Pagina 1 van 1
Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 11:45
door MarkoR
Mensen ik heb een mivoc awx18 gekocht en wil hiermee wat gaan experimenteren!
Het doel van de sub is Veel volume en diepgang
Mijn vraag is dan ook welke kist zou hierbij passen, ik heb al even gekeken naar das tier en de showsub. Nu vraag ik mij af wat de grote verschillen tussen deze 2 zijn?
Hier de links van de kisten:
http://www.hifitest.de/test/lautspreche ... php?show=4
http://www.ilmag.de/html/body_showsub.html
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 12:22
door Vuurkat
Diepgang en volume gaat zeker wel lukken met deze woofer!
Het grootste verschil is dat das Tier is een hoorn en die is meer bedoeld om hard te gaan, de ShowSub is basreflex en die gaat wat dieper, maar minder hard.
Er zijn trouwens nog twee ontwerpen met de AWX 18, de
Eckhorn (een hoorn die in de hoek moet staan en dan gebruik maakt van de muren van de kamer) en de
Ravemaster Sub 18.
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 14:00
door squall
Dat is een erg leuke speler en gaat erg diep (uit ervaring) check:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=9676
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 14:16
door bas focal m180
En 120liters zijn echt zeer acceptabel voor een 18inch sub.
Kleiner met zo veel diepgang ga je m niet krijgen .
Mijn advies nabouwen.
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 14:22
door MarkoR
Er zijn trouwens nog twee ontwerpen met de AWX 18, de Eckhorn (een hoorn die in de hoek moet staan en dan gebruik maakt van de muren van de kamer) en de Ravemaster Sub 18.
Die eckhorn is wel BRUUT

maar heeft zoiets veel diepgang en volume?
En 120liters zijn echt zeer acceptabel voor een 18inch sub.
Kleiner met zo veel diepgang ga je m niet krijgen .
Mijn advies nabouwen.
Ik heb opzich genoeg ruimte en heb zelf het idee dat ik met gesloten best wat volume mis...
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 14:29
door squall
MarkoR,
Wat verwacht je van het volume? Mijn sub heeft me nog nooit in de steek gelaten en speel best vaak hard (films/games etc). GHP is wel ietsje anders dan gesloten.
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 14:32
door MarkoR
Ik wil gewoon het max aan volume eruit

. Ik heb geen buren en woon op een industrie terrein dus dat komt wel uit!
Maar wat verwacht ik? ik heb nu 2 * 10inch BR, dit is prima voor muziek maar HT wil ik er meer druk uit halen.
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 14:39
door squall
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 14:51
door Vuurkat
MarkoR schreef:Die eckhorn is wel BRUUT

maar heeft zoiets veel diepgang en volume?
Volume in ieder geval wel, op youtube zijn filmpjes te vinden dat hij in een kamer 125dB haalt. Volgens lautsprechershop.de haalt hij -8dB 42Hz (ongeveer hetzelfde als das Tier).
Maar ik denk dat een -8dB punt rond de 40Hz wat te hoog is voor films.
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 14:55
door squall
hoe groot is de kamer waar de sub komt te staan?
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: za 04 dec 2010, 15:16
door MarkoR
50m2 ongveer.
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: ma 06 dec 2010, 18:59
door MarkoR
Ik ga denk ik voor de BR kist, dit van wege de simpelheid om deze bouwen icm hoge output, twijvel nu alleen nog een beetje over een 80w of 120w versterker. bij veel voorbeelden staat de mivoc 80watt als voorbeeld
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: ma 06 dec 2010, 19:50
door Vuurkat
Als het hard moet zou ik nog een wat zwaardere versterker nemen, bij die ShowSub (155L afgestemd op 32Hz) uit de startpost zit je met 200W op de xmax bij de powerdip en ik denk dat de xmech/xkapot nog wel wat groter is dan de xmax. Een subsonic filter is dan wel belangrijk.
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: ma 06 dec 2010, 22:44
door MarkoR
Ik heb deze versteker gezien, neem aan dat het vermogen op 8ohm is en dus iets meer dan 200w uitkomt
http://www.speakertrade.de/mivoc/detail ... e%20B-Ware
Re: Mivoc AWX 18
Geplaatst: do 09 dec 2010, 9:44
door Vuurkat
Ik vrees dat je daar geen 200W uit gaat krijgen, want:
-als het opgegeven vermogen bij 4 ohm is krijg je er maar 120W uit
-als het opgegeven vermogen bij 8 ohm is zal 4 ohm waarschijnlijk een te zware belasting zijn, dan kan je de versterker dus niet opendraaien
Maar het verschil tussen 120W en 200W is maar iets meer dan 2 dB, het is de vraag of je dat ook merkt.