Pagina 1 van 2
Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 15:48
door DragoSz
Halle mede klusers,
Ik heb een flac cd van daft punk maar ik heb geen flac player. Nu heb ik 2 programma's geprobeerd maar ze welken beiden niet
De eerste die ik probeerde was FLAC maar die kan 1 dingetje niet registreren op de pc en start dus niet op. Toen probeerde ik Total Video Player maar die crasht bij elk bestand dat je er in gooit.
Nu denk ik, het moet toch niet zo moeilijk zijn om een werkent programma te vinden zonder het hele internet af te speuren.
Dus mijn vraag is weet iemand waar ik een werkende Flac player kan vinden?

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 15:58
door Henkjan
dBPoweramp player moet t kunnen. moet je wel ff zoeken op hun site voor de oude versie van de codec.
maar met de juiste codec kan windhoos media pleejer ook FLAC afspelen hoor
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:06
door Bart0l0meus
VLC to the rescue

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:10
door bobbie
Ik gebruik zelf mediamonkey voor al mijn muziek, is een geweldig programma.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:11
door Marp
Mag inderdaad geen probleem zijn met een geschikte codec. Er zijn ook programma's die daar enkel een plugin voor nodig hebben (zelfs WinAmp 2.x, en volgens mij ook Foobar), of die geen codecs nodig hebben omdat die zijn ingebouwd (
Media Player Classic,
VLC Media Player).
Ps: VLC is intussen al genoemd, zie ik.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:29
door b_force
Hier nog steeds de good old winamp versie 2.9
Werkt ook prima met .flac
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:32
door TheoK
Bart0l0meus schreef:VLC to the rescue

VLC speelt hier ook perfec .flac

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:34
door hannesie
Ik heb net afgelopen zaterdag bij Peter van Speaker&Co Winamp geïnstalleerd, werkt perfect!!
Ook dus gratis

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:42
door Martijn H
foobar 2000 is mijn favo player. Voor film vlc
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 16:46
door DragoSz
TheoK schreef:Bart0l0meus schreef:VLC to the rescue

VLC speelt hier ook perfec .flac

Hier nu ook
Bedankt mensen

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 17:36
door Marp
Ah da's mooi. Alles afspelen zonder je om codecs te bekommeren.
Dan kan ik wel even lichtelijk offtopic gaan:
b_force schreef:Hier nog steeds de good old winamp versie 2.9
Werkt ook prima met .flac
Heb je toevallig nog recentere plugins dan ik hieronder heb? Van een aantal heb ik die destijds niet meer gedownload, en inmiddels staan die niet meer op internet.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 17:38
door b_force
Ehm ik download ze gewoon altijd van de winamp website.
Heb er nog nooit 1 gehad die het niet deed.
OF gaat het specifiek om die MAD plugin? (zegt me overigens niks)
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 17:46
door hannesie
Het enige wat ik vind is dit.
http://www.winamp.com/plugin/mad-libmad-0-15-1b/221520
Waar gebruik je hem voor? Is het in de nieuwste versie niet geïmplementeerd?
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 17:52
door AntonZ
Een nadeel van Foobar 2000 vind ik dat ie bij alt-tab terug naar Foobar even een korte stilte heeft. Het lijkt erop dat het geheel opnieuw tekenen van de interface het continu streamen van audio in de weg zit. Grotere buffer instellen maakt niets uit. Afgezien daarvan speelt het FLAC prima af. Op een van de pc's hier in huis speelt ook WMP gewoon FLAC. Kennelijk is er ooit een plugin geinstalleerd geraakt die FLAC speelt. De laatste keer dat ik keek naar download van FLAC plugin voor WMP waren beide links daarvoor op de foobar site uit de lucht.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: ma 17 jan 2011, 18:40
door Pjotr
Voor de Windows player zijn er verschillende direct show plug ins w.o.
madFlac
Ach, er zijn zoveel free players. Spelen allemaal Flac af en gebruiken ook allemaal dezelfde SDK daarvoor. Zelf vind ik MediaMonkey een prettige en Winamp juist weer niet qua user interface. Maar mijn favoriet blijft
Mediajukebox
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: di 18 jan 2011, 12:13
door Lieuwe
AntonZ schreef:Een nadeel van Foobar 2000 vind ik dat ie bij alt-tab terug naar Foobar even een korte stilte heeft. Het lijkt erop dat het geheel opnieuw tekenen van de interface het continu streamen van audio in de weg zit.
Daar heb ik geen enkel last van.. Wat voor pc en besturingssysteem heb je?
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: di 18 jan 2011, 22:56
door AntonZ
Diverse Windows XP machines, home en professional, van relatief oude hardware (Celeron 2.4Ghz) tot vrij recente dual core.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 8:26
door Chris_T
De beste ervaringen tot nu toe heb ik toch wel met Foobar, laad erg snel grote playlisten in en helemaal naar smaak aan te passen (zie bijlage).
Zelf heb ik geen last van 'hiccups' bij het schakelen van vensters.
Wel merk ik dat bij het flink skippen in lange radiosets (van langer dan een uur), Foobar af en toe blijft hangen om na een poosje verder te gaan.
Niet dat het vastloopt, maar dan raakt die even de kluts kwijt lijkt het wel.
Maar zoals is genoemd, er zijn zoveel gratis mediaspelers die overweg kunnen met FLAC, het zal aankomen op welke UI het beste bij je past.

- Voorbeeld UI
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 11:40
door Pjotr
Chris_T schreef:.
Wel merk ik dat bij het flink skippen in lange radiosets (van langer dan een uur), Foobar af en toe blijft hangen om na een poosje verder te gaan.
Niet dat het vastloopt, maar dan raakt die even de kluts kwijt lijkt het wel.
Heeft dat niet met de bufferlengte te maken? Zou daar eens mee spelen. Soms is kort beter dan lang.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: wo 19 jan 2011, 11:53
door JBHC
Ik gebruik Audacious om muziek af te spelen en dat werkt perfect.
Echter zal dat voor de meeste mensen niet te gebruiken zijn

Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: do 20 jan 2011, 4:56
door ]eep
Eigenlijk maakt het niet uit wat voor player je gebruikt als je maar de juiste codecs geïnstalleerd hebt. Bv. het k-lite codecpack.
http://www.codecguide.com/
Dan heb je gelijk alles wat je nodig hebt voor film kijken.
Voor serieus goed geluid en mogelijkheden is het opensource Foobar trouwens wel de favoriet. Geen poespas, alleen functionaliteit en goed geluid. Nu luister ik ism met een Musiland US02 monitor ong 160 GB aan flacs. Super.
Ik heb vlc noodgedwongen onder linux gebruikt (linux 7" pad), maar dat vind ik echt niet lekker werken.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: do 20 jan 2011, 21:03
door Ivo
VLC wil bij mij niet lekker, blijft vaak even hangen enzo. Ik draai Ubuntu 10.10. Ik hou ook niet zo van uitgebreide interfaces. Ubuntu opent standaard in Movie Player en voor gewoon albums luisteren voldoet dat. Als ik met playlists etc. aan de gang ga, gebruik ik VLC.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: vr 21 jan 2011, 4:18
door Chris_T
Pjotr schreef:Chris_T schreef:.
Wel merk ik dat bij het flink skippen in lange radiosets (van langer dan een uur), Foobar af en toe blijft hangen om na een poosje verder te gaan.
Niet dat het vastloopt, maar dan raakt die even de kluts kwijt lijkt het wel.
Heeft dat niet met de bufferlengte te maken? Zou daar eens mee spelen. Soms is kort beter dan lang.
Bedankt voor de tip!
Zover ik weet staat alles op standaard, maar ik ga er toch even mee spelen.
Moet er wel bij vertellen dat het daarbij gaat om radio opnamen in .wav van dikke 5 uur.
Ik kan me dus ook goed voorstellen dat het een beperking van de hardeschijf is, die dan even de juiste sectoren moet vinden.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: vr 21 jan 2011, 13:06
door Pjotr
Lijkt me sterk, misschien met een schijf uit het jaar turf?
Mijn serverschijfje bedient met gemak 3 verschillende players tegelijk in huis zonder hikken en daarnaast ook nog het gewone PC administratieve werk. Hij staat dan voor de verschillende tracks die tegelijk afgespeeld worden, aardig heen en weer te knorren zonder mankeren.
Dit soort dingen zijn echt eigenschappen van de playersoftware.
Re: Help bij vinden gratis werkende FLAC player
Geplaatst: wo 26 jan 2011, 19:56
door TubeHead
b_force schreef:Hier nog steeds de good old winamp versie 2.9
Werkt ook prima met .flac
same.. maar dan toch wel de nieuwere versie.