Pagina 1 van 2
Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Geplaatst: za 25 dec 2010, 23:52
door nxs77
Afgesplitst van een verkoopadvertentie
Heb je je appel niet in de aanbieding?

Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 4:11
door Leeuwarden
Ik heb nog drie MacMini's (G4) die weg mogen.
Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 10:05
door hannesie
Leeuwarden schreef:Ik heb nog drie MacMini's (G4) die weg mogen.
Die zijn nu weer leuk voor een muziekservertje
Met een externe schijf

Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 10:42
door Leeuwarden
P'cies

Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 10:49
door Pjotr
Mac is not Flac, al zal dat voor een server weinig uitmaken.
Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:04
door Leeuwarden
Flac kan wel op de Mac en ik neem voor het gemak maar aan dat je dat ook van je MacMini naar je versterker kan krijgen.
Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:11
door Pjotr
Zijn ze inmiddels van hun geloof gevallen dan?
Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:13
door Leeuwarden
Al jaren Peter

Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:29
door Pjotr
iTunes vertikt het anders nog steeds om Flac af te spelen. Of mis ik iets?
Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:38
door hannesie
Je kunt in ieder geval wel de Squeeze server voor de Mac installeren, en die kan wel Flac naar je SB sturen
En in de koppeling met Itunes is ook nog wel wat te doen

Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:40
door Leeuwarden
Ik meen dat daar een plug-in voor is maar er zijn ook andere afspeelprogramma's.
Aangezien ik van top tot teen Apple ben gebruik ik gewoon Apple lossless...
Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:49
door cobaltjeh
Pjotr schreef:iTunes vertikt het anders nog steeds om Flac af te spelen. Of mis ik iets?
Op de meeste Mac's kan je gewoon windows knallen, linux denk ik ook. Dus XBMC is dan geen probleem.
En Boxee draait er standaard zelfs op. En die hebben beide geen probleem met flac.
Itunes zelf ondersteund geen flac tenzij je jezelf in allerlei vreemde hoeken wringt met aangepaste software.
Maar dit is meer voor de portable mediaspelers enz. Die lusten 'normaal' gewoon geen flac.
Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 11:55
door Pjotr
cobaltjeh schreef:
Op de meeste Mac's kan je gewoon windows knallen, linux denk ik ook. Dus XBMC is dan geen probleem.
En Boxee draait er standaard zelfs op. En die hebben beide geen probleem met flac.
Maar daar heb je toch geen Mac voor
(Zow, en nu maar weer even verder solderen aan mijn meet ampje, anders komt dat nooit af
)
Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 12:12
door Leeuwarden
Nu we toch zo leuk OT bezig zijn: weet ook iemand een simpele freeware ID3 tag editor voor de Mac?
Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 13:24
door hannesie
Leeuwarden schreef:Nu we toch zo leuk OT bezig zijn:
Wie begon er over Mac mini in de aanbieding

Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 13:25
door Leeuwarden
Dat was nsx77

Re: Behuizing voor voorversterker
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 15:11
door MichaelB
Leeuwarden schreef:Nu we toch zo leuk OT bezig zijn: weet ook iemand een simpele freeware ID3 tag editor voor de Mac?
iTunes?
Die gebruik ik tenminste om alles netjes bij te werken.
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 15:22
door Leeuwarden
Ik wil het gaan gebruiken voordat het iTunes in gaat. Dan staat het gelijk goed. (hopelijk)
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 16:27
door MichaelB
Ik begrijp het misschien verkeerd, maar als het in iTunes staat en je bewerkt de id3 tags, dan staat het toch ook gewoon goed?
Meestal importeer ik het en zijn de tags peop, maar na het aanpassen is het gewoon prima.
Het geen waar iTunes niet goed in is, is het invoegen van coverart, dat doen ze (uiteraard) weer op een eigen manier. Daar gebruik ik een script voor ( anders is het alleen per album embedded en niet per nummer).
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 16:33
door Leeuwarden
Ik wil het dus graag doen voordat ik het importeer.
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 16:34
door Pjotr
MichaelB schreef:
Het geen waar iTunes niet goed in is, is het invoegen van coverart, dat doen ze (uiteraard) weer op een eigen manier. Daar gebruik ik een script voor ( anders is het alleen per album embedded en niet per nummer).
Hoe bedoel je per "album embedded"? Als ik ze niet per nummer embed krijg ik ze niet te zien op mijn iPod.
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 16:39
door Pjotr
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 16:48
door MichaelB
Pjotr schreef:MichaelB schreef:
Het geen waar iTunes niet goed in is, is het invoegen van coverart, dat doen ze (uiteraard) weer op een eigen manier. Daar gebruik ik een script voor ( anders is het alleen per album embedded en niet per nummer).
Hoe bedoel je per "album embedded"? Als ik ze niet per nummer embed krijg ik ze niet te zien op mijn iPod.
Ik heb gemerkt met Plex dat iTunes de coverart alleen voor het album doet, dus hij embed ze niet per nummer. Oh ja, ik heb het dan over covertart welke niet automatisch door iTunes gevonden wordt...
Daar heb ik een scriptje voor gevonden, die je start in iTunes, die alle albums langsloopt en waar nodig deze dan per nummer embed.
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 16:50
door Leeuwarden
Uhh nee, gaan we nu doen! Thanks!
Re: Mac + Flac + simpele freeware ID3 tag editor
Geplaatst: zo 26 dec 2010, 16:59
door Pjotr
Ik ken hem verder niet maar mijn schoonzusje gebruikt hem. Dus geen garantie

Zelf doe ik vrijwel alles met dBpoweramp maar die is er alleen voor de PC.
@Michael
Dan bedoelen we eigenlijk hetzelfde
