegooid. Ik wil nieuwe speakers gaan bouwen op basis van de CT211 :http://lautsprechershop.de/hifi/ct211_en.htm Ik wil het design wel wat aanpassen, zie de tekeningen. Het volume voor de W6-1108 blijft hetzelfde, alleen wil ik iets met de breedbander doen. De ikea-bollen-behuizing leek me wel wat, zie tekeningen.
Een probleem waar ik mee zit, op de originele tekening zit de breedbander in een aparte behuizing van ongeveer 1,5 liter. Als ik dit in WinISD simuleer kom ik op een hoge Qtc. Voor een Qtc van 0.7 moet de behuizing 3,5 liter worden. Maakt de grootte van de behuizing veel uit?
Verder heb ik de W6 ook gesimuleerd, en beide speakers een highpass/lowpass van 460 Hz gegeven om ongeveer aan te geven wat het filter doet. (origineel crosst deze op 460 Hz, 2e orde).
Verder zal het filter van de originele CT211 aangepast moeten worden. Hiermee wil ik gelijk wat ervaring gaan opdoen met het doen van metingen. Maar dat is een zorg voor later
Suggesties zijn welkom!
groeten,
coen
Het idee van een extra sub bij mijn lancetta's is overboord gegooid. Ik wil nieuwe speakers gaan bouwen op basis van de CT211 :http://lautsprechershop.de/hifi/ct211_en.htm Ik wil het design wel wat aanpassen, zie de tekeningen. Het volume voor de W6-1108 blijft hetzelfde, alleen wil ik iets met de breedbander doen. De ikea-bollen-behuizing leek me wel wat, zie tekeningen.
Een probleem waar ik mee zit, op de originele tekening zit de breedbander in een aparte behuizing van ongeveer 1,5 liter. Als ik dit in WinISD simuleer kom ik op een hoge Qtc. Voor een Qtc van 0.7 moet de behuizing 3,5 liter worden. Maakt de grootte van de behuizing veel uit?
Verder heb ik de W6 ook gesimuleerd, en beide speakers een highpass/lowpass van 460 Hz gegeven om ongeveer aan te geven wat het filter doet. (origineel crosst deze op 460 Hz, 2e orde).
Verder zal het filter van de originele CT211 aangepast moeten worden. Hiermee wil ik gelijk wat ervaring gaan opdoen met het doen van metingen. Maar dat is een zorg voor later
Suggesties zijn welkom!
groeten,
coen